Alleenstaand maar zeker niet alleen!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Modigliani, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

    Ik wil graag dit onderwerp openen om de vrouwen die in dit forum komen, schrijven en meedenken een hart onder de riem te steken.

    Ik ben 'alleenstaand' (wat een naar woord toch, kunnen we geen nieuwe verzinnen - iets voor een poll? :D ) zwanger maar zeker niet alleen; dit houdt in dat ik goed ondersteund word door mijn familie en mijn vrienden en de meiden van dit forum. Eigenlijk dus net als alle andere vrouwen op deze site, maar alleen dan zonder man.
    Het is een weloverwogen keuze geweest om met de zwangerschap door te gaan en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Omdat ik niet vergezeld ben van een man/vriendje is mijn overtuiging des te sterker. Helaas heerst nog steeds de gedachte dat een vrouw altijd een man nodig heeft om kinderen goed te kunnen opvoeden en worden 'alleenstaande' zwangeren en moeders vaak met de nek aangekeken of zielig gevonden.
    Gestigmatiseerd, zeg maar.
    Ik vind dat wij vrouwen elkaar moeten steunen en aanmoedigen in de mooiste tijd van een vrouw haar leven. En zwangerschap en moederschap zijn de mooiste dingen die een vrouw kan meemaken.

    Ik pleit ervoor om het plaatje van de 'alleenstaande' zwangere of moeder aan te passen door deze vrouwen niet als gebrekkig of zielig te bestempelen. Zij is verre van dat alles. Zo niet het compleet tegenovergestelde!

    Ik wens alle zwangere dames kracht en gezondheid toe!

    Een blije en begeestigde zwangere,

    Modo
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mooi gesproken Modo... Ik ben zelf niet alleenstaand, maar ik denk dat (de meeste) vrouwen prima in staat zijn om een kind op te voeden zonder man. Zoals een afrikaans spreekwoord luidt... it takes a village to raise a child. Dus die man is zeker niet altijd nodig ;)

    Fijne zwangerschap!

    Liefs
    Manuela
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113
    Amen...

    Zo is het.

    Mijn moeder ( na het overlijden van mijn vader) heeft ons drie ook alleen moeten opvoeden. Met een fulltime baan erbij. Dat is net zo goed gegaan als het met man was geweest.

    Een vriendin van me doet het ook al vanaf de zwangerschap alleen met haar zoon ( nu 6 jaar). Ook geen man nodig. Gaat ook net zo goed.
     
  4. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    mijn zus had jarenlang een relatie met een buitenlandse man, zij heeft ervoor gekozen om een kindje op de wereld te zetten, haar kindje (mn nichtje) is wel van die man, maar hebben geen relatie meer. maar nog wel contacte. ze voedt het dus alleen op, werkt wel bijna volledig, maarja dat kan ook niet anders. mn nichtje wordt in nov 5, en ik ben trots op mn zus en mn nichtje dat het zo goed gaat!
     
  5. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dat van dat zielig aankijken, klopt wel, jammergenoeg.
    Hoe vaak ik al niet te horne gekregen heb 'arme jij, helemaal alleen met 2 kleuters en een baby op komst'
    Nou ja zeg, waarom zou ik het niet kunnen?
    Ik ben bijlange na de enige niet hoor!
    Ik vind ons net sterk!
    Doe het maar hé?
     
  6. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    amen

    en misschien nog wel sterker hoor!
     
  7. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    We zijn zowel mama als papa tegelijk, en het is een zware taak, dat ontken ik niet.
    Maar de band met mijn kindjes is zo sterk en intens, ik zou m'n 'alleenstaande leven' niet eens meer willen ruilen met 'een leven mét partner'.
    Je bent voltijds met je kleintjes bezig, kent hen door en door, het vertrouwen en de liefde is zo groot. Zalig gewoon :)
     
  8. Niet meer actief

    Het is zo je kan immers nooit meer alleen zijn,

    Een heel lief klein wondertje in je, en 15 miljoen mensen op de wereld
    als t er niet meer zijn haha.

    Een man is vervangbaar, maar je kindje nooit. ! mannen genoeg dus maar je zou nooit opnieuw hetzelfde kindje kunnen krijgen.

    Mijn Kind aan mijn Hart een Man aan mij Gat!

    Liefs Melissa
     
  9. Niet meer actief

    Het is zo je kan immers nooit meer alleen zijn,

    Een heel lief klein wondertje in je, en 15 miljoen mensen op de wereld
    als t er niet meer zijn haha.

    Een man is vervangbaar, maar je kindje nooit. ! mannen genoeg dus maar je zou nooit opnieuw hetzelfde kindje kunnen krijgen.

    Mijn Kind aan mijn Hart een Man aan mij Gat!

    Liefs Melissa
     
  10. Niet meer actief

    Het is zo je kan immers nooit meer alleen zijn,

    Een heel lief klein wondertje in je, en 15 miljoen mensen op de wereld
    als t er niet meer zijn haha.

    Een man is vervangbaar, maar je kindje nooit. ! mannen genoeg dus maar je zou nooit opnieuw hetzelfde kindje kunnen krijgen.

    Mijn Kind aan mijn Hart een Man aan mij Gat!

    Liefs Melissa
     
  11. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    15 miljoen mensen op deze wereld? :) Er wonen er al 16 miljoen in nederland :p


    Maar okay. Jij hebt zeker gelijk! Je kindje is onvervangbaar, en een man krijg je toch wel weer. (Naja ligt aan je leeftijd, maar iedereen die hier zit heeft daar nog de tijd voor).
     
  12. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Mooi gesproken Modigliani!

    Ik en de vader van ons kind zijn wel samen, mijn moeder heeft het altijd alleen gedaan. Ik heb een goed voorbeeld gehad van een hele sterke en evenwichtige vrouw. Ik zie dat ook in vele van de alleen staande moeders. (idd, alleenstaand is niet het juiste woord)
    Het is iets waar ik trots naar kijk dames!

    Groetjes, Mirelle.
     
  13. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Miszmii? Hoe was het bij de vk vandaag?
    Ik vind het zo spannend allemaal!
     
  14. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Alles was goed ;)
    Ze wou kijken of ze me kon strippen, heb dus een inwendig onderzoek gehad. Maar dit kon nog niet want de baarmoedermond was te stug. Nu moet ik maandag of dinsdag even terugkomen, want dan wilt ze er wel wat aan gaan doen. Dus weer kijken om te strippen denk ik.
     
  15. Miran73

    Miran73 Actief lid

    Hoi,ik heb net kontakt met jou via PB.
    Ik ben benieuwd wanneer jij jouw kleintje in je armen mag houden....suc6! :thumup:
     
  16. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dat kleintje zit dus lekker blijkbaar :p
    Ik wens je veel succes komende maandag of dinsdag, en hoop dat het strippen helpt, of misschien zelfs dat het voor dan vanzelf begint :)

    Maandag heb ik ook weer controle bij de gynae, die belde vanochtend dat hij het zo ongelooflijk goed vond dat alles nog in orde was. Hij telt mee de weken en dagen op :)

    Vanmorgen foto genomen van m'n buik, onvoorstelbaar hoeveel dikker die is geworden op amper 2 weekjes tijd :confused:
    En nog steeds in totaal maar 1.850 kg bijgekomen :(
    M'n armpjes zijn zohoo mager, net als m'n benen en billen (moet ik lekker niet op dieët :p )
     

Deel Deze Pagina