salaris van uwv of werkgever?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angietjuh, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angietjuh

    angietjuh Actief lid

    14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

    ik had een vraagje en misschien kunnen jullie me daarmee helpen.
    Ik zit nu ongeveer 1,5 maand in de ziektewet, ik heb mijn vorige salaris gekregen van mijn werkgever zelf. krijg ik mijn volgende salaris nu van het uwv?
    En zo ja is dit dan op dezelfde datum als mijn gewone salaris?
    Ik heb het uwv al gebeld maar hang 15 minuten aan de telefoon en daarna werd de verbiding verbroken tot 2 x toe, voor ik ze uberhaupt aan de lijn kreeg.:(
    En als ik straks met verlof zit, zit ik dan nog in de ziektewet en krijg ik dan betaald door het uwv of door mijn werkgever zelf?
    Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
     
  2. 76Chantal

    76Chantal Bekend lid

    15 okt 2008
    586
    0
    0
    Je baas kan bij de aanvraag van zwangerschapsverlof aangeven of het UWV rechtstreeks aan jou moet uitbetalen of dat de werkgever dit nog doet.
    Hoe dat zit met ziekteverlof weet ik niet.

    Misschien helpt dit al iets.

    Chantal
     
  3. Bri

    Bri Niet meer actief

    Zodra je 34 weken zwanger bent, ga je uit de ziektewet en val je onder de zwangerschaps- en bevallingsuitkering van UWV.

    Bij mij werd het salaris gewoon door de werkgever betaald (zowel bij ziekte als in het verlof) en UWV betaalde de uitkering aan mijn werkgever. Uitbetaling was op de zelfde datum als altijd.

    Stel anders je vraag hier op het forum aan het UWV Webcareteam. Hoef je niet in de wacht te hangen, maar krijg je wel een keurig antwoord!
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer jij gewoon een contract hebt bij je werkgever (vast of tijdelijk) dan betaalt je werkgever in principe de Ziektewet cq je bevallingsuitkering uit. Hij krijgt het geld van UWV gestort.

    Mocht je met 34 weken nog in de Ziektewet zitten, dan gaat vanaf dan automatisch je zwangerschapsverlof in (6 weken van te voren) en heb je na je bevalling nog 10 weken bevallingsverlof. Ook in dit geval zal in principe je werkgever de uitkering/salaris betalingen doen.

    Pas wanneer je contract zou eindigen in deze periode, cq je hebt bijvoorbeeld via een uitzendbureau gewerkt, dan krijg je het wel rechtstreeks van het UWV gestort.
     
  5. angietjuh

    angietjuh Actief lid

    14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden bedankt voor de reacties nu weet ik wel waar ik aan toe ben want dacht echt straks krijg ik geen loon van de werkgever maar van het uwv en moet ik daar bijv. 2 weken op wachten. Nu weet ik in ieder geval dat de rekeningen op tijd betaald kunnen worden;)
     

Deel Deze Pagina