Allergische reactie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #1 Devilschase, 6 dec 2022
    Laatst bewerkt: 6 dec 2022
    Ik heb dit al eens eerder gehad, maar niet zo erg. Zondagavond kreeg ik bulten in mn onderlip. In de nacht begon ook mijn bovenlip op te zwellen. Toen ik wakker werd had ik ook een opgezwollen ooglid aan de rechterkant en mn lippen leken wel volgespoten met botox...

    Naar gelang de dag vorderde, ging de zwelling weg en voelde ik me niet lekker worden. Mega hoofdpijn en mijn ogen doen zeer als ik ze draai. Nu word ik vanochtend wakker, uitslag op mn linker onderarm. Het is warm en jeukt. Het lijkt op netelroos, echter heb ik ook echt onderhuidse bulten die jeuken en pijn doen als ik erop druk. Als ik loop heb ik ook een raar gevoel, ik kan het gevoel niet uitleggen, het voelt als duizeligheid maar dat is het niet. Ik heb al cetirizine ingenomen maar dat helpt niet echt.

    Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de huisarts maar iemand enig idee wat dit is? Ik heb dit 8 weken terug ook gehad maar dan alleen in de vorm van enkel oppervlakkige uitslag, en dat was na 2 dagen weg. Daarvoor ben ik niet naar de huisarts gegaan.

    Ik vermoed een allergische reactie, maar ik zou echt niet weten op wat. Ik heb niets anders gegeten of gedronken dan normaal, geen ander wasmiddel, geen ander schoonmaakmiddel, niks.

    Ik snap er geen klap van.

    Even een foto ter illustratie.:roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Heb je een allergie tablet ingenomen?
    Verdere zou ik met dikke opgezwollen lippen eerder contact opnemen met de huisarts. Als het wel een allergie is kan het ook in je keel zitten en heb je straks een groter probleem.
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker, ik heb cetirizine ingenomen, maar dat helpt niet en je mag er maar 1 per dag. De zwelling is al sinds gisteren weg, het is enkel nog de uitslag en de bulten in mijn arm. Er is vrijdag pas plek bij de huisarts. Ik heb gisteren al gebeld dus veel eerder contact opnemen kon niet... Het begon zondagavond rond 2300 uur pas en de volgende ochtend om 10 uur heb ik gebeld...
     
  4. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.497
    113
    Dit lijkt mij wel een reactie ja.
    Ik krijg het van de plant calthea (of hoe je het ook noemt)
    Was ze stikkers voor de veiling en zat er met mijn gezicht in wand folie en grote plant en moest op de pot.
    Heel mijn gezicht knal rood jeuken en vochtblaasjes wat een k.. gevoel was dat.
    Maar toen de link niet gelegd tot ik een tijdje later weer zo'n plant had.
    Toen zat het onder tot onder mijn borsten.
    De huisarts zij ook dat het elke keer weer een stukje erger word.
    Dus ja denk wel dat ook bij jou is.
    En misschien iets dat je geregend hebt omdat het begon bij de mond
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.004
    5.137
    113
    Gezien de zwelling van je lippen én oog, en deze uitslag, denk ik ook echt aan een allergische reactie. Maar ja, waarop he? Kan eigenlijk van alles zijn, ook als je ergens eerder niet allergisch voor was. Ik reageer nu bv heel sterk op aubergine, kan ik niet meer eten - terwijl ik dat járen probleemloos kon eten. Ineens kreeg ik na het eten overal jeuk, opzwellen, uitslag, buikpijn, overgeven… ik dacht toen nog dat het gewoon pech was. Maar een tijdje later toch weer exact die reactie op een beetje aubergine…
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja zoiets dacht ik ook, alleen het rare is, in de ochtend gewoon yoghurt met fruit gegeten, zoals elke ochtend. In de middag 2 broodjes met kaas, wat ik ook regelmatig eet, een banaan en een appel, wat ik serieus elke dag wel eet en in de avond salade met een stukje zalm, wat ik ook elke week eet. Nog noooooit een reactie op gekregen. Ik vind het ook zo raar dat ik dan pas om 2300 uur een reactie krijg, terwijl we zondag om 1730 al hebben gegeten. Dan ben je 5.5 uur verder.

    Ik dacht altijd dat als je ergens allergisch voor bent, je veel sneller iets merkt. Ik durf nu bijna niets meer te eten omdat ik niet weet waar het aan ligt...
     
  7. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Heb je niet toevallig een bos bloemen gekregen? Of een nieuwe kamerplant? Of een nieuw plaid op de bank of iets dergelijks? Het hoeft niet van eten te komen he?

    Wel echt vervelend, ik snap je onzekerheid. Ook echt wel balen dat je niet eerder bij de huisarts terecht kunt :(
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nieuw geurtje? Nieuw wasmiddel of wasverzachter? Als je denkt dat het voedselgerelateerd is kun je de huisarts eens vragen om bloedonderzoek te doen. Allergie kan opbouwen, dus dat je iets al jaren zonder problemen wet zegt helaas niks. Meestal zie je zwellingen bij een snelle allergie en daarbij treedt een reactie binnen enkele minuten tot 1-2 uur op. Hoe laat had je die salade met zalm gegeten?
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Om 1730 uur. Om 2300 uur begon mn onderlip op te zwellen. Eerst aan 1 kant, echt een harde bult erin. Toen in in bed lag on de nacht werd ik rond 0230 wakker en toen voelde ik ook 2 bulten in mijn bovenlip. Het zijn echt harde bulten, voelt bijna als een cyste zeg maar.

    Ik vind het ook zo raar dat ik zo'n pijn aan mn ogen heb. Niet aan mn ogen zelf maar echt aan mn oogbollen, maar alleen als ik echt overdreven naar links of rechts draai met mn ogen.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee niks nieuws gehad, geen andere planten of iets dergelijks, helemaal niets. We zijn ook niet weggeweest dit weekend, ja naar de supermarkt om boodschappen te halen maar verder niks.
     
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ook geen kerstboom/kerststukje of kerstversiering toevallig?
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nope, dat doen we pas een week voor kerst. :roflmao: ons huis is nog net zo als de afgelopen maanden haha
     
  13. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    En heeft je partner misschien iets anders gegeten die dag dan jij? En je daarna misschien een kus gegeven?
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nope want hij was dit weekend niet lekker en dan geven we elkaar geen kus :|
     
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.004
    5.137
    113
    En heb je misschien onlangs een virusinfectie gehad? Soms kan je immuunsysteem daar even door in de war zijn en reageren met een allergische reactie.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  16. MissBianca

    MissBianca Fanatiek lid

    11 jun 2011
    1.141
    12
    38
    Uden
    Ik denk zelf eerder aan gordelroos, Google maar eens, misschien herken je wel meer klachten die je nog niet genoemd had.
    Heb je koorts? Ik heb altijd bij koorts oogbolpijn.
     
  17. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Dit is netelroos met galbulten vermoed ik. De galbulten komen vanaf 4 uur na contact met het allergeen. Het is dus een vertraagde reactie, het hoeft ook niet van het eten te komen. Ben je buiten in de kou geweest, heet gedoucht? Speel je een blaasinstrument?
    Het rare gevoel kan komen doordat je bloeddruk nu wat lager is door de oedeem.

    Ik heb ook nog steeds af en toe ineens een galbult, na dit jaren lang elke dag gehad te hebben. Wat oorspronkelijk de trigger geweest is, is niet bekend, maar ik kreeg ze van druk op de huid en later ook van de kou. Regelmatig het gevoel van stenen onder de voeten gehad. Echt pijnlijk ook. En in het begin veel jeuk, waar ik later meer pijn had dan jeuk. (Gewenning??)
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee gern blaasinstrumenten of wat dan ook. Ook niet heet gedouched of in de kou geweest.

    Het worden er trouwens steeds meer. Vanochtend ook mn rechteronderarm onder en op mijn rug begint het nu ook.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.867
    2.358
    113
    Vrouw
    Kan de zalm niet goed meer zijn geweest en het van de buitenkant of smaak niet op te merken was.
    Of iets in de sla.
    Omdat dat het laatste was wat je ophad en vrij snel erna begon het.
    En dat je daardoor die uitslag hebt.
    Maar het lijkt wel mij wel heel vervelend.
    Beterschap.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Toevallig ergens iets gehad wat je normaal ook altijd eet maar nu stond er Vernieuwd recept op de verpakking.

    Hadden we hier ook , koekjes die mijn dochter met lactose-intolerantie wel kon eten (zat geen melkproduct in) en waar ze in eens last van kreeg. Tja dat vernieuwde recept hield dus in dat ze nu wel weipoeder in zat.
     

Deel Deze Pagina