Ik, alleenstaande moeder, kom steeds vaker commentaar tegen op topics van vrouwen die in een noodsituaties zitten. Het is vaak compleet vanuit het gevoel gedaan. Ook komt het steeds vaker voor dat gesettelde vrouwen of vrouwen die moeilijk zwanger worden daar kijken. Om vervolgens hun mening neer te kwakken en weer weg te gaan. Ik vind dat dat gedeelte van het forum nu een stuk vrijheid mist, om advies te vragen. Ik heb het vermoeden dat er op deze manier ook steeds meer dames wegblijven, door dit soort kritiek. Nu weet ik wel dat dit een forum is en dat je mag zeggen wat je vindt. Het lijkt mij wel, dat je wel het gevoel van iemand anders accepteert, respecteert en je enigszins inleeft. En normale gedragsregels hanteert. Dat wordt (vaak) niet gedaan. Ik vind dat jammer. Juíst dit forum moet een vraagbaak kunnen zijn om advies, niet om veroordeelt te worden. Forum of niet, vaak is het enorm kwetsend. Ik heb geen idee wat hier aan gedaan kan worden. Ik wil alleen kwijt dat het mij wel erg kwetst. Verder vind ik het een erg fijn forum hoor .
Als dit voorvalt kun je het beste een melding maken van het desbetreffende voorval. We kunnen niet van te voren schiften in reacties. Je kunt binnen zo'n topic ook aangeven (of via pb) wat je van zo'n reactie vindt). Melden lijkt me uiteindelijk het beste. We kunnen dan even meelezen en eventueel ingrijpen. Ik hoop dat je begrijpt dat er heel veel meer eigenlijk niet mogelijk is. Je hebt nu eenmaal, inderdaad, met een openbaar forum te maken. Op elk onderdeel loop je wel tegen bepaalde zaken aan. Elmo
Mee eens denk alleen dat er weinig aan te doen is...Het is gewoon jammer dat sommige meiden in topics gaan lezen waar ze moeite mee hebben en dan dingen opschrijven waar niet om gevraagd word. Maar denk dus weinig aan te doen...
ik heb me er ook aan gestoord. Ik ben ook een tijd alleen geweest met mn dochter en wilde graag adviezen en ik gaf uit mijn ervaring adviezen aan andere alleenstaande mama's. Heel fijn vond ik dat. Maar dan soms een opmerking ertussen van een "perfect gezinnetje" dat ik dan maar meer moest gaan werken. Of het dan maar beter geregelt moest hebben met de vader, stootte me enorm tegen de borst. Ik merk wel vaker dan mensen "lezen" in topics waar ze niks te zoeken hebben. Nu is het een openbaar forum en blijf je dat houden maar het is soms wel vervelend. Bedoel wat moet ik bij de dec 2008 mamas lezen en commentaar geven op iets terwijl ik een kind het uit aug 07 en niemand ken uit t andere topic. Helaas gebeurt dat wel heel vaak.
ja is niet alleen bij de alleen staande mama's. Want als ik onzekerheden uit op het topic voor bijna mama's komt er commentaar van mensen die bijvoorbeeld geen kindjes kunnen krijgen enz...Snap dat mijn onzekerheden of "gezeur" bij hun erg over komt. Maar lees er dan aub niet. Maarja dat blijf je helaas toch houden denk ik...
Denk dat het intussen wel duidelijk is dat ik er ook zo over denk , waarom laten zien hoe goed je het wel niet hebt bij zo'n topics , ik begrijp dat gewoon niet maar ik denk dat je toch deze dingen blijft houden helaas en dan denk ik maar zo , ze hebben het schijnbaar nodig om anderen even een schop na te geven om zich dan zelf beter te voelen of zo
Om hierboven beschreven redenen reageer ik meestal alleen via PB richting TS. Jammer, want meer vrouwen hebben wellicht wel iets aan de uitwisseling van info...
Ik begrijp het.. ik had dat laatst ook! Ik opende een topic met de vraag of er meer vrouwen vaak alleen zijn..(mijn vriend is int.chauffeur) En dat ik het met vlagen moeilijk heb daarmee sinds de kleine er is, maar over het algemeen heb ik het prima naar mn zin. Kreeg ik ook veel reacties dat ik er toch voor heb gekozen. En ook van iemand dat ze zelf al lang alleenstaand is en dat het allemaal wel mee valt blablabla. Ik wist toch waar ik aan zou beginnen.. En nog wel meer rare opmerkingen! Tjaa daar vraag ik toch niet om? NEGEREN NEGEREN
Gewoon lekker laten kletsen! Maar het viel mij ook op dat kritiek vooral komt van vrouwen die wél gelukkig getrouwd zijn, zelf niet hoeven te werken omdat manlief genoeg verdient.. En laat iik maar zwijgen over de vreemde priveberichten die ik kreeg.. Van verwijten ('je gaat naar de hel' en 'ik hoop dat je nooit meer kinderen kunt krijgen') tot aan bijbelteksten. Aan dat soort mensen ga ik mijn energie echt niet verspillen. Echt idioot!!! Maar vervelend is het wel, dacht namelijk dat we allemaal volwassen genoeg waren. Komt gewoon doordat we ZOVEEL verschillen in onze persoonlijke situaties dat er zoveel wrijving ontstaat. Immers, het zijn twee totaal verschillende werelden (de een alleenstaande mama, de ander gelukkig getrouwd en alle veiligheid en geborgenheid!) Maarja, ik zou het negeren (trouw blijven aan jezelf) of inderdaad een melding maken. Want sommige meiden gaan inderdaad echt te ver in hun opmerkingen/opvattingen. Ze proberen die ook echt op te dringen.
Tsja, ik ben ook 'n getrouwde moeder die wel degelijk in die topics kom rondneuzen. Ik ben ooit alleenstaande moeder geweest en sommige dingen gaan me gewoon heel erg aan 't hart. Zeker als ik dan zaken lees die echt schrijnend zijn. En ja, soms kom ik óók op voor 'n vader of probeer ik een situatie eens van 'n andere kant te belichten, omdat ik vind dat je niet altijd maar met elkaar mee moet gaan zitten huilen. Maar ik heb heel veel respect voor alleenstaande moeders, juist omdat ik uit ervaring wéét hoe zwaar het is..
dit heb ik precies zo. laatst uitte ik ook mijn gevoel,dat ik er best moeite mee heb dat mijn lichaam veranderd/veranderd is,en dat ik flink ben aangekomen. ben van nature een erg onzeker persoon,dus zat niet te wachten op reacties van " je mag blij zijn dat je zwanger bent,veel mensen lukt dat niet" ,of "dat ik wel een kindje bij me draag,dus dik worden hoort er nou eenmaal bij,had ik vantevoren maar moeten nadenken"..... nou ja zeg,dat bedoelde ik dus niet,ik ben dolblij,en weet dat veel mensen een enorme strijdt leveren om zwanger te worden,maar mag ik dan niet onzeker zijn????schijnbaar niet.
Meiden, ik vind jullie allemaal TOPPERS! Samen met een partner een kind opvoeden is al (lood)zwaar, en al helemaal als je alles alleen moet doen. Jullie mogen wel heel trots zijn op jezelf en ik weet zeker dat jullie kindjes later heel veel respect en bewondering voor hun mama's zullen hebben!
hier ben ik het zeker ook mee eens! ik open zelf al niet eens een topic bij het alleenstaande moeder forum omdat ik geen zin heb van iemand die getrouwd is en geen idee heeft van hoe het is advies te krijgen... en als ik dan af en toe reacties lees van dat ze kosten wat het kost de vader in beeld moeten houden terwijl de man geen flikker om het kind geeft ga ik bijna over me nek! of laatst iemand die ff kwam vertellen dat het haar noooooit zou overkomen alleenstaande moeder te worden en dat wij dat dus maar zelf schuld waren hahaha
Ik vind het vooral vervelend bij de abortus kwesties, helemaal dat Assi PM's krijgt met Bijbelse teksten. Idioot eigenlijk.
Zullen we de gesloten topics buiten beschouwing houden. Hier heeft ze zelf om gevraagd. Het lijkt me niet netjes om het hier dan alsnog te bespreken. Elmo