Altijd luieruitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door Roetje08, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Onze dochter van bijna 9 maanden heeft bijna altijd luieruitslag.
    - Thuis gebruiken we luiers van Lidl (Lupilu) en tissues met reiniginsmelk van Nivea.
    - In de crèche gebruiken ze Pampers baby dry en Pampers billendoekjes. Ik heb daar ook al tissues en reinigingsmelk zien staan, maar in haar bakje liggen dus de billendoekjes.
    - Als zalf gebruiken we Sudocrem. Als het iedere keer gesmeerd wordt, dan valt het nog mee, maar we krijgen het niet weg.
    We hebben onlangs ook thuis even billendoekjes geprobeerd bij E., maar de uitslag werd nog erger, echt bloedrood. Ze krijgt zo'n 7-8 pampers per dag (schat ik). Vroeger gebruikten we Pampers baby dry, maar vind dat ze rap gaan stinken bij urine. Ik hoor bij sommige vrienden dat hun baby nooit luieruitslag heeft en ze kunnen ook nog goedkope billendoekjes en pampers gebruiken, moeten nooit smeren..
    Voor de rest heeft ze niet echt een gevoelige huid merk ik. Ik schaam me er soms voor als iemand anders haar pamper ververst en ook bij de crèche, het is precies of we onhygiënisch zijn en haar niet goed verzorgen.. :(
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Bij ons hielp de calendula billenzalf van weleda. Daarmee ging het eindelijk weg. Verder kun je het beste schoonmaken met een washandje met water.
     
  3. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wassen met water doen we 1x per dag als we haar klaarmaken voor bed. Beter dan bij ieder pamper, ook als er stoelgang is? Zijn wel veel washandjes en hydrofiele doeken op een dag :p. Zal eens kijken naar die zalf, heb ooit handcreme van weleda gehad die wonderen deed bij mijn kapotte winterhanden :).
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier zelden rode billen maar als dat zo is gebruik ik de billenzalf van dr leenarts. Echt top spul.

    Ik zou overigens wel overwegen om toch nog andere producten te gebruiken, kijken of dat helpt. Mijn dochter kan echt niet tegen de billendoekjes van de kruidvat bv. Die van de Etos gaan wel heel goed.
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En heeft ze geen schimmeltje dat blijft sluimeren?

    Hier werkte billenspray met zinkolie heel goed, ik moest wel iedere verschoning spuiten en uitsmeren. Verder in bad idd bakingsoda, dat werkte hier echt heel goed! Ook bij eczeemopvlammingen.
    Qua luiers was het ook zoeken; oudste verdroeg alleen die van Kruidvat en de Aldi, bij Pampers meteen rode billen. Jongste kon juist weer alleen Pampers verdragen.
     
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    En als je eens een ander merk luiers gebruikt en doekjes waar minder parfum in zit? De meeste merken hebben zo’n sensitive lijn in hun assortiment.

    Vervelend... hier gelukkig niet veel last van maar zo wel smeer ik een aantal keer zinkzalf of sudocrem en dan is het zo over.
     
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    We hebben al billendoekjes geprobeerd van Pampers, Lidl, kruidvat, Colruyt (supermarkt). Uiteindelijk gaat het het beste met tissues, want die billendoekjes zijn altijd zo nat dat ik altijd haar luiergebied droogblaas of wapper om het zo droog mogelijk te krijgen. Want als je creme aanbrengt op een natte huid..

    E. gaat maar twee keer per week in bed, de andere dagen worden gezicht, handjes, voetjes en poep gewassen met washandje en water. Dan ook die baksoda toevoegen bij deze wasjes? Want dank dat het zijn optimale werking dan niet haalt met slechts twee keer per week?

    Verder zie ik nergens iets van een schimmelinfectie op haar lichaam, of hoeft dat niet? En hoelang moet je dan een luier uitproberen voor je ziet of het goed gaat? Zou je dat na een dag al merken dat het beter gaat? Toen ze pas geboren was, hadden we Kruidvat geprobeerd, maar ze had eigenlijk al direct luieruitslag. Daarna Pampers premium Protection en baby dry gebruikt. Maar omdat ik vind dat ze zo stinken ben ik een maand geleden overgeschakeld naar Lidl (een vriendin vindt dat een goed alternatief voor Pampers).
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Al altijd de sensitive lijn genomen als ik billendoekjes probeerde, op de creche zijn het ook de sensitive doekjes van Pampers.. En van merk luiers ook al een stuk of 5 geprobeerd.
     
  10. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Wat vervelend zeg.

    Bij ons werkt de zinkolie van dr swaab.
    Verkrijgbaar bij de apotheek of online.



    A5B29EB6-6A32-4B48-ACDF-38CC49C57375.png
     
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Gewoon een washandje had je ook al geprobeerd toch? Ik snap dat je even niet meer weet hoe of wat. Hopelijk krijg je hier nog goede tips!
     
  12. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Bij ons was het enige wat hielp overstappen op wasbare luiers. Veel merken etc al geprobeerd en niks hielp. Nu dat we sinds 9 maanden zijn overgestapt zijn haar billen nog nooit zo gaaf geweest.
    We gebruiken ook wasbare billendoekjes overigens.
     
  13. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou het gewoon proberen met twee keer per week in bad, kwaad kan het niet en het is ook weinig moeite. Alle beetjes helpen.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier hielpen ook alleen wasbare luiers. Ideaal.
     
  15. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Vriend ziet het helaas niet zitten om met wasbare luiers te werken.

    We zullen alleszins eens kijken voor een ander zalfje, ik zie dat er in sudecrem al zink zit, dus mss dat die van Weleda helpt. En de baksoda gaan we ook proberen. Over een week moeten we naar het consultatiebureau, en daar kunnen ze kijken om uit te sluiten dat het een schimmelinfectie is toch?

    Vanochtend zag de poep er alleszins alweer beter uit, maar op de schaamlippen blijft het. Zo ziet het er uit: over het gehele gebied geïrriteerd met blaasjes (maar het zijn geen blaasjes, het ziet er enkel zo uit)
     
  16. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb het vroeger schijnbaar ook erg gehad. Mijn ouders zweren bij Bioforce van A. Vogel :p
     
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Zinkolie en sudocreme zijn echt niet met elkaar te vergelijken wat betreft de werking. In sudocreme zit zo ontzettend weinig zink volgens mij dat het meer werkt door het vethouden.
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Spruw uitgesloten?
    En kijk of je poep in de luier kunt voorkomen. Als ze moet poepen haar op de pot houden.

    En wasbare luiers stelt echt niks voor. Je schudt de poep in de wc, doet de luier in een waszak, gooit de hele zak om de 2-3 dagen in de wasmachine, eerst een losse voorwas, daarna hoofdwas, ff ophangen en klaar.
     
  19. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Goed om te weten. Zal morgen eens gaan kijken waar ik zinkolie kan vinden :)

    Ik zie in haar mondje geen witte plekjes..
    En ze is 9 maanden, ik merk dat terwijl ze de grote boodschap doet, of erna, en dan krijgt ze zsm een verse pamper.. maar meestal merk ik het pas erna als ik het ruik.

    Zal het eens zeggen tegen mijn vriend van de wasbare luiers, maar denk niet dat ik hem zal kunnen overtuigen :rolleyes:
     
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Geen vaste momenten op de dag? Bijv na het eten. Dan zou je kunnen proberen haar op de pot te zetten voordat ze gepoept heeft. Een boekje lezen om te laten ontspannen.
    Hier hou ik haar met de rug tegen me aan, handen in haar knieholtes, zodat de knietjes hoger zitten dan de billen.
    Is ff wennen, maar kan nooit kwaad om te proberen.
     

Deel Deze Pagina