Allergenen wassen/ desinfecteren

Discussie in 'Voeding' gestart door sn1987, 8 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sn1987

    sn1987 Lid

    24 okt 2012
    20
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter met een zware koemelkallergie. Thuis was ik netjes mijn handen als ik iets gegeten heb of aangeraakt heb waar melk in zit. Dit lijkt mij effectief om kruisbesmetting via spenen/ speelgoed/ handen te voorkomen.
    Nu vraag ik me al een tijdje af hoe anderen dat doen onderweg. Ik eet zelf wel gewoon alles en mijn andere kinderen ook. Hoe krijg ik bijvoorbeeld tijdens het wandelen buiten onze handen schoon als ik bijvoorbeeld een flesje moet maken? Helpt desinfecterende handgel hiervoor? Snoetenpoetsers?
    Mijn dochter heeft een Difrax 3- standen speen op de fles. Deze zal ik in de goede stand moeten draaien. Ik zou niet willen dat zij last zou krijgen van haar allergie omdat ik mijn handen niet goed schoon heb kunnen maken na het eten.

    Hoe doen anderen dit? Dat geldt natuurlijk ook voor andere allergieën.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Was hier geen probleem, minimale sporen van melk gingen goed. Ik kon alles eten en daarna speen met mijn hand vastpakken en geen punt. Dus ik herken t niet.

    Hij had voor bijna alles allergie (gelukkig geen risico op levensbedreigende situaties) en die minimale sporen overdracht ging wel goed.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Extreem zware kma hier destijds, en enkel neocate ging goed qua melk. Maar ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan dat ik daarop moest letten. Is dat niet alleen bij noten gevaarlijk?
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    flesje water meenemdn en daar je handen mee wassen ergens buiten. Doe ik op vakantie ook vaak. Evr daarna nog desinfecterende gel.
     

Deel Deze Pagina