Alle symptomen, maar geen corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door xPoppetje, 31 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Mijn vriend en ik zijn al een week ziek. Althans, hij begon 7 dagen geleden, ik 5 dagen geleden.
    Eigenlijk hebben we alle symptomen van corona. Voornamelijk hoesten dan, maar we hebben beide ook koorts gehad en hoofdpijn. Beide reuk- en smaakverlies (hij al vrij snel, ik pas sinds gister), ikzelf ook neusverkouden.

    Nu komt het grappige: onze zelftesten blijven negatief. In eerste instantie dacht ik dus dat we "gewoon" griep hebben, maar doordat ik niks meer ruik en proef was ik er eigenlijk van overtuigd dat het wel corona moest zijn.
    Ik heb me gister en vandaag nogmaals getest, zowel binnenkant wang als neus, maar dus nog steeds zonder resultaat.

    Nu snap ik dat een zelftest anders uit kan slaan dan een pcr-test (pcr wel positief terwijl zelftest negatief blijft). Mijn vraag is dus ook niet "heb ik corona?"
    Mijn vraag is: zijn er ook andere mensen die géén corona bleken te hebben met een pcr-test, terwijl ze wel al die symptomen ook hadden?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    In mijn gezin is momenteel Corona en griep, ik heb Corona en heb alleen 1 dag hoofdpijn gehad. Mijn man en kinderen hebben griep, hoesten zich suf, hebben hoofdpijn en koorts en zijn hardstikke ziek (geweest). Mijn man en schoonmoeder hebben heel snel geur en smaakverlies bij verkoudheid. Dus het kan prima griep zijn. Bij mij sloeg de zelftest meteen uit, bij mijn man en zoontje geen 2e lijn.

    Veel Beterschap, jullie hebben ook een top vakantie zo:(
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    herkenbaar maar dan met de 2 dochters... oudste ging testen - jongste had 2 dagen eerder getest, maar was eigenlijk al weer zo goed als beter na een dag hoofdpijn en wel 2 dagen flink spierpijn - dus jongste zei; oh dan test ik ook gelijk nog even (omaatje van 91 kwam - het was 1e kerstdag) - test de jongste dus positief! Oudste had zoveel keelpijn, hoesten, koortsig - maar niet positief.
    Achteraf zeggen we wel: Goed dat de jongste positief testte; want anders was de familie wel naar ons gekomen - en had de oudste gewoon rustig aan gedaan, maar dus misschien wel oma besmet met dit heftige (maar geen corona) virus -was misschien wel erger voor haar geweest dan corona.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ja, tuurlijk, de klachten/symptomen die je noemt zijn nl niet corona-exclusief.
    Het kan allemaal prima bij een reguliere verkoudheid, griep of ander virus horen.
     
    Malbec, Neuzeke, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Vind vooral je reuk- en smaak verlies wel heel erg bij corona passen. Volgens mij komt dat bij griep minder voor.

    Vorig jaar had ons gezin corona, man en 2 kids positief met sneltest. Kind 3 en ikzelf negatieve sneltesten maar wel positieve pcr (kind 4 zelfde klachten, niet getest).

    Zou dus best kunnen dat evt pcr wel positief is bij jullie
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Maar kan heel goed bij een (fikse) verkoudheid horen. Ik heb dat bijv. vrijwel elke goede verkoudheid.
     
    Zeebra, Willemijntje19, NiekeKris en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Heb je echt smaakverlies of proef je gewoon niets omdat je neus dicht zit?
    Klinkt overigens als een griep.
     
    nizzie86, SAARC en Sado vinden dit leuk.
  8. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Nou daarom dus!

    Maar.. Heel frappant.. Het komt alweer terug. Na 1,5 dag.. Ik rook net mijn douchegel, mijn parfum en ik proef ook alweer een beetje :roflmao:
     
    Happymam vindt dit leuk.
  9. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Nee, mijn neus zit niet dicht..
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat had ik ook, maar ik had nauwelijks/ geen klachten. Hadden jullie toen klachten?
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Ik ben ook ziek: Koorts, hoesten, hoofdpijn, snotteren, maar geen dichte neus. En ik ruik bijna niks. Ik heb ook 1x een test gedaan: negatief! Dus ik ga uit van gewone griep, net zoals op dit moment heel veel mensen.

    Reuk en smaakverlies wordt als een overduidelijke coronaklacht gezien. Maar ik heb juist in de afgelopen jaren regelmatig gehoord dat mensen dat bij gewone griep en verkoudheid ook vaak hebben.

    Ik heb nooit eerder bij griep of verkoudheid reukverlies gehad, maar ik ga er toch echt vanuit dat het bij mij wel gewoon griep is en geen corona.
    Ik ben hier trouwens zieker van dan dat ik met corona was.
     
    RosyBrown, Willemijntje19 en Sado vinden dit leuk.
  12. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Nou inderdaad! Ik heb in maart corona gehad en daar ben ik nagenoeg fluitend doorheen gegaan (hoofdpijn en koorts). Ben hier wel echt wat beroerder van geweest.. Alsnog vond ik het meevallen hoor, vond het mentaal zwaarder aangezien mijn vriend het wel flink te pakken had en ik oud en nieuw in duigen zag vallen :rolleyes:
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Mijn hoofdpijn is nu weggezakt, hopelijk blijft hij nu weg.
    Mijn man is nog steeds ziek. Koortsig en erg snotteren. Maar ja, we zullen gezellig door moeten gaan voor de kinderen. Zoon van 11 kijkt er al maanden naar uit. Hij mag vanavond eindelijk opblijven!
     
  14. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Man en 1 kind
    Ja, allemaal klachten, ik het meest (verkouden, 3 dgn flink koorts, reuk en smaak volledig weg, stem bijna weg)
     
  15. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Bij mij bleven de zelftesten ook heel lang negatief. Op dag 6 na klachten testte ik pas positief. Man bleef negatief testen, maar bleek later (pcr) toch ook corona. Zoon testte positief (zelftesten) zonder klachten, kreeg ook geen klachten verder. Je kunt dus alle kanten op haha. Maar het kan net zo goed een gewone griep of verkoudheid zijn. Ik voelde me overigens laatst met een gewone verkoudheid beroerder dan toen ik corona had.
     
  16. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier sinds donderdag koorts, verkouden en klein beetje last van keel. Ook negatief getest. Weinig smaak, ruik de poepluiers van mijn dochter gewoon. Dus tja griepje misschien? Zou naar mijn idee wel nu de goede kant op moeten gaan maar koorts blijft aanwezig. Boven de 39 zonder paracetamol.
     
  17. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Hi allemaal! Ik ben geen erg actief lid maar als ik me ergens zorgen over maak dan kom ik altijd even op zwangerschapspagina kijken, meestal is er dan wel een topic over te vinden en word ik dan gerustgesteld :)
    Nu ben ik een beetje in paniek en ik hoop dat jullie me weer wat kunnen geruststellen…
    Mijn dochter is vorige week een hele week ziek geweest, mijn zoontje volgde en maandag was ook ik aan de beurt. 2 dagen hoge koorts, droge hoest, stem weg, hartkloppingen… Eten smaakte me meteen niet meer (mijn zoontje heeft ook 2 dagen alles vies gevonden), en ik merkte dat ik ineens veel minder kon ruiken. Mijn neus zat toen nog niet heel erg dicht. Nu wel, maar af en toe is er een neusgat open en dan probeer ik meteen of ik nog iets kan ruiken. Bepaalde dingen wel, maar wel verminderd, en veel dingen ruik ik gewoon niet. Daarnaast heb ik ook nog steeds een ruis in mijn oren en moet ik nog best veel hoesten. Kortom; ik voel me helemaal niet als mezelf en ik kan wel huilen…
    Wij hebben allemaal eind november nog corona gehad (met heel milde klachten) dus de dokter gaat er vanuit dat dit een gewone griep is.
    Waar ik het meeste mee zit is mijn reukzin. Ik lees hier van veel mensen die daar last van hadden, is het bij jullie inmiddels beter? Ik vind het best eng, ik heb dit nog nooit gehad…
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Niets om je druk over te maken. Dat gaat vanzelf weer over en zie je vaker bij zware verkoudheid/griep. Bij de ene is het wat sneller terug dan bij de ander.
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  19. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Oh, ik hoop het zo! Dank je wel!
     
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Vergeet het RSvirus niet. Daar liggen de ziekenhuizen nu ooi vol mee en daar kan je ernstig ziek van worden. Beterschap iedereen! Hier ook wat zieken in huis, maar ik ben de dans nog ontsprongen gelukkig. Meestal volg ik direct maar misschien heb ik met mijn amandelontsteking een paar maanden geleden en stoot weerstand opgebouwd, i hope!
     

Deel Deze Pagina