All in resort

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vlinderbloem, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hoi!
    Weer eens een nieuwsgierige vakantie-vraag van mij. ;)

    Wie gaat er wel eens naar een all-inclusive resort? En waar dan?
    Een vriend van me is daar nu en ik krijg echt de prachtigste foto's doorgestuurd en dan word ik nieuwsgierig hè. :rolleyes:
    Hij zit zelf buiten Europa, maar hoe zit dat binnen Europa?
    Bijvoorbeeld Portugal of Griekenland? Of zijn ze ze er ook in, ik noem maar wat, Frankrijk of Italië?
    En is dat dan altijd schreeuwend duur, of zijn er ook goedkopere opties?
    Ik ben zelf alleen camping/(sta)caravan/huurtent gewend, dus dit is een onbekende wereld voor mij. :oops:
    Ik ben benieuwd!

    (ps intussen ben ik ook aan het googlen hoor, maar ik hoor juist zo graag ervaringen!:thumup:)
     
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij gaan er geregeld naar toe. De meest luxe en mooiste resorts liggen in Turkije. In Spanje, Portugal en Griekenland hebben we ook 5* all in gezeten, was prima maar kunnen bij lange na niet tippen aan de Turkse resorts.
    In genoemde landen gaan we altijd naar 5*. Dat vinden wij zelf het prettigst. Terwijl we in Oostenrijk of Duitsland gerust ook 4* hotels boeken.

    Onlangs terug gekomen van Selectum Luxury resort in Belek.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    #3 Vlinderbloem, 15 aug 2019
    Laatst bewerkt: 15 aug 2019
    Wat is er dan zo bijzonder/fijn aan de Turkse resorts?
    (oh en dank je voor je uitgebreide antwoord! )
     
    Butchke vindt dit leuk.
  4. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Zij het meest luxe, best verzorgd, uitmuntende service, resorts zijn groter met veel verschillende zwembaden en uitgestrekt waar vaak veel te doen is. Kamers zijn meestal enorm luxe en groot. Eten is super goed en gevarieerd.
    Super super schoon.

    In de andere landen is het allemaal net iets minder. Vooral de faciliteiten en kamers zijn van mindere kwaliteit maar nog prima.

    Moet wel zeggen dat wij altijd voor nieuwe resorts kiezen in Turkije, maximaal 2 jaar oud. En niet naar een Titanic hotel bijv. Wij proberen naar locaties te gaan waar weinig Nederlanders te vinden zijn:)
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Super, dank je. Ik voeg dit toe aan mijn research! :thumup::)
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Misschien kan iemand mij hiermee helpen, als ik zo eens rondkijk bij Tui en Corendon enzo zie ik "hotel" "appartementen" en "aparthotel". Wat is precies het verschil, want op de foto's ziet het er vrij hetzelfde uit allemaal. :oops:Betekent hotel dat het 1 gebouw is en geen complex van meerdere gebouwen zeg maar?
     
  7. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Een hotel kan ook uit meerdere gebouwen bestaan of bungalows. Is dus allemaal niet uniform. Bij een apart hotel kun je nooit all in boeken. Vaak alleen ontbijt
     
  8. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dus eigenlijk maakt het qua kamers niet zoveel uit wat je neemt? Ik zou dan wel echt zo'n dorpje willen.
     
  9. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Dat is een kwestie van veel sites bezoeken van touroperators. Via Duitsland boeken is vaak voordeliger. Check ook zoover en andere websites met reviews en foto's geplaatst door reizigers. Dan krijg je een goed beeld.
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.589
    3.972
    113
    In een hotel heb je meestal een kamer met bed een badkamer, en een klein zitje eventueel een balkon of een terras. Iedere dag komen ze schoonmaken, krijg je nieuwe handdoeken etc.
    Bij een apparthotel, heb je een appartementje (kunnen dus meerdere slaapkamers zijn) een klein keukenblokje en badkamer, terras of balkon. En ook alle schoonmaak etc zoals in een botel.
    Bij een appartement heb je dus meestal ook een klein keukentje een badkamer balkon/terras, en eventueel een woonkamer en slaapkamer(s). Maar hier heb je niet altijd dezelfde handdoek verschoning of schoonmaak als in een hotel. Dit kan wel per resort verschillen.
     
  11. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Jongens wat helpen jullie me goed, dank!
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn dol op griekenland. Zonder kinderen deden we altijd alleen met ontbijt en iedere avond een ander restaurantje (goed betaalbaar ook daar!) . Mét kinderen hebben we nu een paar keer all inclusief gedaan. Met kinderen weet je nooit wat ze lekker vinden etc en als je all inclusive hebt, dan zien ze wat het eten is en eten ze soms nog wat anders dan alleen patat ;) . Ik vind het zonde om voor een bord te betalen waar 2 happen van gegeten zijn, omdat ze het bij nader inzien niet lusten, maar ze het wel besteld hebben. Maar restaurantjes uitkiezen is ook heerlijk... dagje er op uit en dan ergens lunchen... Dat voelde soms als 'zonde' als je all inclusive zat. Maar all inclusive is wel érg lekker hoor :-D . Wij zijn in de meivakantie naar Starbeach geweest op chersonisos . Héérlijk! Je had ook 2 of 3 restaurants waar je uit kon kiezen, qua ligging en qua soort eten varieerde het dan. En het is ook weer zó makkelijk om niet na te hoeven denken wáár je gaat eten... Gewoon vanuit je appartementje of hotelkamer naar het restaurant en aanschuiven maar...
     
  13. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja dat lijkt mij ook fijn, niet hoeven koken en boodschappen doen. :)
     
  14. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Ben een aantal keren naar een club med resort geweest. Die hebben het volgens mij uitgevonden en bij hun is all inclusive ook echt all inclusive. De kwaliteit van het eten, hotels en sportfaciliteiten is heel erg hoog. Jammer genoeg zijn ze ook erg duur.
     
  15. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Haha, dat zal dan ook de reden zijn dat wij dit waarschijnlijk nooit kunnen doen, maar het is wel leuk om erover te fantaseren. En we winnen natuurlijk nog de postcodeloterij! :thumup:
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. Oliviafaye

    Oliviafaye Fanatiek lid

    13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    All inclusive hoeft in verhouding niet duurder te zijn dan kamperen al kan je dan natuurlijk wel minder lang gaan.
    In de meivakantie zijn we met 2 volwassenen en 2 kinderen voor €2400 All inclusive naar Turkijke geweest in een prachtig hotel!
    In Turkijke zelf hebben we maar €300 uitgegeven aan leuke dingen als excursies want al het andere zat al in de prijs inbegrepen.
    Wij waren er 9 dagen maar dat is opzich wel lang genoeg;)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat is nog steeds flink sparen voor ons, maar dat is idd beter te overzien dan wat je ook wel leest. Wij gaan sowieso nooit zo lang op vakantie. ;):thumup:
     
  18. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Qua prijs/kwaliteit zit je in Turkije het best. Wij zijn de afgelopen jaren ook geweest omdat het gewoon makkelijk is met kleine kinderen. Je kunt aanschuiven met eten, kamer wordt schoonhouden. Even helemaal 'ontzorgt'.

    De Turkse Riviera is al goed op temperatuur in mei en ik denk dat het in de herfstvakantie ook nog wel prima is (wij zijn alleen tot half oktober geweest en toen was het nog heerlijk warm). Is net wat goedkoper dan wanneer je in het hoogseizoen gaat. Vooral als je, zoals hierboven al aangegeven, via een Duitse operator boekt en ook vanaf een Duits vliegveld vliegt.
     
    Butchke, Vlinderbloem en Zulema vinden dit leuk.
  19. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij gaan alleen maar naar hotels en nemen altijd een kamer met 2 separate slaapkamers en een woonkamer. Het enige wat ontbreekt is een keuken, er is wel altijd een grote gevulde minibar aanwezig en snacks. Tevens koffie en thee zet faciliteiten . Ook heb je hotel appartementen. Dus alle geneugten van een hotel maar wel een kamer die voorzien is van een keuken.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  20. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Turkije! Prachtige resorts, vriendelijke mensen, zeer uitgebreide buffetten enz.
    Vooral richting de Turkse Riviera (Side, Antalya, Belek, Lara) zijn ze erg luxe. Zelf vind ik Side erg mooi. Hotels zijn meestal niet TE groot, wat bijvoorbeeld in Lara wel meer is. Stranden zijn in deze streek bijna allemaal breed en zand.
    Veel hotels hebben meerdere glijbanen, grootse zwembaden, grote mooie tuinen..

    Rond bijv Bodrum, Marmaris,Kusadasi zijn de stranden vaak iets minder breed.
    Hier vind je dan ook weer de wat kleinere hotels, zwembaden ook mooi, maar geen grote aquaparken. Wel weer knussere straatjes en boulevards.
    Het is ook maar net wat je zoekt

    Wij zoeken altijd wel een 5 sterren resort. Zijn al in vele resorts geweest, maar eigenlijk altijd super schoon.
     

Deel Deze Pagina