alleenstaande mama's klets topic

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai meiden,

    Er wordt de laatste tijd best wel wat afgekletst tussen de alleenstaande mama's en behoorlijk wat topics geopend.

    Ik dacht misschien is t leuk om een topic te openen, waarin iedereen gewoon zo nu en dan is kan komen kletsen als daar behoefte naar is, en haar verhaal kwijt kan als er dingen zijn, of er vragen zijn!

    Ik zal me eerst even netjes voorstellen voor degene die mij nog niet kennen :)

    Ik ben Laura, inmiddels 26 jaar (24 toen ik zwanger raakte) En ik ben mama van Collin!
    Collins vader en ik waren een paar maandjes samen toen we zwanger raakte, zouden er samen voor gaan, trouwplannen etc. Tot de leugens om de hoek kwamen (o.a. schulden, drugs gebruik en nog wel meer) toen heb ik er een punt achter gezet.
    Ik woon (tijdelijk...tot ik een eigen huur huisje kan krijgen) bij mijn vader.
    Collins vader komt sinds 1,5 maand regelmatig langs en doet zijn best...

    nou op een gezellig klets topic! :p
     
  2. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    Leuk idee Laura

    ik zal me ook even voorstellen voor zover dat nog nodig is
    ik ben dus mamametzoon (xandra)
    ik ben inmiddels 30 jaar (nog net 28 toen zoon luuk geboren werd) en ik woon samen met mijn zoontje luuk van bijna 1½ jaar en kat.
    Ik was net getrouwd zo'n 7 maanden en 6 maanden zwanger toen mijn ex wegging vanwege geldproblemen en omdat hij de problemen en verantwoordelijkheden niet meer overzag en het allemaal niet meer wilde.
    Afijn contact is af en aan gegaan. eerst wel, toen 5½ maand niet toen weer bijna 5 maanden wel contact en nu sinds 3 weken niet meer vanwege leugens enz. Nu even voor de rust gekozen (zie andere topics)

    Ik red me verder prima met mijn zoontje en werk daarnaast 4 dagen en moet zeggen het gaat eigenlijk behoorlijk goed.

    En verder hoop ik ook op gezellig kletstopic hier !!!
     
  3. Tammie26

    Tammie26 Bekend lid

    18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Gezellig een klets topic!

    Zal me ook even voorstellen..
    Ben Tamara 28 jaar(morgen word ik 29):D En woon samen met mijn zoontje bij mijn ouders totdat we aan de beurd zijn voor een eigen huisje.

    Ben 25 december 2008 weg gegaan bij mijn ex terwijl we net 5 maanden getrouwd waren en ons zoontje 4 maandjes was.
    Hij loog over alles, liet mij alles alleen doen en had totaal geen geduld met mijn zoontje en deed vaak lelijk tegen die kleine..
    Januari heeft hij de kleine voor het laatst bezocht en daarna wilde hij er van de 1 op de andere dag niets meer mee te maken hebben en wilt afstand doen.
    Tot de dag van vandaag kijkt hij niet naar Justin om, heeft nog nooit een cent alimentatie betaald(terwijl dit wel door de rechter is vast gelegd) en ben al anderhalf jaar met de scheiding bezig die hij niet tekend.
    Mijn zoontje is 2 keer geopereerd maar hij liet niets weten.. ook zijn eerste verjaardag helemaal niets.. nog geen kaartje!

    verder werk ik 20 uur in de week in de thuiszorg als verzorgende en Justin is dan lekker bij oma:D
     
  4. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    haaai dames,
    gezellig zo'n klets topic!

    ik ben fontana, 28 jaar en mama van Sem, net 1 geworden op koninginnedag. Ben 22 weken zwanger van een klein meisje. Ik ben nog niet zo heel lang alleenstaand. Mijn ex heeft er in maart een punt achter gezet na 7 jaar relatie. Hij kon niet gelukkig met mij worden en liet mij zitten met sem en ik was toen 12 wk zwanger.
    De wereld verging, echt niet normaal. Nu heb ik alles wat meer op een rijtje en ik voel me goed. Ex woonde meteen na 5 wk samen met zijn nieuwe vlam, is er inmiddels weer uitgezet en woont nu bij zijn moeder. Tja zei toch, veel te snel. De relatie is nog aan, maar zij vind t moeilijk om te accepteren dat hij al een zoontje heeft... ja duh en nr 2 is on the way! nou ik kan er echt niet meer mee zitten. We zien elkaar geregeld, mijn ex en ik, en het gaat prima zo. Ik heb meer rust nu hij niet meer bij mij is en het voelt goed. We proberen uiteindelijk co-ouderschap vorm te geven, maar voor nu is het een omgangsregeling die wij samen steeds plannen. Sem gaat dus geregeld met papa mee en ik kan dan aan mijn huiswerk.
    Ben druk met afstuderen voor mijn hbo studie maatschappelijk werk. Hopelijk haal ik mijn diploma in juni en anders t laatste gesprek begin sept. dan maar met dikke buik.
    ow ik woon trouwens in Friesland.

    jullie mogen mij alles vragen hoor, ben een open boek! hihihi
     
  5. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    gezellig allemaal mama's!! :D
     
  6. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    ook heftig
    mag ik je heel even meegeven.... ga niet teveel nu mee in omgangeregelingen of co-ouderschap. je zit nu nog in je hormonen en emoties. ik heb dat toen wel allemaal gedaan en zo'n enorme spijt achteraf en weet ... het laten erkennen, gezag en eventueel zelfs co-ouderschap kun je ook later nog toezeggen... ongedaan maken echter is heeeeel veel moeilijker
    verder wil ik je succes wensen met alles
    net als aan alle anderen trouwens :D
     
  7. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik meld me ook :)

    Ik ben Ilse, 34 en mama van een prinsesje van 2.5. Sinds een jaartje gescheiden na een relatie van 8jr. Ik heb wel goed contact met ex, ze gaat elke woensdag en om t weekend naar hem toe. Ik werk parttime en woon in t midden vh land.
     
  8. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik ook! Leuk!

    Ik ben 26 en heb een zoontje van 9 maanden. Ik woon noodgewongen bij mijn moeder. Vriend zag het niet zitten en heeft vanaf de zwangerschap niks meer van zich laten horen.

    Yay, kletsen!

    n.b. ik ga nu echt naar bed want zoonlief vind het 'sochtends schijnbaar tijd om de koeien te melken. Vijf uur op en gaan met die bak...argh.
     
  9. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik woon ook in het midden :)
     
  10. lilia

    lilia Actief lid

    9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Hai hai

    Leuke topic heb je geopend!!! Zo te lezen allemaal sterke vrouwen hier!

    Ik meld me ook even... Ik ben 31 en een bewust alleenstaande moeder. Helaas ben ik mondeling en op goed vertrouwen meegegaan met een bekende donor die mij nu het leven zuur maakt (en de hele zwangerschap heeft gedaan). Het lijkt erop dat hij mij meer als een draagmoeder zag/ ziet dan zichzelf een donor...
    Ondanks alle problemen, gezeik en onzekerheid zou ik mijn nu 1 maand oude zoontje niet meer kunnen missen. Ik geniet volop van hem! En de rest laat ik op me afkomen.
     
  11. lilia

    lilia Actief lid

    9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Helemaal met mamametzoon eens! Denk vooral goed over co-ouderschap na. Eenmaal in gang gezet, is het bijna onmogelijk om dat terug te draaien. Heb je nagedacht hoe dat zou moeten als je eventueel een nieuwe relatie krijgt? En stel je zou in de toekomst voor werk/ relatie 50km verderop willen verhuizen en je ex geeft geen toestemming? Met co-ouderschap krijg je vrijwel zeker geen vervangende toestemming van een rechter om MET kinderen te verhuizen...
    Goed, iedere relatie is anders, maar misschien toch niet geheel onbelangrijke puntjes om in je achterhoofd te houden.
     
  12. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    haaai allemaal,

    leuk zoveel mama's op dit topic!
    euhm co-ouderschap, bedankt voor jullie tips, ik zal er nog eens goed over na gaan denken. We wilden het ook pas in werking zetten als de kindertjes naar de school gaan.. dus dat duurt nog 3 jaar. Kan veel gebeuren dan.
    erkenning, heeft ie al gedaan bij dit meisje in mijn buik, daarna gaf hij aan dat hij niet verder wilde. Ben bij advocaat geweest want ik wilde het gezag alleen over deze baby, maar dat kan ik wel vergeten. Want als hij wil vechten dan verlies ik. Hij heeft het namelijk erkend en we hebben gezamenlijk gezag over sem. Dit zijn goede redenen voor een rechter om hem ook het gezag te geven... balen.
    Maar hij zal toch niet dezelfde band met dit kindje opbouwen als met Sem. en ik moet t allemaal maar zien hoe het loopt. Hij is heel erg zoekende naar zichzelf in zijn nieuwe situatie en ik lach me kapot om zijn idiote impulsieve beslissingen. Echt een man. Werkelijk. Ik zal het laatst lachen dat weet ik zeker.

    zijn er ook mama's die alweer eens een nieuwe relatie hebben gehad? ik ben zo bang dat ik alleen over blijf, omdat ik het vooroordeel heb dat mannen geen vrouw willen met 2 jonge kinderen.. vind t zo eng. Ik wil nu nog geen nieuwe vent hoor, maar wil niet alleen blijven...
     
  13. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Leuk dit topic

    Ik zal me even voorstellen.

    IK ben 23 jaar en ben 29 januari 2010 1 maand te vroeg bevallen van een prachtzoon.
    Ex heeft tot nu toe nog niks laten horen 2x bij zijn werk langs geweest 1e keer leuke reactie 2e keer kreeg ik te horen dat hij niks met jayden te maken wil hebben. En ik ben met mijn stomme kop vaderschapsacties aangegaan:x.

    Waarom we uit elkaar zijn? Zijn vader praatte negatief, ex ging leugens geloven die over mij vertelt werden (dat ik vreemd gegaan zou zijn en dat hij de vader van jayden niet is) en hij zat te pushen dat ik meteen bij hem ging wonen en nog meer van dat soort dingen.
     
  14. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

    Ik denk best dat er mannen zijn die geen vriendin met kinderen willen, maar net zoveel die dat geen probleem vinden. Maar ik moet er op dit moment ook niet aan denken, het is toch een groot stuk vertrouwen wat een flinke klap heeft gehad. Vlak na de bevalling kon ik zelfs niet normaal naar mijn broer kijken, zo'n aversie had ik tegen mannen. :(
     
  15. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hebben die vaderschapsactie nog wat opgeleverd? Want ik heb daar toen ook aan zitten denken maar niet serieus mee aan de slag gegaan. Ben benieuwd hoe het bij jou ging, niet al te positief als ik het zo hoor!
     
  16. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Tot nu toe nog niks. Er moet nu nog gekeken worden wie de dna test gaat betalen of dat we beide de helft betalen. Meneer wilt ook gezag en omgang (in de vorm van co-ouderschap) maar daar ga ik niet mee akkoord althans met gezag niet.

    Het is een lange weg die nog bewandeld moet worden en mijn ex en zijn mogelijk nieuwe vriendin werken erg tegen vooral zijn nieuwe vriendin die een aartsrivaal van mij is.

    Ik zal jullie hier ook zeker op de hoogte houden.
     
  17. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Maar als je niet wil dat hij gezag heeft, waarom dan een vaderschapsactie? (excuseer mijn onwetendheid, heb er niet zo heel veel verstand van :) )
     
  18. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hihi geeft niet hoor. Ik wil heel erg graag dat Jayden een juridische vader heeft. Als mijn ex interesse in Jayden gaat tonen en dus family life op gaat bouwen (dat heeft hij nu nog niet en daarom kan hij geen gezag krijgen) en ook laat zien dat hij normaal met mij kan communiceren zonder andere mensen te geloven wil ik hem wel gezag geven maar eerder ook echt niet.

    Even naar mijn zoon toe die wilt geknuffeld worden...

    als je meer vragen hebt hierover stel ze gerust.
     
  19. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hoi dames, ik ben een alleenstaand moeder van 2 kids , ik ben 30 jaar jong/oud(beide uit relatie ontstaan) me dochter is 8 ze was 3 maand oud toen we alleen kwamen te staan me ex was en is zeer geweldadig en me zoontje is 3,5 hij was 1.5 jaar toen ik defenitief de knoop door hakte, die ex loog en bedroog ook de boel bij elkaar en had ook best een opvliegend karakter en sadistische trekjes achteraf naar me dochter toe gehad (helaas ben ik hier achteraf achter gekomen) helaas geen positieve ervaringen met mannen ,, ik ben nu sinds ruim 2 jaar weer alleen met me kids en het bevalt mij super goed! En ben nu zwanger van me 3de wondertje maar dan als bam-mam ben zwanger geworden van een donor.

    @eliza denk er heel goed over na hoor of dat gezag want dat kan een heel nadelig getouw trek worden waar jezelf niet vrolijk van word, en als je ex nu niks met het kindje te maken wilt hebben, zou ik het hoe moeilijk het ook is (ik spreek uit ervaring) het laten rusten en als je kleine er aan toe is aan hem zelf de keus laten of die later zijn bio vader wilt ontmoeten? Ik heb wel de fotos van mijn exen bewaard voor de kids later zodat ze weten wie hun verwekkers zijn.
     
  20. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik denk hier ook heel goed over na en heb van de week een gesprek met mijn advocaat hierover.

    Ik ga er later wat meer op in.
     

Deel Deze Pagina