Altijd parttime hebben gewerkt

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door DRLB, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DRLB

    DRLB Bekend lid

    11 dec 2015
    566
    23
    18
    Goedemiddag,

    Ik heb een algemene vraag die mij in de wandelgangen ter oren is gekomen en wil het even checken haha.

    Stel; iemand werkt altijd 0,5 en wordt ziek tijdens zwangerschap en blijft ziek vanwege allerlei complicaties, krijgt deze persoon dan het dagloon x 5 per week of juist dagloon x 2,5
    Op mijn werk wordt namelijk verteld dat deze collega nu dus een “fulltime” uitkering krijgt, het lijkt me heel sterk maar ben zeer benieuwd!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen DRLB,

    Ik kan me voorstellen dat jij graag meer informatie wilt over wat jij in de wandelgangen gehoord hebt.

    Voor de uitkering kijken wij naar het laatst verdiende loon, vervolgens berekenen wij daarmee een dagloon voor 5 dagen. Dit zorgt er dus voor dat de uitkering wel ‘fulltime’ is, maar doordat de hoogte gebaseerd is op het loon in het jaar voor de uitkering zal de hoogte gelijk zijn aan het salaris over het werk. Je kunt hier meer lezen over de hoogte van de WAZO-uitkering: https://www.uwv.nl/particulieren/veelgestelde-vragen/wazo-uitkering/detail/hoe-hoog-zijn-mijn-zwangerschapsuitkering-en-bevallingsuitkering-samen/ik-ben-zwanger-en-heb-een-werkgever.

    Fijne dag en met vriendelijke groet,
    Timo
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina