altijd herrie als hij naar bed moet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    We hebben niks te klagen met Dano. Huilt practisch nooit.
    Maarrr zodra we hem in bed leggen begint hij keihard te krijsen. Dat was eerst al toen hij nog op zn rug sliep en nu ook weer sinds hij op zn buik slaapt. even leek het goed te gaan.

    Maar bij elk slaapje is het raak. huilt het hele huis bij elkaar, soms duurt het 5 minuten en soms zelfs 20 minuten. uiteindelijk valt hij wel in slaap hoor. ZO af en toe 1x in de 3 dagen leg ik hem neer en slaapt ie bijna meteen.

    Maar ik moet mezelf echt aan de bank nagelen om hem er niet steeds uit te halen. Meestal ga ik eerst na 5 minuten even troosten(aai over zijn bolletje) en dan na 10 a 15 minuten.

    hoort dit erbij of is er een andere oorzaak.
    Dano is nu bijna 14 weken, slaapt snachts perfect (10 uur),
     
  2. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hier ook hoor (alleen Lars slaapt snachts niet zo perfect ;) )
    Bij Lars heb ik het idee dat hij dan zo moe is, en alles er even uit moet huilen ofzo, ik blijf er meestal bij staan, en laat em even uitkrijsen (echt niet langer dan een minuut hoor) en geef em dan zn speen, en na een tijdje zo proberen slaapt ie wel..
    (waarschijnlijk is het niet slim om erbij te blijven staan, maar ik kan niet anders :oops: )
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje deed dit ook het is vanzelf over gegaan en af en toe huilt ie nog voor ie gaat slapen. het is ook een verwerking van de dag wat ze hebben meegemaakt wordt er gezegt. ik ging meestal elke 5 min even kijken speentje geven en aai over de bol. nu laat ik hem langer huilen want hij probeerd me ook uit als ik binnenkom gaat ie lachen.
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wij hebben dat pas geleden erg gehad met Lieve.
    ZOdra ze in bed lag en wij de kamer uit liepen brak de hel zogezegd echt los.
    Krijsen,huilen,echt helemaal overstuur was ze.
    Ze was pas kalm als ze weer bij ons was.
    We hebben zelfs een nachtje Lieve tussen ons in gehad om zelf ookwat te kunnen slapen.
    Als het nu gebeurd dan halen we haar na 15 min, eruit,krijgt ze wat drinken,mag ze soms heel even spelen(hangt echt van het tijdstip af) en dan gaat ze weer naar bed.
    Soms huilde ze dan weer maar uiteindelijk gaf ze het toch op en viel ze van het huilen in slaap.
     
  5. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hier idem, Tess huilt voor ieder slaapje maar valt dan binnen 5 hooguit 10 minuten in slaap. Het is vervelend maar ze heeft het schijnbaar nodig. Mijn antwoord zou dus zijn het hoort erbij.
     
  6. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    geeft niks hoor dat gaat vanzelf weer over.
    20 min is eigenlijk niet zo veel als hij daarna in slaap valt. Vaak verwerken ze dan dingen van die dag.
     
  7. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook! Tijn krijst ook de hele buurt bij elkaar als ik hem in bed leg! soms inene gaat hij zo slapen en ook snachts slaapt hij 11 uur achter elkaar(maak hem wel 23 uur wakker voor eten, maar gaat gelijk slapen).
    Ik heb het geprobeerd hem te laten huilen, maar vind dat zoo moeilijk! Hij huilt niet, nee Tijn krijst, schreeuwt, stikt, loopt rood aan etc..vast heel herkenbaar!
    Nu wiebel ik hem vaak en zing een liedje, dan wordt hij rustig, dan loop ik met hem naar zijn kamertje en leg hem in bed...even sussen en hij gaat slapen. Maarja dit kan ik niet blijven doen!

    Ik heb wel gemerkt dat bij de eerste moesignalen naar bed niet werkt bij hem. Ik moet echt wachten tot hij begint te jengelen van moeheid, en dan wil hij pas gaan slapen!

    Op zich vind ik het prima, maar vind het een groot nadeel om ergsn heen te gaan, bij andere op visite..zomaar ergens neer leggen om te slapen zit er niet in!

    Laten we maar hopen dat het vanzelf over gaat, vast wel toch!
    kus miek
     
  8. desi23

    desi23 Bekend lid

    1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hoi hoi
    hier ook hetzelfde probleem, ruben slaapt overdag bijna niet, misschien een uurtje in totaal.....en dan s avonds zet hij het op het krijsen echt heel hard, niets helpt dan..ook zijn speen niet.....ene keer huilt hij zichzelf in slaap, de andere keer gaan we met de wnadelwagen een rondje om en dan is hij geeft hij vaak wel toe aan zijn slaap.
    ruben slaapt s nachts wel goed door dus dat is wel fijn!
     
  9. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Heel herkenbaar. De laatste tijd doe ik het wel naar bekende en dan leg ik het uit. Ze gaat dan in een campingbedje op een aparte kamer. Toch krijg ik nog zo vaak de opmerking "dat deed.... (naam van een kindje) nooooooit". Dat irriteert me, ik wil ook niet dat ze huilt maar zo gaat het nou eenmaal bij mijn meisje.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik denk dat het erbij hoort.
    Volgens mij ga je er ook prima mee om op deze manier.
    Bram heeft het af en toe wel eens, erg irritant ja!
     
  11. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Elenora huilt ene keer wel en andere keer niet voor het slapen gaan.

    Maar ik kan ook bijna nooit lang weg met haar want ze vertikt het om in een andere bed te slapen. Ik moet haar eerst in slaap wiegen en dan pas slapend neerleggen.
     
  12. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ben wel heel blij met jullie reactie's! Ik begon al te twijfelen of we het wel goed aanpakken en of er niet iets aan de hand is. gisterenavond sloeg werkelijk alles. Vanaf 21:30 geprobeerd hem in bed te leggen. Nou hij stikte zowat van het huilen. op een gegeven moment een half uurtje laten huilen toen maar weer bij me genomen. en elke keer wil hij weer aan de borst.
    Dondersteen heeft het tot 12 uur snachts volgehouden en is toen eindelijk in slaap gevallen om vannacht ook weer ineens wakker te worden, dat hebben we genegeerd en binnen 5 minuten sliep hij weer. vanochtend om half 8 kwam hij net als normaal.

    Ik denk dat gisterenavond met sprongetje nummer 3 te maken heeft
     
  13. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He Angela,
    Het is vrij normaal hoor, dat die kleintjes even huilen. Sommige kinderen hebben dat nodig om in slaap te komen en, zoals iemand anders ook als schreef, vaak moeten ze alles wat ze hebben meegemaakt even verwerken. En het enige wat ze dan nog kunnen is huilen. Maar ik denk dat je het goed aanpakt hoor. Je gaat geregeld bij hem kijken en haalt hem er niet te snel uit. Als je dat zo volhoudt dan gaat het echt vanzelf wel een keer over, denk ik....
    x linda
     

Deel Deze Pagina