Alternatieve activiteiten ipv QR code

Discussie in 'Corona forum' gestart door Madelie, 9 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Zelf ken ik verschillende mensen die vreselijk tegen het gebruik van de QR-code zijn omdat ze (net als ik overigens) heel erg tegen uitsluiting van groepen mensen zijn. Desondanks zien zij zich gedwongen zich toch te laten testen om zo bijvoorbeeld toch hun puber een uitje naar de bioscoop te gunnen.

    Wie denkt mee over alternatieve activiteiten voor kinderen, en vooral ook pubers omdat je die niet meer simpelweg mee naar een speeltuin kunt nemen?

    Dit topic is overigens niet bedoeld als platform om te discussiëren over hoe weinig moeite een keer testen wel of niet is in het kader van de volksgezondheid. Zij zijn tegen en nee dat gaat niet veranderen.

    Dus wie denkt in mogelijkheden en alternatieven. Roep maar!
     
  2. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Sowieso alle musea zijn een optie. Ik weet heus dat niet elke puber er blij van wordt, maar ik zou er eens een keer voor gaan zitten om wat uit te zoeken, er zijn echt leuke musea waar je actief bezig kunt zijn.

    Dingen als boulderen en klimmen, Klimbos. Actief, beetje lef.

    En afhankelijk van leeftijd en wensen, ik zou met ouders afspreken om onderling de kinderen eens een avond het huis/de woonkamer te geven. Ze kunnen niet naar de bios of de Mac, maar in huis en Uber geeft ook wat mogelijkheden.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Avondje woonkamer voor een filmavond wordt inderdaad al regelmatig gedaan. Maar de andere dingen die je noemt zijn misschien wel leuke ideeën. Dank je wel!
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb gehoord dat je in ziekenhuizen in de eetzaal geen qr code hoeft te laten zien, omdat dit als kantine gezien wordt. Ik weet niet of dit in alle ziekenhuizen zo is, maar ik heb gehoord van paspoort-omzeilers dat je daar alternatief uiteten kan:D

    bioscoop: drive in bios of buiten bios?
     
    Liedx, Vero0504 en Madelie vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.077
    113
    Vrouw
    Sporten :) naar de ikea gaan, midgetgolfen, kookcursus thuis houden, kok thuis laten komen, geo cachen
     
    Madelie vindt dit leuk.
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.871
    13.034
    113
    Vrouw
    Het zwembad is volgens mij ook voor iedereen toegankelijk.
    De voetbal kantines waar ik tot nu toe geweest ben zijn ook gewoon toegankelijk.

    Thuis uit eten in de vorm van thuisbezorgd, pizzarette, gourmetten of met z'n allen een 7 gangen menu maken.

    Trick or treat met Halloween, mocht dat nooit zijn bij jullie in de buurt, organiseer het dan zelf. Spullen kopen om het huis te versieren is trouwens ook een leuk uitje.
    Of een Halloween feestje thuis organiseren.

    De toerist uithangen in je eigen omgeving, van de polder in fietsen tot een bootje huren.

    Dag cursus (kite) surfen.

    Auto puzzeltocht.

    Als je wat oudere pubers hebt, een solex huren en daar een tocht mee maken.

    Escape room (volgens Google geen QR-code nodig).
     
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Pretparken, dierentuinen, kermis hoef je ook allemaal geen QR voor. Alleen kun je dan niet gebruik maken van de binnenhoreca. Maar dat lijkt me te overzien.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Bestaan die nog, drive in bioscopen? Wel een super alternatief voor de gewone bioscoop!

    En wegrestaurants hoef je ook geen QR-code voor te hebben :D
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Oh Escape room is heel leuk ja. Met die Solex ook een leuk idee.

    Kitesurfen lijkt mij nu wat koud :oops:
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Wat een leuke ideeën worden hier allemaal aangedragen. Hoop dat er nog veel volgen.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik was gisteren op het strand. Daar kon je buiten zitten en buiten naar het toilet. Hebben niks hoeven te laten zien.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.289
    113
    mijn ervaring is dat als je buiten ergens op een terras zit niemand moeilijk doet over qr codes als je daar naar het toilet gaat.
     
    Madelie en Spectre vinden dit leuk.
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat dus van niet. Al meermaals op een terras gezeten waarbij mijn qr code gevraagd werd toen ik naar de wc ging.
     
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.289
    113
    wauw dat verbaasd mij oprecht, dat horeca ondernemers daar echt tijd en energie in stoppen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    Misschien omdat dat momenteel nou eenmaal de regel is en men zich daar aan wil houden?
     
    chrystel73, Felice, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik weet niet waar je woont, maar hier vlakbij de grens en in een wip in Antwerpen. In België geldt die gekkigheid voorlopig niet in horeca en bioscopen, dus wij gaan daarheen.
    @Neuzeke hoe reeël is de kans dat dit toch snel gaat moeten in BE?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.552
    113
    Vrouw
    Er is vorige week beslist dat dit in Vlaanderen niet komt (Wallonië en Brussel zijn er andere regels ).

    Dus cinema, horeca, bowlen, pretparken,.... kan gewoon.
     
    hummeltje5, Anouk2005 en Sunshine1993 vinden dit leuk.
  18. Sunshine1993

    Sunshine1993 Niet meer actief

    Intratuin in Halsteren, hoef je voor de wc geen QR code en kun je bij de uitgang gewoon eten/drinken halen en gaan zitten eten drinken in de binnenkomst 'hal' maar moeten ze maar net gek zijn op kerstmis.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Oh dat is inderdaad een idee voor wie er dicht bij de grens woont. Of als je een bepaalde film echt wil zien weekendje België en dan naar de bioscoop.
     

Deel Deze Pagina