Alszijnde vegetariër wel vis eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De laatste tijd raak ik me steeds meer bewust van het dierenleed en alhoewel ik niet heel veel vlees eet vraag ik me het volgende af?
    Eten jullie alszijnde vegetariër wel of geen vis?
    Op het werk meerdere vegetariërs maar die eten dan wel weer vis en sommigen juist weer niet.
    Hoe doen jullie dat?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik eet grotendeels vegetarisch en ik eet ook geen vis. Het ging mij heel erg tegenstaan een dood dier te eten. Heel soms zet ik mijn verstand op nul en eet ik nog wel vlees.
     
  3. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Een vegetariër eet geen vis ;)
    Hier was ik eerst flexitarier, daarna vegetariër en nu veganist.
    Ik snap nooit zo goed dat als ze geen vlees eten omwille van de dieren dan wel vis gaan eten. Wat is een vis nu anders dan een varken of kip?
     
    Waxinelichtjes, Madelie, merah en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hier hetzelfde.

    Als flex veganist drink ik at en toe nog koffiemelk.

    Maar als vegetariër eet je natuurlijk geen vis.

    Overweeg je de stap te zetten?
     
  5. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.022
    958
    113
    Vrouw
    Ik eet (bijna) geen vlees en al helemaal geen vis.
     
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Waarom geen vis dan, als je wel vlees eet?
     
  7. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.736
    5.392
    113
    Als je geen vlees maar wel soms vis eet ben je een pescotariër en geen vegetariër.

    Ik ben al vegetariër dus eet geen vis.
     
  8. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #8 momwithcamera, 10 jan 2020
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
    Toen ik geen vlees at, at ik nog wel vis. Maar niet extra veel ofzo, in dezelfde mate als toen ik nog wel vlees at (en dat was 1x per maand oid). Waarom? Ik vond het gewoon erg lekker en had geen zin om mezelf sushi en pasta met zalm te ontzeggen.

    Weetje, ik zou die keuze niet te veel baseren op anderen en 'waarom eet je dit wel en dat niet' blablabla, maar gewoon beginnen. Je kunt het eenmaal onderweg altijd weer aanpassen en bijschaven naar wat voor jou werkt.
     
    Eefje00, Kolibrie2, Salentein en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.164
    18.893
    113
    Het schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn dat de mens meer empathie heeft voor een ander zoogdier, dan voor een vis. Dat las ik laatst tenminste. Best vaag. :confused:

    @TS Een "vegetariër" die wel vis eet noem je trouwens officieel een pescotariër. Toen ik vegetariër was at ik uiteraard ook geen vis.
     
    Ansel vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.164
    18.893
    113
    Ik ken ook zoveel vleeseters die geen vis eten. Ik vind dat zelf niet raar. Ik bedoel, als je wel vlees eet betekent dat nog niet dat je íeder dier eet.
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Och, mensen zijn toch hypocriet wat dat betreft.

    Kijk nou naar die discussie over dieren die overlijden tijdens de jaarwisseling. Hoe erg dat allemaal wel niet is.

    Maar om die bitterbal zul je ze niet horen.
     
  12. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Nee dat is waar. Maar omdat ze zegt "al helemaal geen vis".

    En meestal is het andersom. Vandaar mijn vraag.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.164
    18.893
    113
    Jij vindt dat hypocriet. Betekent nog niet dat ze als mens hypocriet zijn. :)

    Sorry hoor, maar als ik soort gedram lees lees ben ik blij dat ik me niet meer met die vega(n)kliek hoef te associëren en niet meer op zo'n manier over anderen hoef te oordelen.
     
    Hoebie en wendy339 vinden dit leuk.
  14. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ben geen vegetariër maar ik heb laatst een artikel gelezen dat juist vissen veel leed hebben. Deze laten ze gewoon langzaam stikken aan boord, het duurt soms wel anderhalf uur voordat een vis uiteindelijk gestorven is. Dat vond ik echt onmenselijk om te lezen.

    Edit, het is zelfs nog gruwelijker: https://www.animalrights.nl/stop-de-slacht/vissen
     
  15. Novi

    Novi Niet meer actief

    "Mensen zijn hypocriet en zul je ze niet horen"... wat ben jij dan eigenlijk voor een soort wezen? :roflmao:
     
    Hoebie en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Haha shit :rolleyes:
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de info allemaal. Ik ben nog een beetje zoekende.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  18. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    "Hypocriet wat dat betreft". Heb niet gezegd dat ze hypocriet zijn als mens, maar iom wel op dit punt.

    Daarbij, ik dram niet. Ik geef aan dat ik het raar vindt dat mensen zo'n dubbele agenda kunnen hebben.

    Koeien zijn prima om te moorden, als ik er lekker van kan eten.
    Maar een klein vogeltje is dan ineens weer heel zielig.

    Ik kan hier gewoon geen logica in vinden.
     
    maartje84, Zara75 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.736
    5.392
    113
    Super dat je bewust bezig bent met wat je wel en niet wilt eten! En of je nu vegetariër, pescotariër of gewoon iemand bent die wel dieren eet maar hier in mindert, alles is prima.
    Mijn post teruglezend kwam het misschien lomper over dan ik bedoel. Wilde alleen aangeven dat je dan beter kunt vragen wie er pescotariër is en hoe vaak er dan vis gegeten wordt.
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Vooral van die lekkere goedkope vis, vreselijke leefomstandigheden! In een tank gekweekt met meer ontlasting in het water dan vis, vreselijk. Ik heb ooit een boek gelezen van Jonathan Safran Foer ... Dieren eten. Man man ik heb de rest van de vakantie courgette op de bbq gelegd en zitten janken. Wat een eye opener!

    Meteen alles geschrapt en na 3 mnd zwaar ziek bij de huisarts op de bank XD Met zwaar astma is het moeilijker om goed veganistisch te eten, te weinig zuurstof in mijn bloed. Dus het compromis was soms biologisch vlees of vis :)

    Puber is vegan, dat eten we als zij thuis is. Dat vind ik ook vaak een gepuzzel, maar er komen gelukkig steeds meer producten op de markt :)
     

Deel Deze Pagina