Brievenbus voor dakloze in park AMSTERDAM - Een dakloze die een uitkering wil hebben, moet aangeven naast welke struik in het parkt hij leeft. Ter gelegenheid van Daklozendag heeft de Belangenvereniging voor Druggebruikers tien brievenbussen geplaatst bij bekende buitenslaapplekken in de parken van Amsterdam. Wil een dakloze recht op een uitkering krijgen moet hij opgeven bij welke bank hij slaapt. Na tien dagen volgt dan controle door de uitkeringsinstantie bij de struik. Dat gaat vaak fout omdat de dakloze niet 'thuis' is. De brievenbus zou dat probleem oplossen.
hahaha lig dubbel van het lachen het moet inderdaad niet gekker worden . maar ik denk altijd maar zo dakloos of niet ze kunnen toch wel werken ze mankeren toch niets ja ze hebben geen huis ofzo
dat is juist het probleem, ze kunnen niet werken als ze geen adres hebben al zouden ze willen. je hebt een adres nodig waar je bereikbaar bent en je post kan ontvangen. een brievenbus kun je huren op jou naam bij sommige postkantoren maar dit kost weer geld en dat heb je niet als je niet kunt werken. als ze al die daklozen een gratis postadres geven kunnen ze werken. dit vind ik een beter plan dan overal in parkjes een brievenbus neer te zetten voor een uitkering
Moest eerst naar de kalender lopen om naar de datum te kijken ..... maar het was geen 1 april .... Ik voel weer een innerlijke discussie opkomen!
je bent nergens als je geen adres hen in nederland! je heb geen sofi nummer echt helemaal niks! je moet ergens je post kunnen halen of bereikbaar zijn voor instanties! vaak willen mensen wel maar kunnen niet omdeze reden dus! dus ja zo gek vind ik het geneens! maar laat ze dan geen uitkering aanvragen maar laat ze gaan werken! dat vind ik dan weer een beter idee! ik bedoel speciaal dit voor een uitkeringkje! nee dan ben ik voor werken en tegen uitkering!
haha ik zie het al helemaal voor me een parkje met brievenbusjes, In de efteling heb je paddestoelen en in amsterdam brievenbusjes haha
hihihihi ik krijg nu hele rare beelden door dag meneer ik wil een uitkering aanvragen ow dat kan meneer kunt u even uw naam en adres gegevens opgeven? jahoor piet klaassen struik 1 naast het bruine bankje met groene prullebak in het rembrandpark
Tssss zwervers krijgen maar geld.. en de uitkering van een singele mama(ik dus) wordt gelijk stop gezegt als ik 1x een papiertje niet inlever.... Achterlijke idioten
poeizie die is goed zie het ook al voor me hoor ja dan moeten ze de mensen maar een beetje opweg helpen zodat ze kunnen werken ze willen dat minder thuiszitters en veel mensen die werken ja help dan ook de dakloze die graag willen werken help die opweg. nee maar dat doen ze niet maar ze willen wel aan een uitkering helpen.
ben ik mee eens zo is het wel hun krijgen makkelijker geld dan single moeders die meoten er alles voor doen om maar een beetje geld te krijgen. zelfs ik krijg geen uitkering en ben druk opzoek naar werk. en weet je wat ze zeggen ja sorry mevrouw u bent te oud voor een winkel dus bedrijven en alles moeten ook maar eens mee gaan werken om mensen aan te nemen en alles.
ja precies... tis gewoon belachelijk.. boven mij vader woond een junk... (hij heeft dus wel een huis) en die krijg lekker elke maand zijn uitkering... terwijl ik na 1 forumulier gelijk weg word geschopt.. met een baby... ik was zo kwaaaad... ! ik ben een rechtzaak tegen ze begonnen( maar nu smeken ze me, deze niet verder te gaan, want ik heb gelijk zeggen ze... )