Alabama neemt strengste abortuswet van Amerika aan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Neilia, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik zie net op het nieuws dat de 2 nieuwe rechters die trump aangesteld heeft voor de supreme court ook anti abortus zijn, en nu dus daar ook een meerderheid hebben.
     
  2. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ook dan is met deze wet abortus niet toegestaan.

    Georgia gaat ook die kant op trouwens. Daar hebben ze nu de grens op 6 weken gesteld en geloof nog wat andere beperkingen.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja, alleen in geval van gevaar voor de vrouw mag er abortus gepleegd worden.

    Ik vind het echt belachelijk.
    Ben absoluut niet voor abortus maar in sommige gevallen vind ik die keus heel begrijpelijk.
     
    littlemunchkin en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    25 blanke, oudere MANNEN hebben hier mee ingestemd.
    Wat een idioten. Niet te bevatten.
     
    Huismuisie, Axia, tuc en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Mer recht idioten, hoe halen ze het in hun hoofd!?
     
  6. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Er was ook een politicus in Ohio die een wet wilde maken om het eitje bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te plaatsen in de baarmoeder.

    Echt, dit soort MANNEN weten dus blijkbaar niets van biologie, het vrouwelijke lichaam en hebben geen greintje empathie... Maar regeren wel een machtig groot land.
     
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik wist niet dat dat kon?

    Maar idd mannen aan de macht die dingen bedenken o_O
     
  8. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    En zelfs bij een verkrachting bij incest wordt geen uitzondering gemaakt.
    Ik vind dit zó onbegrijpelijk!
    American Dream, my a**
     
    sleutelbloem en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Prolife en dan wel dol zijn op de doodstraf... Tja.. contradictio in terminis.
     
    Emma86, sleutelbloem en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat kan ook helemaal niet. Ik had er alles voor over gehad als dat toentertijd een optie was geweest.... :cry:

    Domme mannen. Echt een achteruitgang zulke domme besluiten.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Land van de vrijheid.... een stel blanke hyprocriete oudere mensen die alles maar verbieden en de regels maken.
    Zich niet kunnen verplaatsen in andermans situatie. Wat trieste bedoening.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  12. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Deze mensen zijn niet pro-life, ze zijn pro-pregnancy. Zodra het kindje geboren is, kijken ze er mee naar om. Het maakt ze dan echt niet uit of het terechtkomt bij een moeder die om wat voor reden dan ook niet in staat is voor het kind te zorgen, of dat het opgroeit in armoede, of dat het omkomt bij een schoolshooting.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nee dat kan ook niet. Het maakt alleen wel duidelijk hoe DOM deze mannen zijn. Hoe kunnen ze dan zoiets beslissen over het lichaam van een vrouw :mad:
     
  14. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Echt verschrikkelijk dit
     
  15. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik dacht al dat ik iets gemist had...
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Ongelooflijk dit :eek:
    Ik ben ook zeker geen voorstander van abortus, maar in sommige situaties moet dit gewoon kunnen. Idd bijv als je verkracht bent, bij incest etc.
    Kijk als je als vrouw zijnde weigert om iets van anticonceptie te gebruiken en meerdere keren zwanger raakt en het elke keer weg laat halen ja dan zeg ik ook waar ben je mee bezig?!
    Maar iedere vrouw moet zelf mogen beslissen! Dus als bijv een vrouw zwaar verslaafd is en zwanger raakt mag er ook geen abortus plaatsvinden? Belachelijk...
     
  17. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Precies, want ik denk dat het percentage vrouwen dat abortus gebruikt als anti conceptiemiddel erg klein is.
     
  18. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Als ik de reacties zo lees ben ik denk ik de enige, maar ik ben in alle gevallen tegen abortus, tenzij het leven van de moeder in gevaar is.
    Ik weet dat het argument van verkrachting vaak gebruikt wordt, maar ik vraag mij af is het niet een idee om in die gevallen een map te geven? Gewoon zekerheidshalve? Ik ben ook niet voor een MAP maar in zo'n geval kan ik mij dat dan wel voorstellen.
     
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dan vraag je nogal wat van de vrouw die verkracht is. MAP moet je vrij snel innemen. Eerste reactie bij een verkrachting is volgens mij ontkenning. Tegen de tijd dat iemand überhaupt toe is aan onderkennen dat het gebeurd is zal de MAP in veel gevallen al niet meer kunnen. Daarnaast is de MAP ook geen garantie, zeker als de timing net heel slecht is qua ovulatie.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Klopt, ben ik mij van bewust. Maar lichamelijk onderzoek bij politie moet ook snel dus mijn voorstel zou zijn als ze daar heen gaan dat het standaard aangeboden zou worden.
    Verderop in de zwangerschap ben ik ook dan absoluut niet voor abortus. Ik zou dan eerder voor de optie van adoptie gaan. Hoewel ik ook verhalen ken van vrouwen die hun kindje hielden en hier heel veel van hielden, maar ik snap dat dit echt heel moeilijk kan zijn en dat dit echt niet iedereen kan.
     

Deel Deze Pagina