Als het raak is denken jullie aan moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mili, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi!

    Iedereen die aan t proberen is zwanger te worden,
    ik wil jullie allereerst even heeeel veel succes wensen en hoop dat het snel raak mag zijn!

    Mocht het raak zijn willen jullie dan denken aan Moeders voor Moeders?

    Je kunt urine inzamelen van je 6e tot je 16e week van de zwangerschap en je helpt er andere vrouwen mee die moeilijk zwanger kunnen worden.

    Zie deze link voor info en eventuele aanmeldingen!

    http://www.moedersvoormoeders.nl/

    Wel doen he! :thumup:

    Liefs,
    Mili
     
  2. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    mocht het lukken dan zal ik dat zeker gaan doen! ;)
     
  3. Kim85

    Kim85 Lid

    30 jul 2007
    92
    0
    0
    In het mooie Twente
    Ik zou ook graag mee willen doen als het zover is!
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hoi, hoi.

    Ik heb er laatst een foldertje over gelezen in de apotheek. Op één of andere manier heb ik er moeite mee. Maar ik weet niet precies waarom. Misschien wel omdat ik de eerste weken van mijn zwangerschap er samen met mijn man van zou willen genieten zonder verder gedoe. Dat lukt toch al niet, omdat de ars en verloskundige er toch eigenlijk direct bij betrokken moeten worden zodra je het weet (toch?). Maar daar heb ik dus ook al best wel moeite mee. En als je dan ook nog mee doet aan moeders voor moeders... Sorry hoor, ik wil echt niet egoistisch zijn, maar ik vind dat wel erg moeilijk.
    Ik zou zelf de mogelijkheid misschien ook angrijpen als ik niet zwanger zou kunnen worden. Maar ik wil niet meedoen aan zulke dingen uit schuldgevoel, maar omdat ik er achter kan staan.

    Herkent iemand dit?
     
  5. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Vandaag komt MVM voor het eerst langs! ;)
     
  6. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Wij zijn ook bezig voor de eerste. En ik al af en toe op de site van mvm gekeken. En het is voor een heel goed doel toch?
    Dus waarschijnlijk ga ik wel mee doen.
     
  7. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb meegedaan aan MvM.

    @freewilly: het is maar net hoe je het zelf wilt beleven. Je hoeft in principe pas tussen de 10-12e week voor het eerst naar de VK. De HA hoef je niet in je zwangerschap te betrekken. MvM denkt trouwens erg goed mee in de geheimhouding van een prille zwangerschap. Het is wel een beetje een gedoe, maar ik vond het belangrijker dat ik een vrouw (en partner uiteraard) wie het niet zomaar gegeven is, hopelijk heb kunnen helpen.
     
  8. mocht k zwanger zijn dan zou k me direct opgeven voor moeders voor moeders. k vind het dan een fijn idee dat je andere vrouwen helpt met het zwanger worden.

    motivatie, we zijn nu al ruim 2,5 jaar bezig om zwanger te raken en elke maand doet het pijn als het weer niet gelukt is. het doet me veel verdriet dat er zoveel meiden zijn met een kinderwens maar niet zwanger raken en daarom vind k het belangrijk om me urine af te geven.
     
  9. bambi82

    bambi82 Actief lid

    13 jul 2007
    252
    0
    0
    hoi meiden,

    @free willy, Ik kan me wel een beetje vinden in jouw bericht. Ik heb ook het idee dat het een gedoe is. vooral omdast ze de urine niet overal ophalen en dan dus moet brengen. :( en als ze het wel opkomen halen, ik woon op een flat waar de buren lekker langs je huis lopen en dan staat daar je urine :( lekker dan.
    Natuurlijk is het voor een enorm goed doel, maar als je doet dan voor jezelf en indd niet omdat 'iedereen het doet'.

    ieder zijn keuze.

    xxx Bambi
     
  10. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    zodra mijn tijd is gekomen zal ik mij opgeven bij MVM ,het is een goed doel dus daar doe ik het graag voor :D
     
  11. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik weet (nog) niet of ik eraan mee zou doen. Sta niet echt te popelen moet ik zeggen.
     
  12. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik denk er heel dubbel over zit in de mmm dus voel me verplicht
    andere kant als ik zwanger zou zijn wil ik ff rust
     
  13. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Bedankt voor het begrip, lucht op. :thumup:

    @Danjo, ik ziet niet in de mmm, maar het gevoel wat jij beschrijft komt denk ik dicht bij het gevoel wat ik probeerde te beschrijven. Als ik zwanger ben, wil ik daar in rust van kunnen genieten samen met mijn mannetje, zonder gedoe. Jij zegt: ik voel me haast verplicht. Nou, ik kan me dat voorstellen. En ook dat ik me schuldig voel naar al die mensen bij wie het niet 'vanzelf' gaat. Maar dat is geen goede motivatie, vind ik.

    En ook ik woon in een flat, dus hoe doe je dat dan met die flessen? :oops:


    Hoeft de HA niet te weten dat je zwanger bent dan? :confused: Ja weet ik veel. ;) Ik bedoel, wat doe je dan als je zwanger bent (en je weet niet hoelang). Bel je dan gewoon na een paar weken een (uit het telefoonboek gehaalde :p ) VK op om een afspraak te maken? Of stel ik nu een hele domme vraag :(: :oops:
     
  14. bambi82

    bambi82 Actief lid

    13 jul 2007
    252
    0
    0
    is niet stom hoor free willy,

    zo zou ik het ook doen, ookal weet ik dat ie gaat zeggen dat je contact moet opnemen met een VK dan heb je toch ff meer zekerheid. En ja hij meld het dan ook in je medisch dossier. dus gewoon op jou manier doen.

    xx Bambi
     
  15. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou daar denk ik niet eens bij na dat soort dingen
    maar iets weerhoud me wel
    Maar tsja voel me ook wel weer verplicht
    Maar nu naar 2 jaar wel mk tussendoor als het dan eindelijk zover zou zijn wil ik genieten
    Ik weet het dus nog niet ,tis ook nog niet aan de orde
    en rust
     
  16. boterbloem

    boterbloem Actief lid

    20 apr 2007
    215
    0
    0
    Ja, ik doe ook al mee. Ik vindt het niet zo'n gedoe , hoor! Was eerst wel bang dat de buurvrouw het zou herkennen, maar ik heb het net daarna verteld.

    En je helpt er toch anderen mee!
     
  17. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: ik zou me niet verplicht voelen maar zie het als een kans om iets goeds te doen voor een ander. Ze hebben maarliefst een heel zwembad vol urine nodig om 1 klein bakje medicijn te maken! Dus ik plas graag mee.

    Het brengen valt reuze mee hoor...bij ons halen ze ook niet. Er zijn zoveel depots waar je af kunt geven (vaak ook onopvallend).

    Ik heb gekozen voor 1 op 1,5 km van mn werk, en afgeven hoeft maar 1x in de week. Kleine moeite dacht ik zo..

    :-k tsja gedoe...plassen moet ik toch wel, dus of ik het nu doorspoel of opvang maakt voor mij niet uit. Haha scheelt ook weer doorspoelwater ;)

    Hier in de buurt herkennen mensen de flessen niet. Daar komt bij dat als je aangeeft aan MvM dat je het nog stil wilt houden dat ze daar dan ook wel rekening mee proberen te houden en met je mee willen denken hoe je dat kunt doen...

    En qua rust... ik geniet heerlijk met mn man van onze zwangerschap.

    De ha is alleen geinformeerd zodat het in de compu staat ivm eventueel verstrekken van medicatie. Verder heb ik geen contact met ha omtrent zwangerschap, hoeft ook niet daar is de vk immers voor. En zoals al gezegd is hoef je daar ook niet dagelijks heen...dus ik ervaar het niet als extra gedoe...

    Maar goed een ieder moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik vind het alleen een hele fijne gedachte dat ik kan genieten van mn zwangerschap en dat ik door te plassen iemand anders een kans geef om binnenkort ook van een zwangerschap te kunnen genieten.


    Dames die mee gaan doen top! :thumup:
    Dames die niet mee gaan doen, jammer....maar no hard feelings! :D
     
  18. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk maar zo: Zou je zelf medicijnen willen gebruiken als het niet mocht lukken? (gemaakt met medewerking van MvM)

    Als je antwoord ja is, vind ik dat je mee moet doen!

    Ik heb ook meegedaan en vond het een kleine moeite!
     
  19. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik heb me gisteren ook opgegeven! Het kost je totaal geen moeite en je kunt er anderen mee helpen.
     
  20. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik doe ook mee! Kleine moeite, groot geluk!
     

Deel Deze Pagina