Alweer een voeding vraagje......

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door madelief, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede avond,

    Laura is nu bijna 6 maanden en vanaf 17 sep (mannetje weer thuis) ga ik beginnen met de hapjes. Hier komen mijn vraagjes ;)

    - Waar begin ik dan mee (fruithapje?)
    - Hoelaat ongeveer
    - wanneer ga je nog meer bijvoeden (groentehap,liga, brood enz)
    - vanaf wanneer valt er een fles weg en welke fles dan

    Hier komt het flessenschema van nu:

    07.00 210 en 6 schepjes
    10.30 210 en 6 schepjes
    14.30 210 en 6 schepjes
    19.00 220 en 7 schepjes

    Hoop dat je mijn vraag een beetje snapt, weet namelijk niet precies hoe ik het op moet schrijven :oops: Ben eigenlijk best nerveus om hier aan te beginnen, ze gaat nu zo lekker en vind het eigenlijk een beetje eng, bang dat het fout gaat!

    liefs Es
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je mag zelf weten waarmee je begint. Het advies wat gegeven wordt is om de eerste paar dagen hetzelfde te geven zodat ze ook aan een smaak kunnen wennen.

    Na 1 a 2 weken kun je dan het andere hapje erbij geven. Fruit geef je vaak smorgens tussen twee flessen door en groentehapje geef je meestal 's-avonds. Het zou dan mooi zijn dat je langzaam aan naar drie flessen toegaat. Smorgens, smiddags rond de klok van 12.00 - 13.00 en 's-avonds de laatste. Smiddags de fles die je straks dan kan combineren met een broodmaaltijd. (vanaf 7 maanden)
    Tussendoor geef je dan steeds wat sap / thee etc.

    Ilja
     
  3. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    goede avond,

    heb vanavond het groetehapje gedaan, had een half potje gedaan en die ging helemaal schoon op zonder te zeuren.....?ze wilde eigenlijk nog meer! mag ik nu dan morgen een heel potje proberen?zijn kleine potjes! en misschien om 09.30 toch eens een fruithapje?merk namelijk dat ze dit kekkerder vind dan de fles.

    liefs Es
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gewoon uit proberen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina