Alternatief sinterklaasjournaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tulala, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulala

    Tulala Lid

    19 aug 2020
    47
    44
    18
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hey allemaal ,
    Ik weet even niet zo goed waar te plaatsen dus hoop dat het hier goed staat.

    Ik ben opzoek naar een alternatief voor het npo sinterklaasjournaal.

    Iemand tips ?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Regionale omroepen maken soms hun eigen journaal, misschien is dat een goed alternatief.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Geen tips ben alleen veels te nieuwsgierig aangelegd. Waarom zoek je een alternatief? Kun je op youtube niet iets regionaal vinden van voorgaande jaren?
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.011
    3.477
    113
    Vrouw
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Net als @GossipGirlxoxo waarom zoek je wat anders?

    Ik zoek juist nooit wat anders vanwege de dialect (kunnen we niet verstaan) en de acteerprestatie is meestal ook tenenkrommend hahaha
     
    Axia en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    #6 tuc, 14 nov 2020
    Laatst bewerkt: 14 nov 2020
    Wij hebben al jaren onze regionale uitzendingen.
    Studio pepernoot heet het. Wordt uitgezonden door zuidwest tv.
    Het is wel wat dialect denk ik;)
    Maar deze verhaallijn wordt ook vormgegeven in een lespakket en gevolgd door school.
    Daarom is dit voor onze kinderen leuker dan het sinterklaasjournaal.
    Ik vind de laatste jaren het sinterklaasjournaal ook meer voor vokwassenen met alle grappen en verwijzingen. Ik vind daar zelf ook niet veel aan.
     
  7. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.245
    113
  8. Tulala

    Tulala Lid

    19 aug 2020
    47
    44
    18
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ga het straks eens bekijken.
    Kwam er vandaag goed mee weg , ze wilden buitenspelen en later een sinterklaas film kijken ( maar dan mogen we toch wel onze schoen zetten he mam ?!)

    Waarom ik wat anders zoek :

    Ik vind het al een paar jaar minder , idd meer voor volwassenen met de geintjes (handig ook als een wat ouder kind dan uitleg vraagt )

    Maar voor mij persoonlijk was de druppel dat het geloof bij de geintjes misbruikt werd.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Hier had de lokale zender ook een eigen Sinterklaasnieuws en dat keken ze ook op school. Geen dialect hier en dat de acteerprestaties minder zijn, valt kleine kinderen toch niet op.

    Persoonlijk vind/vond ik het Sinterklaasjournaal ook niets. Elke keer problemen waardoor ze niet weten of alles goed komt, terwijl ze vaak al stress genoeg hebben in deze tijd. En een paar jaar geleden kon je op de computer je naam invullen en dan liet Piet zien welk cadeau voor je klaar lag. Ik heb dat zonder mijn kinderen eens geprobeerd en Piet liet echt een enorm pakket zien. Nou, hartstikke leuk als mijn kinderen dat zouden zien en ze heel wat anders kregen of wanneer ik amper geld zou hebben, ze toch al niet zoiets groots zouden krijgen. Dat soort dingen. Vond het sowieso niet leuk, maar ik vind wel meer populaire programma’s niet leuk.
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Klopt wel inderdaad.
    Er moet altijd iets mis gaan bij dat sintjournaal, een beetje afgezaagd ook. En veel kinderen vinden dat echt te spannend.
    Onze lokale zender heeft ook altijd een verhaallijn, maar die is vaak grappig.
     
    Jo79 en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina