Alweer een urineweginfectie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door conny75, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Vandaag ben ik op controle geweest en nu heb ik voor de derde keer in 8 weken weer een urineweginfectie. Morgen moet ik om 9 uur op de verloskamers zijn en dan gaan ze mijn urine op kweek zetten en kijken wat ze moeten doen. Ik heb al 2x een antibioticakuur gehad en ze moeten het dit keer ook weer behandelen maar om weer een antibioticakuur tegeven is ook niet alles.

    Heeft iemand dit ook wel eens mee gemaakt en wat voor behandeling kunnen ze geven buiten een antibiotica kuur om?

    groetjes
    conny
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    is geen andere mogelijkheid...
    Door de kweek kunnen ze zien WELKE bacterie het veroorzaakt, en welke gerichtere antibiotica ze kunnen geven ipv een breedspectrum antibiotica....

    Zelf heb ik 3,5 jaar zowat constant blaasonstekingen gehad (was toen niet zwanger)...

    IIg veel drinken..... soms kun je de onsteking dan ook uitplassen....

    Antibiotica kuur is idd niet alles, maar als het nierbekkenonsteking wordt ben je verder van huis....! Dit kan namelijk vroegtijdige weeen veroorzaken.... dus gewoon die pillen slikken.... dat is in dit geval beter!
     
  3. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Ik heb voor ik zwanger was ook veel blasontstekingen gehad. Voor onderzoeken naar t ziekenhuis geweest. echo`s, de hard heid van het uitplassen, inwendig blaasonderzoek (pff geen aanrader)

    maar.. niks gevonden.. schijnt dat ik te weinig drink en niet goed uitplas.. tip veel drinken.. van voor naar achter afvegen, recht op zitten met plassen niet hangen op de wc, niet ophouden maar als je voelt dat je moet direct gaan. enz enz

    Ik slik nu ook cranbarry tabletten (homeopatich) mag tijdens zwangerschap, als ik t op voel komen neem ik 3 tabletten per dag en weg is het de volgende dag.. Ik heb er veel baat bij!

    Succes (weet hoe vervelend het is)

    Liefs Danielle
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde verhaal....
    inwendige blaasonderzoeken (3x), foto's, echo's.., urodynamisch onderzoek (kracht), onderhoudsdosering antibiotica, blaasoperatie, urinebuis verwijdt en uiteindelijk doorgestuurd naar universiteits ziekenhuis, waaar ik alle onderzoeken nogmaals kreeg :cry: en uiteindelijk niets gevonden....

    Zelf krijg ik het idee dat ik in een circeltje zat... want antibiotica kan ook blaasontsteking veroorzaken.... dus als ik een onsteking krijg... probeer ik eerst heeeeel veeeel te drinken zodat ik het uitplas...
    Dit is alleen GEEN aanrader om te doen als je zwanger bent :)
    omdat de onsteking dan zo snel mogelijk gestopt moet worden en je meer kans hebt op nierbekkenontsteking wat weer risico's meebrengt....
     
  5. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    ik ben op aanraden van de verloskundige begonnen met het drinken van cranberrysap, elk ochtend 1 glas (verdraag smorgens geen thee meer)

    ik had vroeger veel blaasontsteking, en laatste keer was een paar week voordat ik zwanger werd.
    tot op heden geen last van (behalve dat ik mijn urine zo vind stinken maar dat schijnt normaal te zijn zei mijn moeder)
     
  6. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    dank jullie wel voor de antwoorden, ik zal ook eens cranberrysap gaan halen.
    Vanmorgen moest ik dus op de verloskamers komen en weer is er een kweek genomen. Nu blijkt dat het inderdaad weer een flinke urineweginfectie is en dat de antibiotica die ik de laatste twee keer gekregen heb niet opgenomen worden door mijn lichaam. Ze gaan nu kijken met een kweek welke bacterie het is en welke antibiotica ik mag hebben daarvoor. Ze gaan dit ook met mijn internist overleggen omdat ik niet zomaar antibiotica mag krijgen ivm medisch verleden.

    Maandag wordt ik terug gebeld en krijg ik de uitslag.

    knuffel
    conny
     
  7. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    ik ben ook erg gevoelig aan urineweginfectie's maar cranberry tabletten helpen echt wel bij mij.
    Je kan ook cranberry sap kopen van Ocean Spray.
    Het is niet echt lekker maar zit boordevol vitamine C en anti oxidanten en daarmee raak ben je preventief goed beschermd.
     
  8. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    nee t smaakt idd een beetje bitter. meng het vaak met wat water of 7 up dan is het nog wel te drinken ;) succes!
     
  9. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Beter geen 7up of andere koolzuurhoudende dranken als je al een onsteking hebt natuurlijk.......

    Zal wel bekend zijn, maar zeg het toch maar even.....

    Zit trouwens veel verschil in cranberrytablet en cranberrytablet..... had zelf tabletten van solgar.. die zijn extra geconcentreerd....

    (neem ze nu trouwens niet in, want er zijn tegenstrijdige berichten of cranberrytabletten nu schadelijk kan zijn of niet...... weet t ook niet... maar dan maar niet.. op sommige merken staat het zelfs....... )
     
  10. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Oh dat van koolzuur wist ik nog niet! hahaha maar drink toch haast nooit prik.. ga je zo van boeren.. :D

    ja hoor hebt aan de vk nagevraagd; cranberry tabletten mag je gewoon gebruiken t is homeopatisch he..

    Groetjess
     
  11. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Ja, maar niet alle tabletten...
    op de tabletten van het kruidvat schijnt het te staan.... en bv op deze ook
    http://magazine.vannature.nl/database/s ... ine_c.html

    En er zijn er nog meer.... dus ik vind het gewoon een eng idee.....
    Las ook dat teveel (kunstmatige) vitamine c schadelijk kan zijn.....
    Weet t ook niet, maar wil het risico gewoon niet nemen......
     
  12. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    he idd.. die mag je niet.. :confused: ik heb capsules.. zal morgen ff kijken welk merk.. kan ze nu nl ff niet vinden. ik laat het zsm weten.. want die mogen wel!

    Liefs Danielle
     
  13. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wat vervelend zeg Conny! Hoop dat je er snel vanaf bent en het niet weer krijgt!
     
  14. Kimmie1983

    Kimmie1983 Actief lid

    5 aug 2008
    255
    0
    0
    Zelf heb ik heel veel baat gehad bij D Mannose (bij mij hielp Granberry niet meer).

    Overleg wel altijd even met de verloskundige.
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    maandag wordt ik gebeld door de gyn en ik zal het dan eens na vragen. Lijkt me verstandiger voor mij, ik mag namelijk niet zomaar iets innemen ivm de ziekte van crohn.
     
  16. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    hoi

    heb ff opgezocht.. ik gebruik van het merk Solaray de capsules CranActin.
    Deze helpen bij mij heel goed! maar idd ff navragen wat je mag gebruiken ja..dat je niet het verkeerde inneemt..

    http://www.drogisterij.net/Bloem_Cranac ... y/P/557159

    Alleen dan bij de da zijn ze veel goedkoper geloof ik..

    Succes!

    Groetjes Danielle
     

Deel Deze Pagina