Als moeder met je "voorkomen" bezig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik ben gewoon nieuwsgierig. Zijn jullie bezig met je uiterlijk? Is make-up nog belangrijk? Koop je veel kleding voor je kinderen en niet voor jezelf? Lopen de kids in fantastische outfits maar zou je er zelf wel wat leuker bij willen lopen? Ik merk zelf dat make-up nu wat beter wordt, nu ik er wat aandacht aan besteed. En kleding voor mijzelf kopen begin ik weer leuk te vinden. Maar als ik om mij heen kijk op het schoolplein lijkt het wel of er maar 3 moeders zijn die er nog een beetje "werk" van maken. Hoe denken jullie over jezelf qua voorkomen, ga je in een joggingbroek naar het schoolplein? Maak je er alleen werk van op een feestje?
     
    anica en RobinBird vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Make up alleen voor feestjes of verjaardagen. Maar dat is al sinds ik 20 was zo.

    Maar ik kleding wel belangrijk en schoenen. Ik ben zelfs hoogzwanger niet in joggingbroek op t schoolplein gaan staan. Vind dat echt geen porum.

    Ik ben wel gewoon verzorgd zeg maar :p

    Man staat wel in werkkleding op schoolpein maar dat is niet zo gek omdat hij in 1 keer doorgaat
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik probeer mezelf goed te verzorgen. Bijna dagelijks make up, leuke kleding. Shop regelmatig. Maar als ik zoontje om 8.15u op de peuters drop is dat wel zonder make up.

    Ik ga douchen als ik thuis kom, en haal hem "mooi" weer op.

    Ik denk dat dat op de basisschool nog steeds zo is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik moet voor mijn werk behoorlijk in de make up.
    Daarom heb ik thuis, als ik vrij ben, eigenlijk niet veel zin in
    gedoe. En draag ik dus vaak geen make-up als ik de kinderen naar school breng.
    Wel als ik naar een feestje of verjaardag ga. Dan doe ik ook wel mijn best
    om een beetje leuk voor de dag te komen.



    Ik pak 1 x pw de sportles van 0915 dus dan ga ik in sportbroek naar school.
     
  5. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Ik gebruik dagelijks make-up (mascara,eyeliner elke dag,rest ligt eraan waar ik die dag allemaal moet zijn), zelfs op dagen dat ik enkel kinderen naar school breng (die 4 huizen verder ligt). Op zondagen die we hele dag thuis zijn, loop ik wel hele dag in m'n pyjama,met make-up van gisteren:roflmao: Zou in kleren dat ik naar schoolplein aan heb, ook gewoon ergens anders kunnen verschijnen,zonder me te moeten omkleden.
    Kleren voor mezelf koop ik niet vaak, want vind nooit iets wat ik echt leuk vind staan, komt doordat ik nog erg onzeker ben over mijn overtollige kilo's:$:mad:.
     
    soppie vindt dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.557
    6.255
    113
    Ik zal niet in joggingbroek over straat gaan behalve als ik naar de sportschool ga, maar ik loop er ook niet bij als een fotomodel (als in hip volgens de laatste mode en vol in de make up). Voor een feestje doe ik nog even wat meer moeite maar op een normale doordeweekse dag loop ik er gewoon verzorgd bij, haren gedaan, mascara op en schone kleding aan.
    Ik koop voor mijzelf en kinderen kleding als dat nodig is en een enkele keer als ik wat leuks zie, maar ga niet los in de sale ofzo.
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Ik ga de deur niet uit voordat ik mijn make-up op heb gedaan en er qua kleding netjes uitzien vind ik erg belangrijk. Ik moet wel zeggen dat ik bijna nooit nieuwe kleding koop, omdat ik het mezelf niet gun. Voor mijn zoon koop ik dan wel weer veel.

    Ik zou dus nooit make-up loos later op het schoolplein staan in trainingspak. :oops:
     
    Maslov en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb nooit veel make-up gebruikt, mascara en dat was ‘t wel (en soms gewoon niks( - dat is nog steeds zo. Ik kleed me wel altijd echt aan, geen huispak op ‘t schoolplein, want gewone kleding vind ik veel prettiger dan bv een joggingbroek. Qua kleding kopen is er ook niet echt iets veranderd en de kinderen zijn zeker niet bv gekleed in de nieuwste merkkleding terwijl ik het met oude versleten dingen doe. Dat is ook prima in balans.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik zou nooit in mijn jogingkleren naar buiten gaan dus ik sta staks gewoon netjes op het schoolplein over een maandje. Make up doe ik niet alleen mascara maar zorg wel dat ik er netjes bijloop
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik probeer er altijd vlot en "leuk" uit te zien (naar mijn smaak dan) skinny met een jasje, maar vaker rokjes en jurkjes.
    Ik draag weinig tot geen make-up, maar ik vind dat ook niet horen bij "verzorgd zijn"
    Puur natuur vind ik in 90% van de gevallen veel mooier.
    Make up is voor mij zeker geen verplicht onderdeel van "er werk van maken".

    Ik sta s ochtends op dezelfde manier op het schoolplein als s middags.
     
    Gewooniemand, twee en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ga niet altijd in de make-up maar dat is ook niet perse nodig. Ik heb vrij veel contrast in mn gezicht. Donkerblond haar, best mooie volle donkere wenkbrauwen en lichte grijze ogen. Verder ook van nature wel een blosje op mn wangen.

    natuurlijk is make-up mooi en accentueert het.
    Ik loop wel vaak in jurkjes. Meestal a-line modelletjes.
    Verder moet ik wel eens wat aan mn gewicht gaan doen, maar dat is voor mijzelf. Denk niet dat de buitenwereld mij een ontplofte zal aardappels vindt ;)
     
  12. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ga altijd met mascara de deur uit. Nooit in joggingbroek, wel jeans met blouse/shirt en daar sneakers of hakken onder.
    Soms in sport outfit.

    Hier veel moeders die er normaal verzorgd uit zien. Beetje make up,leuke kleding. Ook in de ochtend geen joggingpak moeders hier..
     
    RoIn vindt dit leuk.
  13. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.557
    6.255
    113
    Ik snap dat ook nooit zo, je kan ook even een spijkerbroek aantrekken als je geen tijd hebt om te douchen smorgens denk ik altijd. Op de school van de jongste zie ik vrijwel geen joggingbroeken, voor wat ik mee krijg lopen de meeste mensen er smorgens net zo bij als smiddags.
    Op de vorige school was dat wel anders (andere wijk, duidelijk verschil) daar was het joggingbroek gehalte een stuk hoger.
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zie op het schoolplein ook maar 1 echte diehard joggingbroek vader. Maar dan ook echt zo'n modelloze, verwassen exemplaar met zo'n hangende kont. Gelukkig kleden ze hun zoon een stuk beter aan. Zijn vrouw loopt er wel normaal bij. Ik dacht eerst dat hij aan het klussen was, dus vroeg hem ernaar uit interesse (onze zoons zitten bij elkaar in de klas). Maar nee t was zijn relaxpak haha
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Nu hoogzwanger loop ik vaak in mijn joggingsbroek naar de supermarkt. Ik ga mezelf niet moeilijk in een broek hijsen voor zoiets.
    Volgend jaar gaat mijn zoon naar school welke hier 30 seconden vandaan is. Sowieso dat ik de helft van de tijd in jogging kom opdagen , maakt me echt niet uit :p

    Op feestjes, verjaardagen, en dagjes uit met gezin of vrienden doe ik wel altijd leuke kleren aan en make up op.
     
    Zoe123 en zwangerevrouw vinden dit leuk.
  16. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Mombie hier!

    Ik koop voor mijzelf zelden nog kleding en als ik het koop, zo goedkoop mogelijk.
    De kapper is ongeveer een jaar geleden en m'n mascara is uitgedroogd.
    Zoon daarentegen loopt er netjes bij, heeft een aparte garderobe voor dagelijks en de psz. Meneer gaat iedere 8 weken naar de kapper en krijgt stevige gel voor zijn haartjes.
     
  17. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Ik zorg wel dat ik altijd verzorgd de deur uit ga. Nu mijn oudste naar school gaat schiet het in de ochtend er nog wel eens bij in. Vaak ga ik nadat ik thuis kom douche enzo. Ik draag wel altijd make-up, verschilt van alleen wat mascara tot alles erop en eraan. Op mijn werk is veel make-up niet echt gewenst dus ligt er ook aan of ik daarna naar mijn werk ga.
     
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Volgens mij zit er bij mij niet zoveel verschil tussen "zonder kinderen" en "met kinderen"..
    Vroeger ging ik niet in een joggingbroek naar buiten, nu nog niet.
    Vroeger maakte ik mijn ogen op en droeg lippenstift, nu ook nog.
    Er zit alleen 14 jaar tussen dus de zwaartekracht heeft wat meer grip op me. :rolleyes:
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb altijd make up op en zie er gewoon representatief uit, of ik nou de kinderen naar school breng, op zondag de hond uitlaat, een feestje heb of naar mijn werk ga.
    Als ik een feestje heb dof ik mij wel wat meer op dan normaal.
    Met een joggingbroek ga ik sowieso niet over straat.
    Hier op school staan alle moeders om half 5 op volgens mij om eerst dik 2 uur uitgebreid in de make up te gaan en hun haar te krullen, vergeleken met hun voel ik mij ineens niet zo representatief :roflmao:
    Ik koop vooral kleding voor mijn kinderen, maar sla mezelf zeker niet over.
     
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier zit 't in de lift! Ik heb een andere baan waarbij ik in burger ben ipv een pak. En toen realiseerde ik me hoe weinig ik in m'n kast had. 't meeste is praktisch naar niet leuk. Dus flink geshopt, paar hakken, mooie jas. En ik vind 't echt heerlijk. Mijn oudste gaat nu naar school en beetje leuk eruit zien vind ik toch wel leuk. Al zijn 't dan meestal laarzen ipv hakken ;) regelmatig naar de kapper, nagels gelakt. Make up kan ik niet zo goed tegen dus niet elke dag. Maar vind mezelf zonder ook fris eruit zien.

    Maar echt opgetut, nee. Dat past niet bij me. Ook niet op een feestje oid. Maar ik wil deze zomer wel vaker jurkjes aan.
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  21. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.081
    473
    83
    Ik doe elke dag als ik de deur uitga make-up op.
    Koop elke maand wel een paar leuke jurkjes, nieuwe laarzen etc.

    Ga in ieder geval niet met joggingsbroek naar buiten.
     

Deel Deze Pagina