alcohol en zwanger maar het nog niet weten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door leliebloem, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leliebloem

    8 aug 2007
    6
    0
    0
    Hoi meiden,
    ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben en daar ben ik natuurlijk heel blij mee :)
    Nu was er vorig weekend een feestje met etentje waarbij veel wijn bij gemoeid was, dit was dus rond mijn NOD.
    Wat ik me afvraag, kan het veel kwaad voor de embryo dat ik een 7-tal glazen wijn heb gedronken?
    Nu dat ik weet zwanger te zijn drink ik uiteraard geen alcohol meer, ik vind het dus zo onverstandig van me om er die avond niet op gelet te hebben, dit terwijl ik wist dat ik misschien wel zwanger kon zijn...
     
  2. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Ik heb dit ook gehad, ik was ook 5 weken zwanger, wist ook nog niets en ook aardig wat alcohol genuttigd!
    Voelde (nu nog als ik eraan denk) erg schuldig over! En zou ook graag antwoord willen...!

    M'n man heeft 1x gehoord dat dit geen kwaad kon, omdat je kind de eerste 6 weken (weet niet precies hoelang) nog geen voedsel en drinken opneemt, maar ik weet niet of ik dit moet geloven...

    @leliebloem: Ik hoop dat we gerustgesteld worden!

    Liefs
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik dacht dat dit alleen de eerste 4 weken was...

    Het is gebeurd en je kunt het niet meer terugdraaien, vervelend maar waar.
    Goed opletten vanaf vandaag!
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb best veel gedronken toen ik net zwanger was ik was namelijk in Turkije.
    Ik wist ook niet dat ik zwanger was en ik was zo 4 weken ongeveer.
    Mijn dochter heeft er niks aan over gehouden en is gezond en wel ter wereld gekomen.
    Niet te schuldig voelen jullie wisten niet dat je zwanger was/
     
  5. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Bij mij hetzelfde verhaal..het weekend voordat ik wist dat ik 5 weken zwanger was nog een weekendje weg geweest..veel gedronken, gerookt, carpaccio gegeten..alles wat niet mag tijdens een zwangerschap..Daar dus ook direct allemaal mee gestopt toen ik het eenmaal wist..Maar denk dat héél veel mensen dat wel hebben hoor..dat het dus niet écht heel veel kwaad kan, zeker niet als je er dan meteen mee bent gestopt..
     
  6. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat heb ik ook op meerdere plekken gelezen.
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hmm volgens mij is het iets met nog geen bloed krijgen van je, nog niet verbonden zijn. En ik dacht dat dat idd nog iets langer is dan 4 weken.

    Overigens hier idem dito. Na 3 testen die negatief waren ( pas over tijd maar net gestopt met de pil) , toch eea gedronken op een feest van mijn werk.... een
    week later alsnog positief getest.
     
  8. leliebloem

    8 aug 2007
    6
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, dit stelt me gerust! :)
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de alcohol is al gedronken, dus ik zou me er niet meer al te druk over maken, je kunt er niets meer aan doen tenslotte.

    de missende bloedband is alleen de eerste twee weken na de eisprong, maar ook dan is het niet verstandig alcohol te drinken.

    maar maak je niet te druk. een enkele keer is niet meteen een garantie op iets negatiefs! en het is gebeurd, dus laat het varen en geniet gewoon goed van je zwangerschap ;)

    Gefeliciteerd in ieder geval met je roze wolk!
     
  10. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    bij mijn eerste zwangerschap kwam ik erpas achter toen ik 7,5 maand zwanger was
    ik ben anmelijk gewoon ongestelt geweest elke maand en volgens mijn huisarts kon dat wel gewoon
    Maar ik heb in die 7,5 een hele leuke zomer vakantie gehad
    ik zat op een camping waar het elke dag feest hihih

    ja en op 22 november ben ik er achter komen dat ik in het nieuwe jaar en kleine zou krijgen

    nou er is helemaal niks met grote meisie
    ze was 51 cm en bijna 7 pond
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    de 1ste 4 weken vanaf de bevruchting is er nog geen uitwisseling wat voedingsstoffen betreft!
    Dan ben je 6 weken zwanger ;) daar komt de verwarring vandaan.

    maar ik zou me niet al te druk maken.

    Ook ik heb rond mijn nod (4 weken zwanger) flink gedronken. Nou mijn zoon is kerngezond.
     

Deel Deze Pagina