alcohol gebruik in het weekend

Discussie in 'De lounge' gestart door ducky, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Naar aanleiding van een steeds terug kerende discussie tussen mij en mijn hubbie. Ben ik benieuwd naar het alcohol gebruik in jullie huishouden.
    Wij hebben allebei een ander idee over wat 'normaal' is.
    We hebben hier thuis sowieso de afspraak dat er door de weeks niet gedronken wordt (ma t/m don). Incidenteel gebeurd dit wel, als we een uitje hebben oid. Op vrijdag en zaterdag wordt er altijd (naar mijn idee veel ) gedronken door mijn man. Zo rond de 7 bier/ wijntjes op een avond. Ook gewoon thuis op de bank voor de tv. Ik vind dit dus te veel. Ik hou zelf ook echt wel van een wijntje, maar ik heb het niet nodig in het weekend.
    Op avonden dat hij met zijn vrienden naar de kroeg/ voetbal gaat wordt er nog veel meer gedronken. Dan komt hij gerust 'zat' thuis. Maar dat vind ik eigelijk niet eens het probleem.
    Zo vaak gaat hij niet uit, dus als hij zich af en toe wil laten gaan, prima dat verzetje gun ik hem echt wel. Maar het is meer het standaard drankgebruik in het weekend waar ik moeite mee heb. Mijn vraag aan jullie.
    Wat vinden jullie stel ik me aan? Moet ik hem zijn verzetje gunnen na een week hard werken?
    En hoeveel en hoe vaak wordt er bij jullie thuis gedronken?
     
  2. PinkPurple

    12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink zelf niks, of iig amper (soms met een feestje, eens per jaar ofzo, 2 glazen) Man drinkt wel in het weekend bier. Ik tel niet hoeveel, hij gaat niet lam naar bed ofzo. Met een feestje of een uitje drinkt hij weleens wat meer.
     
  3. Koon

    Koon Niet meer actief

    7 wijntjes thuis op de bank? Dat is 1,5 fles!!
    Dat vind ik echt heel veel!
    En wij drinken beiden regelmatig wijn, ook thuis op de bank, dus ik ben totaal niet anti-alcohol ofzo.
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Mijn man drinkt 2 a 3 biertjes op een avond (ook doordeweeks dus wel), als hij gaat stappen of naar een verjaardag gaat drinkt hij wel eens meer, maar soms ook helemaal niet.

    Als ik alcohol drink, drink ik ook zoiets: 2 a 3 glazen. Ik drink maar zelden doordeweeks, en dan moet ik ook echt visite hebben of op visite zijn, anders drink ik geen alcohol.

    Ik ben nooit dronken, zelfs niet aangeschoten, man af en toe, maar niet vaak omdat ik daar wel een hekel aan heb.

    Hier is overigens wel de afspraak dat 1 van de 2 niet drinkt als de ander dat wel doet: ook thuis. Mocht er iets gebeuren kan er altijd 1 rijden aangezien wij nog geen druppel zullen drinken als er gereden moet worden.
     
  5. Elske91

    Elske91 Bekend lid

    6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wij drinken als we samen zijn eigenlijk niet. We zijn beiden iet zulke drinkers wat dat betreft.
    Bij een feestje of avondje uit doe ik niet moeilijk als m'n man wat 'teveel'. Gedronken heeft en zat thuis komt.
     
  6. Betty Barclay

    Betty Barclay Fanatiek lid

    29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vind 7 biertjes op een gewone thuisavond wel veel!
    Hier gaat er hooguit 1 fles wijn per week doorheen als we geen visite hebben. En bier alleen op verjaardagen.
    Mijn stoere echtgenoot drinkt liever sterrenmuntthee met suiker 's avonds :cool:
     
  7. IngridE

    IngridE Fanatiek lid

    31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik koop hier iedere week 2 flessen wijn voor ml die opgaan in het weekend. Dat begint dan vrijdagavond en als er maandagavond nog in de fles zit dan gaat dat dan op.

    Ik vind het prima, al drink ik alleen als we uiteten gaan.

    7 glazen vind ik veel!
     
  8. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Manlief kiept rustig 3 Ć  4 glazen rode wijn binnen op een avond. Ook tijdens de week. Soms al es een 5de ook.
    Ik tel ze overigens zelden ;).

    Als ik al drink, hou ik het meestal bij 2 glazen wit.

    Op cafƩ gaan doen we zelden en als we al gaan, drinkt mijn partner maar 1 (straf) biertje. Net omdat de sfeer daar "anders" is dan thuis op de bank / aan de computer.

    Ik zeg er alleen iets van als ik merk dat het een tijd echt stelselmatig bijna dagelijks 5 Ć  6 glazen worden.
    Bier drinkt ie thuis zelden en dan maar Ć©Ć©n trappist ofzo.
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Hier wordt nooit gedronken, behalve met oud en nieuw dan haal ik een paar biertjes. En 's zomers tijdens een bbq drinken we 1 of 2 biertjes.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik vind 1,5 fles wijn in het weekend veel als je gewoon thuis op de bank zit.
    Maar elke dag dus doordeweeks 2-3 vind ik ook veel.
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij drinken praktisch elke avond bij het avondeten / op de bank tv kijken 1 a 2 glazen wijn.
    In het weekend wel eens eentje extra, gewoon omdat het gezellig is. Als we een feestje hebben kunnen we beiden goed doordrinken.
    Maar ik vind 7 glazen op een avond, elk weekend wel erg veel.
     
  12. Trueno

    Trueno Actief lid

    5 jul 2014
    302
    4
    18
    Waarom heb je er moeite mee als hij thuis (in jouw ogen) veel drinkt? Wordt hij dan dronken of dat niet? Sommige mensen kunnen veel drinken zonder dat je daar iets aan merkt. En bedoel het niet rot, maar wat wij normaal vinden is denk ik niet relevant toch?
     
  13. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    1,5 fles wijn drinkt hij niet hoor! Dan is hij denk ik wel flink bezopen :D. Maar dus wel 7 bier. Of soms 2 wijn bij het eten en daarna nog flink wat biertjes.

    Hij is dan niet dronken of echt aangeschoten. De ene keer reageert hij er wel minder goed op dan de andere keer.
    Ik vind het dus juist wel relevant, omdat wij allebei een andere visie hebben over wat 'normaal' is. Hij vindt wat hij drinkt heel normaal :D
    Dus vroeg ik mij af, wat is eigelijk normaal of gemiddeld?
     
  14. PinkPurple

    12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat je normaal vind wat je aangeleerd is zeg maar. Mijn schoonouders drinken wel wat meer als mijn ouders en ook vroeger op de dag. Ik vond dit apart, mijn man niet.
     
  15. mamabri

    mamabri Niet meer actief


    tja, voor mij hoeft het ook niet...Maar goed, er zijn genoeg mensen die rustig een fles coca cola per avond drinken, is net zo min gezond. Hij is er in ieder geval niet dronken of aangeschoten van. Hij is volwassen, doet er niemand kwaad mee, rijd er niet mee....Ik heb er dus niet zo heel veel moeite mee in die zin.
     
  16. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Ik vind het niet normaal, al ken ik meerdere mensen die dat doen.
    En of je er nou goed tegen kunt of niet, 7 bier of meer is ook niet echt gezond. (Maar goed dat moet ieder voor zich bepalen, een ander eet weer chips of chocolade of allebei)
    Hier wordt niet gedronken door de week, idd van ma-do. Vrijdag halen we meestal 1 fles wijn of een sixpack en op is op. Eigenlijk 2 glazen per dag dus.
     
  17. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja vriendlief dronk wel vroeger standaard bier of 5 elke avond... dat heb ik toch wel even duidelijk gemaakt dat ik dat Echt niet ok vind. en op feestjes gaat het met gemak naar een stuk of >10.
    (zijn record staat op 23 zegt ie.... tja...)
    nu houd ie het op 2, maximaal 3. dat is prima. zo veel vind ik ook nergens over gaan. dan is het niet meer lekker maar word het toch eerder gewoon hersenloos naar binnenklokken...
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113

    Ja je ziet dat de meningen nogal verschillen daarin.
    Ik vind het normaal wat alcohol betreft wanneer het geen gewoonte wordt...snap je wat ik bedoel? Ik kan ineens 2 avonden achtereen 2 wijntjes drinken, maar ook zo 2 weken helemaal niet. Elke avond standaard zou bij mij al niet goed voelen, al weet ik dat dat niet voor iedereen een probleem is maar zo voelt dat...een glas alcohol moet voor mij niet hetzelfde voelen als een beker thee.
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn man drinkt misschien 4 a 5 glazen alcohol per jaar.

    Ik drink 1 weekend in de 2 maanden een glaasje wijn. Dan 2 glazen op zaterdag en 2 op zondag.
     
  20. PinkPurple

    12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens
     

Deel Deze Pagina