Altijd weer zo negatief tegen mij

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    #1 Lorena86, 18 mei 2019
    Laatst bewerkt: 18 mei 2019
    Om het verhaal kort te houden , de band tussen mij en mijn zus is nooit goed geweest, waarom weet ik niet maar vanaf kleins af aan heb ik altijd het idee gehad dat ze mij niet mag. Ze is 7 jaar ouder als mij .

    Als ik vroeger een vriendje had was ik in haar ogen een h**r , als ik thuis voor de deur stond zonder sleutels en zij zat op de bank dan liet ze mij rustig voor de deur staan, als ik belde naar huis en ze was thuis dan nam ze gewoon niet op ... grote ruzies kwamen er iedere keer van , maar mijn moeder hield haar altijd de hand boven haar hoofd , en nu nog steeds. Ik ben inmiddels getrouwd en heb kinderen. Zij woont nog thuis.

    Nu heb ik laatst weer ruzie met haar gehad, ik belde naar huis omdat ik mijn vader moest spreken. Zij nam kwaad op en riep dan ze geen tijd had en hing zonder dat ik iets kon zeggen gelijk op. Waarop ik dus een boze app had gestuurd dat ze een trut was en ze het kon bekijken . Ik was er zo klaar mee, wat natuurlijk weer resulteerde in dat mijn moeder boos op mij was ...

    Nu ben ik laatst met mijn gezin naar Disney geweest met de bus . Bij thuiskomst zei ik gelijk tegen mijn ouders dat wij deze maand nog eens willen gaan.

    Nu heeft mijn moeder met zus een reis naar Disney geboekt, en ja wij dus ook ... zelfde dag , zelfde organisatie... Nou ja kan gebeuren denk ik. Maakt mij niet uit dat wij in dezelfde bus zitten want ik ga toch met mijn gezin mijn eigen weg.

    Maar nu wederom weer een boze moeder en zus want ja zij vinden dit niet leuk dat ik dit nu weer doe ..... En dat laatste is nu dus echt de druppel . Dat mijn moeder nu Denkt dat ik zoveel geld ga uitgeven alleen om mijn zus dwars te zitten , en het feit dat ik dus blijkbaar ook van mijn moeder dus liever niet in die bus mag zitten .... echt ik heb mij nog nooit maar dan ook nooit zo afgewezen gevoeld door mijn eigen moeder.

    Annuleren ga ik dus echt niet doen, maar voel me echt rot hieronder . Want het doet Dus gewoon overkomen voor mijn gevoel dat zelfs mijn moeder mij gewoon niet wil zien

    En zovaak dat mijn broer ook dezelfde reis boekt met vrienden als hun. En dan is het wel leuk dat hij dat doet en gaan ze samen dingen doen enz . En dat ik alleen in dezelfde bus zit is voor hun dus een groot probleem
     
    Beebi1987 vindt dit leuk.
  2. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Lastig!

    Ik zou in dit geval toch wel met jouw zus en moeder om de tafel gaan en uitleggen dat jij met die reis meegaat. Vertel hen ook dat zij hun reis kunnen verzetten als zij er problemen mee hebben dat jij ook gaat.

    Je moet nu duidelijk zijn in je standpunt en je niet op de kop laten zitten door een oudere zus.
     
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Lastig ja, ik snap ook niet zo goed waarom ze jou kwalijk nemen dat jullie per ongeluk met dezelfde reis gaan (als ik het goed begrijp?). Klinkt alsof er een heleboel (diepere) irritatie zit. De enige oplossing is toch echt door gewoon rustig in gesprek te gaan en de irritaties die er zijn uit te spreken.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Rustig met ze praten lijkt onmogelijk .... heb het al zo vaak geprobeerd . Mijn zus heeft mij overal geblokkeerd op de app op de telefoon. Als ze ziet dat ik bel neemt ze niet op , als ik bij mijn ouders kom is ze gelijk weg . Met mijn moeder valt ook niet te praten . Die denkt alleen in het belang van haar oh zo geweldige dochter .

    Er zijn indd al tig irritaties geweest. Dat ze bijvoorbeeld altijd op vakantie gaan als mijn zoon jarig is ( mijn zus is nog nooit naar een verjaardag van mij of mijn man of mijn kinderen gekomen) maar dan komt mijn moeder dus ook niet om Dat ze elk jaar weer uitgerekend die datum op vakantie gaan...

    Als ik met mijn ouders afspreek om op visite te komen, dan 9 van de 10 x gaat mijn moeder uitgerekend dan met mij zus naar de bios ofzo. Ieder jaar gaan ze naar een boekenbeurs. In het verleden heb ik een aantal x gevraagd of ik eens mee mocht . Maar altijd konden ze van hun kan al invullen waarom ik niet mee kon .... Ik moest werken.... Ik moest thuis zijn voor de kinderen .... Ik moest koken voor mijn gezin..... het is dus gewoon heel duidelijk dat ik er niet bij mag zijn ... Als ik er wat van zeg tegen mijn moeder snauwt ze mij af dat ik een ander nix gun en eens niet zo jaloers moet zijn want tenslotte ben ik het lieverdje van mijn vader. Dat is wat er dan word gezegd ... het lieverdje van mijn vader ben ik absoluut niet . Hij geeft ons allemaal net zoveel . Ik lijk alleen meer op mijn vader .
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.840
    113
    Vrouw
    Wat een gekke situatie.
    Je zus is 7 jaar ouder en woont nog steeds thuis? Jij bent uit 86? Dus je zus is 39/40?
    Is er iets met haar?
    Dat je wat onhandig gedrag naar je zus vertoont als kind of puber hoort er een beetje bij, maar je moet dat ook ontgroeien, lijkt me.

    Ik vind het heel bijzonder gedrag in ieder geval. Ook dat je moeder er zo in mee gaat.
    Ik zou denk ik even afkoelen en daarna vragen aan moeder en zus waarom ze het zo'n probleem vinden dat jullie dezelfde reis maken. Al zou ik me denk ik niets van het antwoord aantrekken.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wat naar zeg! Dit klinkt niet fijn! Misschien goed om een brief te sturen naar je moeder. Niet verwijtend maar over jouw gevoel.

    Gezien je naam (86); Is je zus 40 en thuiswonend?
     
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.188
    113
    Bij mij zouden ze er gewoon in kunnen zakken met zulk gedrag. Ik laat me iig niet zo behandelen.
    Als ze weer normaal tegen me kunnen doen, mogen ze zich weer melden.
     
  8. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wat zegt je vader er van? Het gedeag van je moeder en zus komt nogal kwetsend over. En ook al is praten niet mogelijk, dan moet je er misschien iemand bij halen die jullie helpt om dit te doen.
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dit klinkt van zowel je zus als moeder echt niet normaal.. Is er iets met je zus dat ze nog thuis woont?
    Eerlijk, als ik zo behandeld zou worden zou ik geen contact meer zoeken. Weg gaan als jij wat wilt afspreken? Nooit op verjaardagen komen? Dikke doei.. Dit doen ze expres, en dit hoef je dan ook echt niet te pikken.
     
  10. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Nee ben zelf niet van 86 , ben van 82 haha moest als naam wat verzinnen destijds. Mijn zus is indd in de 40 ja, ik denk wel zeker dat haar iets mankeert op psychisch gebied maar dat mag ik niet zeggen van mijn moeder want in haar ogen is er niets mis met mijn zus. Nou ik persoonlijk vind het niet normaal dat iemand buiten haar ouders om totaal geen sociaal contact heeft. Maar goed dat terzijde . Situatie is gewoon niet leuk. Heb echt de neiging het contact met mijn moeder ook te verbreken. Heb geen zin meer om continu afgewezen te worden , te horen dat ik het nooit goed doe en mijn zus zo geweldig is
     
  11. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Mijn vader is het met mij eens maar dat laat die thuis niet merken want dan krijgt hij de 2 dames weer over zich heen die dan roepen dat ik zijn lieveling ben...
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Eerlijk gezegd denk ik dat jouw moeder je zus helemaal niet zo geweldig vindt maar zich stiekem flinke zorgrn maakt over haar. In de 40 en thuiswonend zonder andere sociale contacten, dat ziet je moeder ook wel hoor. Maar wil dat ws niet toegeven.

    En jouw zus is ws stikjaloers om het feit dat jij het voor elkaar hebt met een man en kinderen.

    Ondanks dat vind ik hun reacties belachelijk en hoef je dat echt niet te pikken.
     
    Troe, Amberxx, juf1987 en 14 anderen vinden dit leuk.
  13. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Poeh ik dacht dat die van mij erg was maar ben blij dat ik die van jou niet heb...hier een zus die altijd kleinerende opmerkingen moet maken over alles maar ze zou nooit dat telefoongedrag hebben als die van jou. Als ze dat wel zou doen dan had ze met mij een best probleem. Ik accepteer namelijk veel maar niet dat ze me dwars gaat zitten in mijn relatie met andere. Gelukkig is mijn moeder ook absoluut niet zo dat ze zich laat beïnvloeden. Al hebben ze die tijd ook deels gehad en daarin kan ik zeggen dat dit naar jaren toch wel veranderde omdat ze zagen dat mijn zus degene was die constant dwars zat.

    Het enige wat ik kan zeggen is probeer te praten met je moeder, leg uit hoe je het ziet en voelt. Zeker met betrekking tot die reis laat je niet op je kop zitten. Jij bent niet minder dan hun jij hebt net zo veel recht op het boeken van een reis. Jij laat zien dat je volwassener bent dan hun omdat je zegt dat het je niet uit maakt. Hebben hun er problemen mee moeten ze de reis maar verzetten.
     
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.508
    10.343
    113
    Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Dat je geen fijne band hebt met je zus dat is tot daar aan toe, maar dat je moeder altijd haar kant kiest en zo naar jou doet vind ik wel heel kwalijk.

    Ik zou eerst eens met je vader praten dat je dit dwars zit. Zonder verwijten, maar hoe dit voor je voelt. Weten zij dat je zus je heeft geblokkeerd? Dat ze je ouders niet de telefoon geeft als je belt?

    Inderdaad vreemd dat ze op die leeftijd nog thuis woont, is daar een reden voor?
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  15. Saskia0507

    Saskia0507 Bekend lid

    25 aug 2018
    503
    558
    93
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie...

    Gezien de leeftijd van je zus en wat jij vertelt doe ik de aanname dat er toch iets niet helemaal goed is met je zus en dat je moeder haar heel erg wil beschermen. Daarnaast kan ik wel begrijpen dat je zus misschien wellicht jaloers op je is. Je bent zelfstandig, een man, kinderen en zij is in de 40 en woont nog thuis.... Jij naar Disney, zij wilt ook naar Disney. Bij jou op je verjaardag komen waar ze je ziet met gezin en vrienden? Te confronterend.

    Aan deze aannames heb je niks en het praat het gedrag van je zus absoluut niet goed maar soms is het fijn om te weten waar dit gedrag vandaan kan komen. Omdat praten met je zus niet makkelijk gaat, wellicht een poging wagen om dit met je moeder te doen. Dan niet over het gedrag van je zus maar wat het gedrag van je moeder met jou doet (niet op de verwijtende manier). Dat het je pijn doet, je haar graag op je verjaardag ziet etc en als dochter ook graag tijd met je moeder doorbrengt. Je kan dit daarna ook een keer met je zus proberen of het hierbij laten omdat je aangeeft dat dat heel lastig gaat zijn.

    Mocht dit allemaal niet helpen is dat heel verdrietig maar misschien beter voor je eigen rust meer afstand te nemen. Ja, je kids willen graag ook een opa en een oma maar een gelukkig mama is veel belangrijker! Heel veel sterkte met deze vervelende situatie.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Dit dacht ik dus ook.
    Heel vervelend dat je moeder er in meegaat.
    Ik zou toch proberen om het gesprek met je moeder aan te gaan. Alleen en ergens waar jullie rustig kunnen praten. Vertel dan wat het met jou doet en probeer zo min mogelijk verwijten te maken.
     
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Is je zus soms autistisch?

    Ik kan me voorstellen dat je moeder zich ook zorgen maakt om je zus. Maar dit zou niet tussen jullie in moeten staan.

    Ik zou een gesprek met mijn moeder aangaan en zonder verwijten vragen hoe het voor haar voelt en wat zij er over denkt enzo. Dat je moeder haar verhaal even kan doen. Misschien dat dit wat duidelijkheid schept. En van daaruit ook je eigen gevoel vertellen.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Ik lees nu je andere post dat er niet te praten valt met je moeder. Hoe zit dit met je vader? Gaat die mee in het hele verhaal van je moeder en je zus? Misschien via hem iets proberen?

    Anders zou het voor mij wel gewoon klaar zijn. Met op vakantie gaan bij verjaardagen en expres weggaan als je op visite komt. Nee dat zou ik absoluut niet pikken. Ik snap dan overigens niet dat ze uitgerekend wel op dezelfde dag in 1 bus met jullie naar disney willen?!? Vreemd.
     
  19. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wat is voor jou de meerwaarde om contact te blijven zoeken?
     
    Sylva, Anna009 en Pechvogol vinden dit leuk.
  20. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ja dit.

    Sorry maar ik was er klaar mee geweest. Als je steeds zo gekwetst wordt, en altijd zelf maar toenadering moet zoeken.

    Ik zou het contact verbreken, ik zou mijn vader wel zeggen dat hij me altijd mag bellen of langs mag komen.

    Maar mijn zus en moeder had ik uit mijn leven gebannen. Mazzel, veel succes met je 40+ thuiswonende dochter die jaloers is.
     
    dreumesje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina