Altijd grootste deel v.d. maand buikpijn, herkennen jullie dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kgulik, 5 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hoi dames. Ik ben een vrouw van 33 jaar en we gaan nu voor ronde 10, voor een tweede kindje. Sinds het stoppen met de pil meer dan een jaar geleden, heb ik veel pms klachten gekregen. Eigenlijk heb ik het grootste deel van de maand menstruatieachtige buikpijn en lage rugpijn. Dit begint dan vaak enkele dagen na de eisprong.
    Herkennen meer vrouwen dit? Soms maak ik me zorgen of er iets anders aan de hand is zoals endometriose ofzo. Maar ik heb geen erge pijn en ook geen hevige menstruaties. Daarnaast is mijn cyclus nu vrij stabiel. Zo'n 1.5 jaar geleden heb ik een inwendige echo gehad en daar was niks op te zien.
    Herkennen meer vrouwen deze klachten?

2. Momof3d5

Momof3d5 Bekend lid

13 feb 2023
    815
    768
    93
    Vrouw
    Mamma
    België
    Misschien ben je gewoon erg gevoelig voor hormoonschommelingen?

kgulik vindt dit leuk.
  3. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.135
    884
    113
    Vrouw
    Ik herken dit. Eigenlijk altijd gehad en nooit iets geks uitgekomen. Maar kan voor jou natuurlijk anders zijn. Als je twijfelt, gewoon uit laten zoeken!

kgulik vindt dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    9.883
    9.473
    113
    Vrouw
    Ik herken het en ik heb wel endometriose, maar de pijn bouwde bij mij op tot menstruatie. Was na eisprong tot 2 dagen menstruatie. Begon met iets krampjes, tot kruipend over de vloer.
    Endometriose is er in gradaties, ik heb maar 1 maar de endo zat op een vervelende plek waardoor mijn baarmoeder aan mijn darmen plakte. Uiteindelijk heb ik er ook adenomyose en vleesbomen bij gekregen..

Een gezonde menstruatie hoort niet pijnlijk te zijn en begint met helder rood bloed.

5. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Poeh wat akelig zeg!
    Het is bij mij gelukkig niet pijnlijk, hooguit wat zeurend.

6. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ja dat denk ik inderdaad sowieso wel.

7. Junes88

Junes88 Lid

26 jun 2023
    14
    1
    3
    Vrouw
    Ja, ik heb vanaf de eisprong tot een paar dagen na mijn menstruatie altijd krampen. Soms meer dan anders. Tijdens de menstruatie valt het vaak juist weer mee. Overigens geen kinderen, wij gaan volgende maand beginnen.

Een vriendin van mij heeft altijd buikpijnen, en de diagnose Endo. Zij is net bevallen van een gezonde zoon.

8. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Ik had ook veel buikpijn en scheen verkeerde cellen in mn baarmoederhals te hebben icm hpv virus

9. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    755
    673
    93
    verpleegkundige
    Ab-so-luut. Exact wat jij zegt. Een paar dagen na mn eisprong lage rugpijn en menstruatieachtige buikpijn. Ik ben soms maar 3 dagen ongesteld en het bloedverlies is telkens minimaal. Ik ben al goed onderzocht geweest, heb dit ook eens gevraagd aan gyn. Kan mijn baarmoederslijmvlies wel mooi opbouwen als ik zo weinig bloedverlies heb telkens. Maar alles ziet er telkens weer heel normaal uit. Het kan dus zeker. Ik heb geen endometriose, niks bijzonders. Twee keer gewoon zwanger geweest. Cycli zijn oké.

10. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    755
    673
    93
    verpleegkundige
    Ik ben overigens wel erg gevoelig voor bepaalde hormonen. Zo heb ik een hele pilstrip door buikpijn bij bepaalde anticonceptiepillen (ik geloof die met twee soorten hormonen in). Sinds ik een pil neem met maar 1 hormoon, heb ik dat niet meer. Ik had dus iedere dag dat ik een pilletj enam buikpijn. In mijn stopweek had ik dan geen last. Hoe was dat bij jou? Of nam je geen AC?

11. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.623
    1.004
    113
    Vrouw
    Yup das hier sinds ik geen anticonceptie meer heb ook altijd zo. 2 goede en 2 slechte weken. 1.5 week voor menstruatie ook hondsmoe altijd

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.259
    2.479
    113
    Met een echo kun je toch geen endometriose uitsluiten heb ik altijd begrepen.

Enige wat echt uitsluitsel geeft is een laparoscopie.

Deel Deze Pagina