Alleenstaande mama's

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door , 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Zijn hier nog alleenstaande mama's die willen kletsen?
    Ik ben sinds januari alleenstaande mama door een scheiding, maar heb sinds een paar maand weer een nieuwe vriend. We zien mekaar alleen in de weekenden, dus door de week ben ik echt alleen met mijn dochter van 3.
    Ik ga per 16 aug werken 20 uur per week en mijn dochter gaat dan naar een kinderdagverblijf.
    Ik vind dit best moeilijk omdat ik het niet gewend ben dat ik haar niet zie elke dag, de hele dag. Ik heb namelijk sinds mijn zwangerschap niet meer gewerkt.....dus ik zal haar flink gaan missen.
    Nou ik hoop dat er meer dames zijn, die willen kletsen over de alledaagse perikelen van het alleenstaande ouderschap!
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoi hoi,

    Hier ook een alleenstaande mamma..
    Mijn kleine meid is nog maar pas geboren.
    Heb vanaf dat ik 9 weken zwanger was geen contact meer gehad van de 'vader'. En hier heb ik ook echt geen belang bij..
    Zijn nl. te veel dingen gebeurd..

    Ik ga ( is de planning) 1 November weer aan het werk.
    De kleine blijft dan bij Opa en Oma.
    De uren pas ik aan hun tijden aan.
    Werk via 0-uren contract, dus kan zeggen wanneer ik wil werken, en hoelang..
     
  3. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik ben ook "bijna" een alleenstaande mama. Zit nu midden in een scheiding omdat mn man niet verder met ons wil :cry: .
    Vind het soms erg moeilijk vooral omdat mn meisje enorm veel last heeft van het feit dat dr papa zo ineens plotseling weg is gegaan.
     
  4. Niet meer actief

    Oh wat vreselijk voor je meis!
    Wel alimentatie eisen he!

    Mijn dochter hoor je nooit over dr vader. (ze was 2,5jr toen hij wegging)...ze mist hem niet, das duidelijk. Ze zag hem om het weekend, maar ze heeft hem nu al 2 maand niet gezien..hij mag haar ded weekenden voorlopig niet, maar mag 1x per week langskomen voor dr..dat wil meneer niet...sja, tis maar hoe graag je je dochter ziet he..
     
  5. Niet meer actief

    Heel slim dat 0 uren contract, zo kun je het goed aanpassen!
    Hoe heb je de bevalling meegemaakt? Was je moeder erbij ofzo?
     
  6. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Jah ik regel nu de alimentatie regelen via de advocaat, hij wil onderling alles regelen maar heb gezegt dat nooit! ik wil alles op papier hebben staan dat je niet terug kan krabbelen.

    Hij heeft ons zo op 1 avond laten zitten met de mededeling van ik wil niet meer verder en wil hier weg. Hij heeft in 4 weken tijd maar 1,5 uur naar Yeline omgekeken en hij is nu bijna 2 maanden weg en hij mag Yeline vanmiddag voor het eerst mee naar zn ouders waar hij nu woont het is gelukkig maar 2,5 uur. (ik woon nog in ons huis en wil via de advocaat regelen dat ik hier kan blijven wonen en dat de hypotheek 50-50% wordt) Vind het erg moeilijk hij heeft ons keihard laten stikken omdat hij gek is op een ander en dat hij zn eigen meisje al die weken heeft laten stikken omdat die meid op nr 1 kwam.

    maar jah we redden het wel over dik 3 weken gaan we met zn 2 en op vakantie naar Center parcs dus dat komt is wel ff lekker.

    Oh hier een hond die zit te piepen dus pak mn meisje ff en ga hem ff uitlaten.
     
  7. Niet meer actief

    Heel verstandig!
    Ik heb ook alles onderling geregeld en zit nu met de problemen (hij heeft al 2 maand NIETS betaald voor zijn kind!

    Pff om een ander? Wat een zak zeg!
    Sja, wat er belangrijker is dan je bloedeigen kind..... :evil:
     
  8. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Je hebt gelijk hoor het is ook een z*k eigenlijk als je je eigen kind gewoon laat stikken.

    Hij is net geweest en mn meisje is nu met hem mee hopelijk gaat de tijd snel tot 18:45 uur. Mn meisje mag met iedereen wel mee van de familie maar vind het nu toch veel moeilijker hoor dat ze papa mee is.

    Maar balen (nou jah zacht uitgedrukt :x ) dat hij nu gewoon niet betaald, wel fijn dat je straks voor 20 uur werk hebt.

    Ik werk sinds eind januari in de kinderopvang en gelukkig kan mn meisje met mij mee en ze zit in mn groep dus hoef gelukkig niks te missen maar vind het heerlijk nu ik werk ben ook heel blij dat dit op mn pad kwam en mn collega is ook nog eens Top! dus ik zit op een zeer goed plekje. Ben nu al een maand vrij en moet pas 24 september pas weer aan het werk mis het enorm maar kan het gewoon niet aan nu het is even te zwaar allemaal.

    Loran je woont dichtbij zeg zie ik net ;) jammer dat het zo gelopen is in het begin van de zwangerschap. fijn dat je straks weer aan het werk kan en dat je kleine bij je ouders blijft toch een goed vertrouwd plekje he. Ideaal dat je een 0 uren contract krijgt zo kan je het mooi combineren dat is wel heel erg fijn zeg.
     
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    mamavanYeline -> Ja inderdaad dichtbij :) .. zie het ook ineens ;) .

    @ Deeltjuh-> Ja, mijn moeder was bij de bevalling.
    Heb erg veel steun aan haar gehad, en ze kon het me mooi vertellen, omdat het zo snel gegaan was, en ik een deel kwijt ben ( ben eventjes 'weg' geweest).
    Ook was haar vriendin erbij, dus ik had goede steun ;) ..

    Hier vorige week ineens bericht gehad van mijn ex- zijn ouders..
    Dat ze het jammer vonden dat ik geen contact wens etc.
    Terwijl ze een dag daarvoor mij nog een schuld wouden laten betalen van mijn ex! (die hij zelf gemaakt heeft, toen hij een auto kocht).
    Dus ik ben er maar ( verstandig) niet op in gegaan..
    En mijn besluit staat vaster dan ooit: ik wil niets meer met hun te maken hebben, mijn dochter gaat voor alles, en nu ze bijna 3 weken is, en ik merk dat ik veel beter en steviger in mijn schoenen sta, ga ik lekker verder op dit pad wandelen ;) , bevalt me prima :) ..
     
  10. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Goed zo meis denk aan jezelf hoor! Jij en je meisje zijn het allerbelangrijkste ;)

    pff heb vandaag echt zo'n dag waarvan ik denk is die nog niet voorbij? ble vind het maar niks zulke dagen.

    Yeline ligt nog even op bed die werd me toch vervelend :confused: dus vroeg of ze wou slapen en ze zei van Ja en liep naar de trap.

    Straks om 17 uur ff naar de dierenarts heb sinds vorige week een kitten :) dus wil dr even laten nakijken of alles echt goed is.
     
  11. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mamavanyeline,

    Hoe was het bij de dierenarts?

    Ik ben ziel..
    Heb de griep..
    Naomi is ineens een stuk liever voor me :) ... zou ze het vernemen?
     
  12. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Hoi,

    Bij de dierenarts was alles goed mijn kitten Tayra is helemaal goed gekeurd. Het gaat ook heel erg goed ze is al helemaal zindelijk en doet het heel erg goed.

    De scheiding is nu officieel in gang gezet dus nu is het afwachten wat er komen gaat. De verstandshouding tussen Yeline haar papa en mij is erg verslechterd weer hij is zo veranderlijk dan moet het zo en dan weer zo krijg er geen hoogte meer van.

    Verder gaat het hier niet zoals ik wou ben geestelijk en lichamelijk echt op maar jah komt vast wel goed :)
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zal ik even een leuke foto laten zien?

    [​IMG]

    Meteen al mijn problemen vergeten, als ik er naar kijk :) ..


    Goed dat het katje al zindelijk is!
    En ook dat de scheiding nu officieel in gang is gezet.

    Doe je verder rustig aan? Het is nl. niets als je 'overspannen ervan wordt' .
    Ben ik zelf vorig jaar geweest, en ik wil het nooit meer ;) .
     
  14. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Oh wat een schatje zeg, wat ligt ze er heerlijk bij zeg heerlijk moppie.

    Heb vandaag de papieren van de advocaat gekregen, moet het nog ff doorlezen want zijn heel wat papieren :)

    Jah doe zeker rustig aan heb vorig jaar een postnatale depressie gehad heb daar nog steeds hulp voor en medicijnen dus let erg op mezelf wil niet meer terug vallen.

    Mn meisje gister toen we met zn 2 en in de dierentuin waren

    [​IMG]
     
  15. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wat een mooi meisje zeg!
    Echt een plaatje om te zien!
    Vond ze de dierentuin leuk?
     
  16. mammie

    mammie Lid

    5 jul 2007
    46
    0
    0
    hey,

    hier ook een alleenstaande mama
    mijn kindje is 10 sept geboren en nu vroeg ik me af
    of jullie kleintje ook jullie 8ernaam heeft
    ik hoor namelijk niks van de vader dus heb ik het maar mijn eigen naam gegeven
    groet mammie
     
  17. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoi hoi,

    Mijn dochter draagt mijn achternaam.
    Dit omdat haar 'vader' haar niet wou erkennen, toen hij de kans ervoor had..
     
  18. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    welkom mammie,

    Yeline draagt nog wel de naam van dr papa omdat we officieel nog getrouwd zijn maar we wonen al 3 maanden apart en zitten in een scheiding. Had liever gehad dat ze mijn naam had maar jah niks aan te doen, pas als dr papa niet meer naar dr omkijkt dan laat dr achternaam veranderen maar jah zolang hij in beeld is dan laat ik het maar zo :( .

    Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

    Hier gaat het zn gangetje Yeline is vandaag bij dr papa geweest vind het maar niks hoor ppff voel me er echt niet goed bij. Ben sinds vorige week weer aan het werk wat helemaal super is heb er echt weer zin in na zo'n lange tijd er even uit te zijn geweest om bij te komen.
    Met Yeline gaat het verder ook redelijk soms heeft ze het moeilijk met alles en dan merk je dat heel erg aan haar gedrag maar verder doet ze het super.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina