Alleenstaande moeder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door PatriciaSch, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PatriciaSch

    17 dec 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw en ik ben benieuwd of er nog meer alleenstaande moeders zijn. Zelf heb ik een zoontje van 8 maanden waar ik alleen voor sta sinds hij 3 dagen oud was. Ik ben super blij met hem, maar soms zie ik het wel als ontzettend zwaar omdat ik ook niemand heb waar ik op kan terug vallen, mijn ex vriend komt een keer in de 2 weken 2 dagen een weekend. Ik heb ook geen vrienden geen familie. Soms voel ik mij wel een slechte moeder omdat ik dit als zwaar ervaar. Ik hoop hier mensen tegen te komen die ook in een soort gelijke situatie zitten? Want soms lijkt het wel alsof niemand mij kan begrijpen.
     
  2. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Hoihoi, welkom hier.
    Ik ben alleenstaand met een zoon van 2,5 sinds hij een jaar was. De eerste 6 mnd was er vrijwel geen langere omgang met de vader, op enkele uurtjes na. Sinds een halfjaartje gaat hij om het weekend een nachtje naar zn vader.
    Het is zeker zwaar!! Ik heb op de grond liggen janken omdat ik het soms niet meer wist.
    En weetje wat? Het blijft zwaar op sommige momenten, maar jij wordt sterker en je zult er steeds beter mee om kunnen gaan.

    Waar loop je tegenaan? Misschien kunnen we helpen.

    Hoe oud is je kindje?
     
  3. PatriciaSch

    17 dec 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,
    Dankjewel voor de reactie! Mijn zoontje is nu 8 maanden. En ja waar ik vooral tegenaan loop of ik het wel goed genoeg doe, of ik hem wel voldoende aandacht geef. Als ik bijvoorbeeld aan het schoonmaken ben zet ik hem bijvoorbeeld in de box neer en gaat hij huilen, en denk ik meteen doe ik hier wel goed aan? En als die bijvoorbeeld op de grond ligt te spelen vermaakt die zich prima zelf, maar soms denk ik dan het is toch ook sneu om hem zo alleen te laten spelen? Kan ik dan niet beter met hem spelen? Zoveel twijfels af en toe. En dat janken herken ik hoor! Ik huil ook erg vaak als ik in bed lig s'avonds want ik heb dan wel mijn zoontje waar ik echt dol blij mee ben, maar voel me soms ook echt zo eenzaam.
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Een.van de grootste nadelen van alleenstaande moeder zijn is dat je niet met je partner kan overleggen of je er goed aan doet om bv je kind even te laten huilen of alleen laat spelen.
    Ik ben nu een jaar alleenstaande moeder, m'n kids zijn ouder, maar toch mis je die overleg momenten. Je zal altijd twijfels houden of je het goed aanpakt of niet. Maar je kan daar natuurlijk wel hulp en ondersteuning bij zoeken.
    Consultatie bureau heeft soms ook wel moeder kind ochtenden.. Gaat je kind ook naar een kinderdagverblijf? Misschien kan je eens met een leidster overleggen hoe zij dingen aanpakken.
    Een kind hebben werkt ook in je voordeel, je komt makkelijker in contact met andere moeders. Misschien niet gelijk vriendinnen maar wel contact.
    Ga actief op zoek om je netwerk te vergroten, makkelijk gezegd misschien maar wel goed voor jou en je kind!
     

Deel Deze Pagina