Alleen maar ziekte in huis.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sama1, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Weet niet wat ik er mee wil, misschien herkennen meer moeders zich hierin? Vanaf ongeveer 5 december is er werkelijk wel elk weekend iemand ziek bij ons in huis. Ben ik het zelf niet, zijn het mijn dochters van 1 en 4 of is mijn man ziek. Het gaat van keelontsteking, diarree, overgeven en de griep. Ondertussen vliegt er nog een geheel gebit bij onze 1 jarige naar binnen waarbij gelukkig het gebit nu compleet is. Ondertussen neem ik of mijn man snipperdag op om de zieke kinderen te verzorgen of melden we ons zelf ziek. Vorig weekend lag ik met een behoorlijke griep ziek op bed. Zei voor de gein nog dat wanneer er nu weer iemand denkt ziek te worden mam in een hotelletje gaat bij tanken.... Werkelijk vrijdag avond begint de jongste te spoken en gisteren met 39.1 op bed wat resulteerde in de hele nacht huilen in haar slaap. Vermoed oorontsteking. Ik word er zo moedeloos van, geen weekend is meer opladen maar tussen de bedrijven door zorgen om wat bij te tanken van slapeloze nachten. De deur komen we niet uit. We gaan vanmiddag op visite welke we al 4x afgezegd hebben ivm ziekte. Eigenlijk denk ik eraan om het nu ook af te zeggen met onze zieke dochter maar aan de andere kant is het ook heerlijk om even een dagje niet tussen de muren van thuis te zitten. Pfffff het wordt tijd voor lente ofzo?
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Ik heb de lente inclusief zon besteld!

    Misschien is het juist goed om ff de deur uit te gaan.
    Alle roosters enz open dan kan het huis ook ff goed ventileren.
    Zou dan ook gelijk ff al het beddengoed de was in doen☺️

    Hier ben ik zelf degene die aan het kwakkelen is met m'n gezondheid na m'n laatste bevalling en nu zijn wij echt allemaal flink verkouden keelpijn enz.
    M'n ha zei ook moet ook weer voorjaar worden dus m'n hoop is ook dat het dan beter gaat.

    Beterschap en succes de zonnnnn komt eraan (hoop ik)
     
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook heel lang gehad. Nu sinds een dik jaar slikken we allemaal goede multivitamines en sindsdien geen zieken meer gehad, hooguit keertje verkouden. Wij eten gezond dus het leek mij onzin,maar op aanraden kinderpsychiater toch maar geprobeerd en werkt kennelijk toch.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier was het toen de oudste jong was bijna ieder weekend feest (zij ziek vooral). Sinds ze echinea force krijgt ‘als de r in de maand is’, is het veeeeeel minder. Hielp bij mij vroeger ook heel goed.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Geheel off topic! :D maar hoe krijg jij die smiley er in?? :)

    On topic, hier valt het gelukkig nog mee, maar dit hebben wij ook eens een winter gehad, het is om moedeloos van te worden. Ik zou zeggen, ga er wel even lekker uit, verzet de zinnen en je zit even niet in de ziekenboeg.:thumup:
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  6. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Het is inderdaad wat jullie ook zeggen, om moedeloos van te raken. Dat extra vitamine is wel een goede. We eten gevarieerd, althans dat denk ik wel. Elke dag ook hun portie fruit enz. Maar een aanvulling kan misschien niet verkeerd zijn. Ik ga het proberen en ondertussen wachten op de zon :)
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113

    Uhmm even kijken ☺️ ⛄ of dit ook werkt.

    Hij pakt niet al m'n smiley s die ik invoer onder aan m'n toetsenbord staat een smiley. Als ik die intik zie ik alle smileys maar niet allemaal doen ze het.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Jonge kinderen nog?
    Toen onze kinderen nog jonger waren ging het elke winter zo, toen ze een jaar of 3/4 waren ging het al beter en nu is een griepje gelukkig een uitzondering (afkloppen).
    Toen pakten wij zelf ook alles mee, dat lijkt de laatste jaren ook veel beter te gaan.
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.980
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar!
    Wij hebben heel wat jaren gehad dat het voor of in de kerstvakantie begon en dat dat doorging tot zeker de voorjaarsvakantie. Steeds weer zieken.
    Echt een ramp. Toen ben ik begonnen met multivitamines voor iedereen als de 'r' in de maand is. En we hebben ook een tijdlang in de winter bij het ontbijt versgeperst sinaasappelsap gedronken. Dus op de nuchtere maag een lekker vitamineshot.
    Toen ging het beter. Nu de kinderen ouder zijn merk ik ook dat ze meer weerstand hebben. Ze worden nu niet meer allemaal ziek, maar af en toe maar een, twee of drie.

    Sterkte, want dit is echt niet fijn!
     
  10. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Herkenbaar! Dit jaar gaat het supergoed, maar 2 jaar geleden was het echt de hel in de winter. Van oktober tot eind april was er om de week weer een kind ziek met koorts. Er kwam een ziekenhuisopname voor 1 van de kinderen, we sliepen superslecht door al dat gehoest, die rottige tanden inderdaad, we waren aan het verhuizen en ik zat om de haverklap bij de huisarts. Maar de 2 winters daarna is het echt heel goed gegaan! Wij gingen evengoed lekker naar buiten of ergens lunchen oid, dat houd het leven leuk ;) Extra vitamines heb ik niet aan gedaan en ik geef ze nu ook niets extras in de winter. Wij moesten er gewoon echt even doorheen denk ik. Maar het is wel echt heel vermoeiend. Hopelijk is het snel weer voorbij!
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook vitamines en echinacea, maar maakt geen verschil helaas.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier t eerste 1.5 jaar lopende band werk. Nooit geweten dat er zoveel virussen waren. Best lief dat delen maar bij een volgende voeg ik een uitsluitingsclausule toe. Sambucol for kids /echinea force is hier een uitkomst, net als gewoon maar ouder worden. Stelselmatig gewoon multivitamine erbij in de herfst tot lente periode.
     
  13. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Hier zijn we welgeteld 3 weken niet zien geweest. Al vanaf begin December 2 x de buikgriep gehad en allemaal verkouden. mij heb echt haat aan de winter
     

Deel Deze Pagina