Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Om het nieuws topic over corona niet te vervuilen hier een algemeen topic voor alles omtrent corona.
    Nieuws, meningen, hamsteraars, tips, adviezen, vragen enz enz enz.

    Mijn 1e vraag, laten jullie al dingen door het corona virus? Bijvoorbeeld vakantie afgelast die binnenkort gepland staat? Tandarts bezoel afgezegt? Geen concerten of sportwedstrijden meer bezoeken? Nu met eigen vervoer terwijl je altijd het ov pakte?

    Ik overweeg de controle afspraak bij de tandarts voor het gezin af te zeggen. Waarom geen idee, gevoelsmatig.

    Mijn kinderen gaan morgen niet naar school ondanks dat het Noord Braband advies (verkouden, hoesten, koorts) hier niet geld. Of eigenlijk ook weer omdat het hier niet geld. Zou graag zien dat dat overal word doorgevoerd. Dochter heeft niets zoon is wat verkouden.

    En ik ben er nog niet uit wat we doen met een gepland tripje eurodisney half april. Ik vermoed dat het annuleren word.
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee wij laten er niks om.
    Volgende week gaan we gewoon op vakantie.
    Ik sla ook niks extra in qua boodschappen.
    Afspraken laat ik ook gewoon door gaan.
     
    Zoe123, Wellesnietes, Tess27 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Hier doen we ook niks anders of laten we dingen. Ook ben ik niet aan het hamsteren oid.
    De kids gaan vandaag gewoon naar school (ondanks dat dochterlief snipverkouden is).

    Wel heeft mijn man voor over 2 weken tickets voor de Comicon in Utrecht. Hij zou samen met onze zoon gaan, maar hij twijfelt nu wel of hij moet gaan. Juist omdat het daar vooral hutje/mutje in een mensenmassa lopen is.
     
    Willemijntje19, Mop81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Nee ik laat er momenteel nog helemaal niks om. Kinderen gaan gewoon naar school, ben niet aan het hamsteren, komende week gewoon naar een concert, gisteravond uiteten geweest, etc.
    Vakanties boeken wij sowieso pas op het laatste moment (paar dagen van te voren). In mei willen we nog een paar dagen weg, dus dat duurt nog even.
    Het eerste waar ik denk ik wat aan zou merken is mijn werk: werk ik in een ziekenhuis, maar niet met direct patiënten contact.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Tot nu toe verander ik nog niks. Ik ga in mei een weekend met eeb vriendin naar nog een onbekende bestemming, hoop dat dat gewoon door kan gaan.
    Enige wat ik heb is dat ik op mijn werk op dagelijkse basis zo een paar honderd mensen zie, geld uitwissel enz. Dan schiet me wel eens door mn hoofd: er hoeft er hier maar 1 van besmet te zijn.
    Ik ben persoonlijk niet zo bang voor de besmetting zelf maar meer voor de quarantaine. Als ik 2 weken lang elke dag met mn zoontje alleen maar binnen mag zitten worden we beide gillend gek denk ik :roflmao:
     
    owly, Wellesnietes, Evanesco en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier doe en laat ik ook niks vanwege covid-19.

    Ik lees alleen een beetje het nieuws en lees het andere topic hier.
    Verder maak ik me er totaal niet druk om
     
    Gewooniemand, Mop81, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik begin te twijfelen....op nog geen 6km afstand is het nu ook vastgesteld, in het ziekenhuis waar mijn zoon de 20e aan zijn amandelen geholpen moet worden.Mijn zoon zit ook in het vervoer en momenteel heeft hij dagelijks een andere chauffeur (drama) ,dit zet me ook een beetje aan het denken.De kinderen komen ook uit verschillende plaatsen ,o.a. de plaats waar nu de besmetting is.Hij zit met kinderen van zijn eigen school en een andere school in de taxi. toch bijna 2 uur per dag.Ik hou nu scherp het nieuws in de gaten en overleg anders wel even met mijn huisarts.
    Misschien overdrijf ik maar ik neem liever geen risico,ook met het oog op de gezondheid van mijn moeder
     
    owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Wij waren nog aan het twijfelen om in de zomer naar Nederland te gaan. Maar het is nu wel duidelijk dat we dat níet gaan doen met al die besmettingen. Dan maar een binnenlandse vakantie. Dus ja ik laat zeker wel dingen, maar probeer niet tot in extremen te gaan.
     
    Diazz en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Oh en wij hebben wel extra houdbaar eten ingeslagen, normaal vullen ze de voorraad in winkels zowat dagelijks aan maar nu is het pastaschap al best een tijdje halfleeg. Van de leverancier kregen ze te horen dat een groot deel naar Italië zou worden geëxporteerd. Geen idee of dat klopt maar vond het toch wel vreemd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Hier alleen extra houdbare producten ingeslagen. Niet omdat ik denk dat de winkel snel dicht zullen gaan. Maar door veel ziekte kan de aanvoer naar winkels wel stagneren. Verder doen we alles als daarvoor, school, sporten, tandarts ect.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Wij laten niets en doen niets anders. Tandarts controle volgende week gaat gewoon door of de tandarts moet zelf afbellen.
    Wij slaan niet extra in, zie het nu alweer gebeuren dat dan alles over datum gaat en het weggegooid moet worden, zonde dus.
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Wij slaan ook niks extra in en afspraken gaan gewoon door.
    De kans blijft klein dat je besmet word.
    In mijn woonplaats zijn nu 2 besmettingen.
     
    nelta en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij jullie nog helemaal geen gevallen he? Merken jullie er veel van als veel Europese toeristen in de zomer ineens jullie kant op komen omdat er daar nog niets aan de hand is?
     
  14. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw
    Wij doen ook niks extra's en laten ook niks. A.s. vrijdag gewoon naar mijn ouders met het ov in Noord-Brabant, vorige week nog bij de tandarts geweest met het hele gezin, vandaag naar het ziekenhuis met zoon.
    Maar, in België zijn ook minder gevallen dan in Nederland volgens mij, misschien dat ik daarom nog zo nuchter blijf.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Gewoon goede hygiëne zoals altijd , meer niet.
    Over 2 wk gaan we met trein naar Berlijn, tot nu toe geen reden het af te zeggen.
    Wel let ik extra op ivm zieke vader.
    Kinderen hebben nu ook een flesje desinfectie in hun schooltas zodat ze voor hun pausebrood hun handen kunnen insmeren. Dochter had dit altijd al bij zich en nu dus ook zoon.
    Ze zitten toch beide elke ochtend en middag ongeveer 40 minuten in het ov.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.609
    25.667
    113
    Vrouw
    Hier weinig anders. Volgende week hardloopwedstrijd.
    Ik ga alleen opa en oma vragen om niet te komen kijken. En zoon doet er niet mee, maar dat is vanwege zijn hoest die al anderhalve maand dwas zit. (Zeker geen corona, maar denk dat mensen het niet fijn vinden een heel hard hoestende jongen in de massa. Plus dat het niet fijn hardloopt zo.

    Verder waren we van plan een camping voor de zomervakantie te boeken in Italië. Maar dat stellen we voorlopig nog maar uit.

    En mijn werk is in Brabant, dus mocht ik op korte termijn verkouden worden dan moet ik thuiswerken. En als er veel overleggen worden gecanceld vanwege verkouden collegae dan ga ik ook thuiswerken. Ga geen uur reizen om op een half leeg kantoor te zitten.

    En verder is het eindelijk gelukt oudste aan het handen wassen te krijgen. Die moet je echt dwingen met persoonlijke Hygiëne dingen:|. Maar door alle aandacht is ie het ineens spontaan zelf gaan doen :)
     
    owly vindt dit leuk.
  17. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wat ik er wel bij moet zeggen,
    Ik ken maar 1 meid van 6 met verzwakte weerstand, verder niemand.
    Mijn ouders zijn gezond, de hele familie eigenlijk.
    Zaterdag begrafenis gehad, veel oude mensen uit Gelderland en Utrecht.
    Gewoon iedereen een hand gegeven en knuffels gegeven wie het maar nodig had.

    Als ik in Noord Brabant had gewoond dan was het toch anders geweest. En dan niet voor mezelf maar voor anderen.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Jawel, maar niet erg veel nog. Er is iig voorlopig ook geen veerdienst meer met Italië (Sicilië, niet dat daar veel gevallen waren maar toch). https://english.alarabiya.net/en/News/north-africa/2020/03/02/Tunisia-confirms-its-first-case-of-the-new-coronavirus.html

    Ik woon (gelukkig!) niet in een toeristisch gebied maar er komen natuurlijk wel mensen uit Frankrijk/Duitsland e.d hier in de zomer op familiebezoek. Ook veel die in golfstaten wonen maar voor zover ik weet heeft de regering vliegverkeer uit die landen tijdelijk opgeschort.
    We hebben buren waarvan de zoon in Japan woont, geen idee of die ook gaat komen of niet, hoop eerlijk gezegd dat hij deze zomer gewoon daar blijft.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Wij wonen net naast Brabant, maar veel leraren van school wonen er. School heeft al een brief gestuurd dat het kan gebeuren dat ze groepen naar huis gaan sturen.

    Mijn Brabantse schoonzus zit in het onderwijs en stuurt net een lijst door met scholen in hun regio die helemaal dicht zijn.... dat is wel even schrikken zeg! Geen idee hoe ik dat ga regelen met mn werk als dat hier gebeurt...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ontwijk nu even grote evenementen, ga niet naar de kroeg en ga even niet naar de binnenspeeltuin. Geef niet onnodig handjes, was mijn handen vaker.
    Iemand hier vlakbij heeft corona en schijnt gewoon boodschap te doen.
    Verder ga ik wel gewoon naar verjaardagen, gaan de vakanties vooralsnog door en hamster ik niet.
    Aanstaande zaterdag laat ik een tattoo zetten, maar daar twijfel ik wel over.
     
    nense en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina