Allergische reactie muggenbeet

Discussie in 'De lounge' gestart door Antje77, 3 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik blijk ineens allergisch te reageren op muggenbeten. Tijdje terug had ik op 1 arm alles kleine muggenbeten na het slapen. Leek als processierups, maar was van een mug.

    Vanmorgen werd ik weer wakker met muggenbeten. Eind vd middag voelde ik ineens een enorme zwelling. Ik heb 3 muggenbeten die enorm gezwollen zijn, 1 bijna net een tennisbal. Het is ook rood en warm. Huisarts heeft een zalf en antihistamine voorgeschreven.

    Iemand evaring met zo'n reactie? Zal het iets eenmalig zijn of heb ik nu kans vaker zo te reageren op muggen? En in dat laatste geval, iemand tips hoe te voorkomen? Direct na beten standaard antihistamine?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Herkenbaar helaas. Vorige week met de vakantie ook weer helemaal lek gestoken. We zijn sinds gisteren thuis en er zijn nu zelfs nog bulten komen opzetten. Niet zo xtreem als bij jou maar ik zou in het vervolg inderdaad na iedere steek zo'n pilletje innemen. Zo kan je het ergste enigszins voorkomen en nu goed koelen en bij voorkeur met azijn. Succes ermee.
     
  3. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ik had dit van de week ook. Ik heb ook nooit eerder een allergische reactie op muggensteken gehad. Misschien een bepaalde soort mug, dat het daar aan ligt?

    Het heeft bij mij ook best lang geduurd voordat het wegtrok. Nu is het alleen nog een blauwe plek. Echt heel vreemd
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.649
    21.147
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yep, bij dochter. Dus hier standaard al zie ik maar 1 muggenbeet de antihistamine erin. Die zalf hebben we ook. Helpt wel wat als ze toch een grote heeft.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je zou een hooikoorts tabletje kunnen proberen. Die neemt de jeuk en het branderige gevoel een beetje weg.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.299
    113
    Zoon heeft ook zo'n reactie op muggebeten, als het heel erg is met muggen geef ik hem standaard antihistamine. Hij had het begin van de zomervakantie een paar weken en nu lijken de muggen weer weg.
     
  7. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    921
    217
    43
    Vrouw
    Ik had dit laatst ook, en een dag na de prik werd de prikplek een blaar. Blaar van ongeveer 2 cm2 qua doorsnee. Verder niet heel veel aan gedaan, koelen, aloe Vera gesmeerd en na een paar dagen is de blaar lek geraakt en is daarna gewoon genezen. Ik heb dit af en toe, dus niet bij elke prik. soms met blaar, soms met zo’n rode, warme plek. Gaat altijd vanzelf weer weg. Als het erg jeukt kun je zalf krijgen van de huisarts, maar bij mij helpt aloe Vera tot nu toe voldoende.
     
  8. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft dit altijd idd. Geef haar altijd een hooikoorts tabletje, dan trekt t ergste wel weg. Zal eens de huisarts bellen voor zalf, dat is wel handig.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Mijn oudste dochter en ik hebben dat ook. Antihistamine haalt het ergste weg, mentholgel helpt wat tegen de jeuk. Bij de jongste zijn de bulten dit jaar ook opeens veel groter dan normaal.
     
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook weleens, ik vermoed een bepaalde mug soort want normaal gesproken zijn het “normale” muggenbultjes. Groot, pijnlijk, gespannen en warm idd maar ik neem niet zomaar iets in. Ik wacht gewoon af tot het weggaat en vorige week duurde dat een halve week voordat het een beetje begon te verdwijnen.
     
  11. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn dochter heeft het ook. Die krijgt antihistamine en hydrocortison
     
  12. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik hoop toch niet dat ik elke keer zo'n plekken ga krijgen. Dat het maar van een bepaalde mug is.

    Jeuk valt wel mee. Ik heb meer last van een wat branderig en gloeiend gevoel. Hopelijk wordt het met de antihistamine en zalf snel minder.

    Dochter heeft ook wel eens iets grotere muggenbulten, maar niet zoals ik dat nu heb.
     

Deel Deze Pagina