Alternatieve sinterklaas ideeen

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.532
    6.227
    113
    zuid-holland zuid
    Jarenlang deden we in de familie surprises en gedichten met Sinterklaas en een zak met kadootjes voor de kleintjes. Maar 15 man bijelkaar gaat hem zeker niet worden dit jaar.
    Nu moeten we iets anders verzinnen. Heeft iemand al leuke ideeen ? Ga je de surprises opsturen? Doe je gedichten per email? Of spreek je met 1 random familielid af en maak je surprises voorelkaar...
    Wat doe je met kadootjes voor kleine neefjes en nichtjes... ik hoor graag jullie plannen, hoe creatiever hoe liever
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Cadeautjes verstoppen in hun huis als je de sleutel hebt? Dat iedereen tegelijkertijd bij elkaar gaat verstoppen?
     
    Vero0504, littlemunchkin en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.152
    2.238
    113
    Vrouw
    Wij wonen verspreid over het land. Mijn ouders willen graag de cadeautjes die 'de sint bij hun gebracht heeft' bij iedereen langsbrengen, verdeeld over meerdere dagen (4 gezinnen).

    De volwassenen trekken lootjes en het is dit jaar toegestaan de partners van de getrokkenen erbij te betrekken, bv voor gedichten printen of pakketjes aannemen. We doen een zoommeeting met borrel om de gedichten voor te lezen etc.
     
    Sherbet, littlemunchkin en cowgirl80 vinden dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.532
    6.227
    113
    zuid-holland zuid
    Dit wilden wij ook doen, maar we geven elkaar onderling ook altijd nog pakjes... hoe komen die allemaal bij opa en oma dan? Stuur je die op of ga je die nog langsbrengen?
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wij zetten een zak weg bij de anderen (in ons geval gezin van mijn zus) en dan online meeten. We laten onze ouders sowieso niet met zn tweeën zitten. Als het moet gaat opa naar het ene gezin en oma naar het andere:roflmao:
     
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Hier is sinterklaas bij opa oma dichtbij altijs groots met alle klein kids ( 20) en alle kids ( 7 )
    Maar mijn kids zijn de enige basisschool kids nog en we gaan het nu alleen met ons gezin en mijn ouders doen. Heb mijn ouders gevraagd of ik dan evt wat extra kadootjes erbij mag doen( we hebben een grote boot nl) en dan vieren we het ietsjes grootser. 5 dec komen schoonouders altijd en dat laten we doorgaan mits het zo blijft
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.364
    113
    Wij gaan normaal altijd een weekend weg met mijn familie.
    Nu gaan we het apart vieren en zullen mijn ouders bij iedereen apart langsgaan. We hebben het nog niet helemaal rond. Maar ik denk dat we lootjes gaan trekken in een kleiner clubje (ons gezin en mijn ouders dus) en met zoon (de enige gelovige) en zijn zussen doen weer dan overdag pakjesavond.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik kijk het nog even aan. In principe willen we gewoon mijn moeder en broer of bij Sinterklaas of zowel bij Kerst als Sinterklaas betrekken. Hoe weten we alleen niet.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.152
    2.238
    113
    Vrouw
    Wij kopen onderling niets voor neefjes/nichtjes en broers/zussen. Mijn moeder is een fanatieke sint, daar hoeft niets meer bij ;)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Wij vieren sinterklaas altijd bij mijn ouders met het hele gezin (invl ouders 8 volwassenen en 5 kids). In de middag krijgen de kids hun cadeaus en in de avond doen we onderling surprises en wr mogen van mijn ouders voor ons zelf ngo wat cadeaus uitzoeken.

    Mochten we dit jaar niet met zn allen bij elkaar mogen komen droppen we alle kleinkids denk ik bij mijn ouders (als dat wel mag). En dan stellen wr onze surprise uit tot we wel bij elkaar mogen komen.
    Als dat ook geen optie is vieren we hrt gewoon thuis met ons gezin (met de cadeaus van mijn ouders).
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij vieren het met mijn ouders bij ons thuis. En zwarte piet komt ook. 1 om welteverstaan.
    Dus drie in huis en wij. Dat mag volgens de huidige regels.
    Dus daar houden we ons even aan vast.

    De jongens zijn 4 en 5. Ze moeten al zoveel missen, dus we wilden het speciaal maken.
    En zwarte piet voor een half uur vind ik goed.
    Helaas geen sinterklaas om in te huren. Is toch vaak een oudere man die dat speelt. Wel een bedrijf gevonden die sinterklazen verhuurt, maar kost dan ook gelijk 700 euro..

    We doen ons best om het gezellig te maken, met even wat grotere cadeaus enzo.
    Ik merk echt dat de oudste er helemaal klaar mee is, met corona.
    De jongste weet niet anders.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Alternatieve ideeën. Ik zat er ook over te denken met onze vriendengroep.
    Denk lootjes trekken(evt. Via internet). Dan zorgen dat de suprise/cadeaus op die dag daar neergezet/bezorgd worden.

    Je zou t ook zo kunnen regelen dat iemand bij iedereen de cadeaus ophaalt. Je ze dan in een zak voor een bepaald gezin doet en alle zakken dan met die persoon weer mee gaan naar de volgende om ze daar verder te vullen. En ze dan vol.bij een gezin afgeleverd worden of door iemand van het gezin opgehaald.

    Eventueel dan via internet samen de de pakjes en gedichten openen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Mijn 5 jarige zei vandaag dat hij helemaal klaar is met corona. Hij is het helemaal zat zei hij...

    Wij vieren sinterklaas en kerst gewoon met ons gezin net als normaal. Helaas geen sint en pieten dit jaar...
     
  14. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Denk gewoon met ons gezin. Misschien mijn ouders erbij en een andere keer schoon ouders

    Dit jaar niet met zn allen, vond het toch altijd een beetje teveel. 2 keer vieren en zelf ook nog pakjesavond
     
  15. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Hier gewoon kleine kring, ons gezin en opa en oma's (+3 dus). Nu heeft dochter niet veel met sinterklaas, die is helemaal into Kerst.
     
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.350
    113
    Home
    Wij vieren het met ons gezin
    Gaan lekker gourmetten, zetten de tafel vol lekkers en cadeautjes uitpakken

    Cadeaus heb ik bijna allemaal al inclusief inpakpapier
    Zie de bui al hangen ivm corona en niet er cadeaus op tijd binnen hebben
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik zou er toch echt werk van gaan maken, tenzij je alles in stenen winkels wil gaan kopen. ik gok dat over een paar weken de webwinkels, distributiecentra en de pakketbezorgers overbelast zullen zijn.
    Dat dacht ik al langer maar de afgelopen dagen is dit ook al 2 keer in het nieuws geweest.
     
  20. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij vieren het met mijn zus en haar gezin eind november.

    In totaal 4 volwassenen en 6 kinderen onder de 10.

    En met ons gezin vieren we het op 5 december.

    Cadeautjes en inpakpapier heb ik al in huis. Mijn zus is denk ik nog niet eens begonnen. Mocht dat een probleem worden, dan schuif ik wat door naar haar kinderen.
     

Deel Deze Pagina