Alleenstaande mama met kinderwens

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Plopperdeplopperdeplop, 1 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Hallo, ik kom hier ook graag meeschrijven. Ik ben alleenstaande mama van een kleuter. Ik heb geen relatie maar de wens voor een tweede is erg aanwezig. Ik ben 36 dus ik heb ook niet meer eeuwig de tijd.

    Ik ga nu nog niet voor een tweede kindje en zou het liefst een leuke man tegengekomen. Als dat niet lukt ga ik er eventueel over een jaar of 2 nog een keertje alleen voor.

    Misschien zijn hier andere alleenstaande mama's van meerdere kindjes met ervaring. Ik weet niet goed wat te doen, het bij 1 kindje laten, ervan genieten dat alles goed gaat en mijn kinderwens negeren? Toch voor een tweede kindje gaan met alle onzekerheden?
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Welkom op Zwangerschapspagina.nl!
    Ik weet dat er hier op het forum nog andere alleenstaande moeders zijn. Ik hoop dat zij jou kunnen helpen.
    Mocht je vragen hebben over het forum kan je mij altijd een privéberichtje sturen.
     
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  3. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    455
    179
    43
    Vrouw
    Gouda
  4. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Hoi @Plopperdeplopperdeplop
    Ik ben geen alleenstaande mama maar wil zeggen dat ik je stoer vind! Als jij geen (geschikte) man vindt dat je er dan toch voor gaat.
     
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Als je via het ziekenhuis wilt zwanger worden zou ik je wel adviseren om je tijdig in te schrijven ivm wachtlijsten.

    Ik ben een alleenstaande mama van een lief meisje van 20 maanden.
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  6. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Bedankt Voor de tip, ik heb me namelijk nog helemaal niet in wachtlijsten enzo verdiept. Ik had voor mezelf na de geboorte van mijn zoontje besloten dat ik zonder man geen kind meer zou krijgen. Ik heb de wens al jaren genegeerd en ineens vorige week liet ik de gedachte toe, wat als ik er toch nog een keertje alleen voor ga. Ik sta dus nog helemaal aan het begin. Ik hoop ergens zelfs nog dat de intense wens misschien opeens verdwijnt. Maar het voelt gewoon helemaal niet compleet.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  8. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Welkom!
     
  10. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Maak je geen zorgen om leeftijd ik ben 38 nu en zwanger van me tweede. Dan moet ik wel zeggen dat ik een vriend heb, dus wel wat makkelijker om te zeggen :roflmao:
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hey, welkom :)
    Ik herken me wel in je situatie. Ik ben nu 31 en heb de grens voor mezelf bij 36 gelegd.
    Maar merk dat ik ook nog heel veel twijfel. Gelukkig kan ik er nog een tijdje over nadenken.
    Mocht je erover willen kletsen, mijn pb box staat open :)
     
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  12. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoi welkom,
    Ik snap je gevoel. Ik heb 2 kindjes met mijn ex en toen we bijna 1 1/2 jaar geleden uit elkaar gingen had ik geen compleet gevoel. Ik ben toen ook gaan nadenken en wel het besluit genomen om alleen voor een 3e kindje te gaan.
    Ik heb via den betrouwbare site een donor gevonden en via ZI ben ik gelukkig snel zwanger geworden. Mijn 3e mannetje is vorige week maandag geboren. Ik heb gelukkig een goed vangnet, want hij is met een keizersnee geboren en we liggen nu weer in het ziekenhuis, omdat hij koortsig is.
    Het is nu even wat anders dan gepland, maar straks word het echt genieten. Z'n broers zijn 3 1 /2 en 2 jaar en zijn dol op hem.

    Je mag me altijd een priveberichtje sturen
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  13. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ohja. Ik ben nu 39
     
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Welkom! Ik vind je naam echt geniaal :roflmao:
     
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  15. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Ik maak me ook niet echt heel veel zorgen om mijn leeftijd, ik zou het ook nog met begin 40 zien zitten. Maar het is meer het alleenstaande zijn waar ik me zorgen over maak. Als het dan ook nog een tijdje zou duren voor ik zwanger ben, daarom dat ik nu zo'n beetje 38 jaar als idee heb mocht ik een traject starten.
     
  16. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met je 3de kindje. Ik hoop dat jullie inmiddels weer uit het ziekenhuis zijn. Ik vind het echt moedig dat je alleen voor een derde bent gegaan. De manier waarop via een betrouwbare donor en ZI lijkt me ook fijner dan een heel traject via het ziekenhuis. Maar ik zie toch nog wel wat beren op de weg voor mezelf, dus het blijft nog bij een idee en afwachten.
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    @Plopperdeplopperdeplop barbara lammarts heeft een boek geschreven over alleenstaand moederschap. Ze geeft ook workshops. Oa via meer dan gewenst kan je een co ouder of donor vinden.
     
  18. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken:).
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  19. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Welkom!

    Ik ben 27 jaar en bewust alleenstaande moeder van twee kindjes. De jongste is 5 weken. Je mag me altijd een pb doen.
     
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Welkom! Hier ook een bewust alleenstaande moeder van 1 kindje. Momenteel bezig voor een 2e kindje :) Succes met je keuze!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina