Alweer een vroege miskraam..

Discussie in 'Miskraam' gestart door Constellations1984, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Constellations1984

    Constellations1984 Actief lid

    13 sep 2019
    106
    99
    28
    Vrouw
    Nee nog geen bloed, maar ik ken dit maar al te goed van de vorige keren. Een positieve test, licht maar zichtbaar. Dag erna hoop je dat de streep dikker/duidelijker is, is het niet. De dag erna dan? Lichter.. Nog een testje doen een uurtje later, niet echt veel verschil. Nog weer een dag later, bijna niet meer te zien. Waarom? Waarom gaat het steeds zo vroeg fout? In juli had ik nog wel een restje weefsel in mijn baarmoeder (hcg was superlaag dus daar hoefden ze niets meer mee) maar daar kon ik wel mee zwanger worden zei de gyn. Maar ja, zwanger worden is het probleem ook niet. Ik ga in de komende weken gewoon weer een miskraam krijgen en ik kan het gewoon niet bevatten meer.

    Iemand die hetzelfde had en waar er een oorzaak gevonden is?
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb 3x een vroege miskraam gehad en 1x waarbij het na de termijnecho nog mis ging. Bij de vroege miskramen 2x gehad wat jij ook had en 1x knaller en week later afloop. Bij ons is er wel een oorzaak gevonden, namelijk een translocatie bij mijn vriend. (Stukje van 2 dna stengen afgebroken en op elkaars plek gaan zitten). Ongeveer 60% van zijn zaad draagt kapotte genen mee.
    Wij hebben na de 4e x wat onderzoeken laten doen. Ik moet wel zeggen dat een dergelijke afwijking maar bij 1% van de herhaalde miskramen voorkomt. Vaak wordt er geen oorzaak gevonden of iets waar ze wel wat mee kunnen (bv schildklier problemen, lage progesteron waarde etc).
    Ik weet niet hoe lang je bezig bent en hoe vaak het mis is gegaan maar je kan best de huisarts bellen voor een doorverwijzing. Bij ons deed ze wel wat lastig, dus dan op je strepen staan. Vaak zijn ze gelukkig begripsvoller.
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  3. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Veel sterkte! :(

    Ga je voor extra onderzoeken? Als het nu al meerdere keren achter elkaar gebeurt snap ik dat je graag een oorzaak zou willen weten.

    Ik heb zelf 2 miskramen achter de rug maar beide bij een totaal andere termijn (1 keer 9 weken en 1 keer 4.5) ik hou het vooralsnog nog op toeval/pech/aanlegfout. Maar bij meerdere miskramen op hetzelfde termijn zou ik zelf toch graag willen weten waar het aan ligt.
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook meerdere miskramen en 2 verschillende oorzaken gevonden die zeldzaam zijn en niks met elkaar te maken hebben.
    Bij 3 mk achter elkaar heb je recht op onderzoek.
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  5. Mom4life

    Mom4life Actief lid

    17 mei 2015
    147
    322
    63
    Ik ken het gevoel. Ook ik heb dit jaar drie vroege miskramen gehad. En ook al is er nog geen bloed, je weet wat er komen gaat...

    Wij hebben alle onderzoeken achter de rug en hebben komende dinsdag de bespreking van de resultaten bij de gynaecoloog. Deze verwacht niet dat er iets uit komt, aangezien we reeds twee gezonde kinderen uit twee gezonde zwangerschappen hebben.
    Ik wil je dinsdag wel op de hoogte houden van onze resultaten...

    Veel sterkte alvast!
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  6. Constellations1984

    Constellations1984 Actief lid

    13 sep 2019
    106
    99
    28
    Vrouw
    Het bloedverlies is inmiddels begonnen. Mijn vriend is nog helemaal in ontkenning: "Misschien zijn het wel twee vruchtjes en wordt er eentje afgestoten", "Een kennis van me had haar hele zwangerschap last van bloedverlies en toch een gezonde baby.." en ga zo maar door, allemaal situaties die hij hoort en leest waardoor het toch niet mis hoeft te zijn.
    Ik heb gisteren de hele nacht opgezeten en gelezen over alles dat mogelijk mis zou kunnen zijn. Niet echt bemoedigend aangezien vaak geen oorzaak wordt gevonden en als die al gevonden wordt, is er niet altijd behandeling mogelijk.

    Afgelopen donderdag heb ik het ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Ik heb een echo + afspraak gyn voor over een maand. De telefoniste zei: termijnecho's doen we altijd pas na een week of 8. Terwijl ik aan had gegeven wat de situatie was. Ik kreeg erg het gevoel alsof ze dacht dat ik gewoon een extra echo wilde.
    Nou ja.. nu het bloedverlies zodanig is, dat het niet anders dan weer een miskraam kan zijn, ga ik maar weer bellen.

    Bedankt trouwens voor alle reacties. Het is goed om te weten dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving hoor ik weinig over herhaalde miskramen, maar het is denk ik ook niets iets waar je op bijvoorbeeld een verjaardag over praat? Ikzelf heb er nog met geen mens (behalve vriend en verlos/gyn natuurlijk) over gepraat nog.
    Tot nog toe werd het bij ons afgedaan als pech. Misschien moesten we even een pauze van twee/drie maanden nemen (gedaan). Het enige verschil is nu dat ik zo ongeveer meteen na de eerste positieve test al een miskraam krijg en ik geen twee weken in spanning zit zoals de afgelopen keren (waar ik steeds na 6 a 7 weken begon te bloeden).
     
  7. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb na drie normale zwangerschappen sinds een jaar 'last' van miskramen. Hiervoor dus nooit meegemaakt. In totaal heb ik nu drie vroege miskramen gehad: aflopende testen en met ongeveer 4-5 dagen overtijd bloedverlies. Ook al twee keer een MA gehad. En dat in een jaar tijd.

    Het waarom zou ik graag willen weten. Uit het bloedonderzoek kwam niets naar voren. Dna onderzoek laten we niet doen. De kans op een antwoord is klein. Ik probeer het waarom nu wat meer los te laten. Ik hoop op een goede zwangerschap, maar heb er nu weinig vertrouwen meer in.

    Ik wens je veel sterke! Het is een enorme teleurstelling als het maar niet lukt.
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Had mijn man ook idd, na slechte echo "misschien gaat t hartje toch nog kloppen" maar helaas.

    Mij ervaeing is als je er zelf open over bent je ineens allerlei verhalen te horen krijgt van anderen. Ik had inerns heel veel mensen in mn kennissenkring die een of meer miskramen bleken te hebben gehad. Vond het zelf erg fijn om het met hen te hebben over alles wat erbij komt kijken. Veel anderen beseffen namelijk niet hoe het is, de angst, de onzekerheid, de zorgen, de lange nasleep die je kunt hebben etc.
     
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb zes miskramen gehad, nooit een oorzaak gevonden (onderzoeken in NL en in Gent). Uiteindelijk met medicatie toch zwanger gebleven de zevende keer.

    Ik weet niet hoeveel miskramen je hebt gehad, maar bij meer dan twee/drie zou ik zeker vragen om onderzoek.

    sterkte!
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  10. Mom4life

    Mom4life Actief lid

    17 mei 2015
    147
    322
    63
    Vandaag het resultaat van de onderzoeken gekregen: alles is in orde. Dus ik kan je spijtig genoeg niet verder helpen, want weet zelf niet waar het aan zou kunnen liggen... wij gaan verder aanmodderen! ;)
     
    Constellations1984 vindt dit leuk.
  11. Constellations1984

    Constellations1984 Actief lid

    13 sep 2019
    106
    99
    28
    Vrouw
    Wij zijn inmiddels bij de Gyn geweest en ze zijn akkoord met testen. Voor de antifosfolipidensyndroom test mag ik drie maanden niet zwanger zijn dus dat kan pas volgend jaar en ik mag in de tussentijd niet zwanger raken. Bloedtesten op suikerziekte en schildklier, krijg ik deze week de uitslag van te horen. Verder kunnen we DNA onderzoek laten doen. Dat duurt enkele weken, maar ik merk een lichte weerstand bij mijn partner. Ik begrijp dat hij bang is dat hij de oorzaak zou kunnen zijn, genetisch gezien.. Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat er dan aan te doen zou zijn? Levert het wat op om te weten dat er bij de celdeling een kans van (weet ik het) 50% is dat een zaadje een gedeeltelijke translocatie heeft (bijv) en er elke zwangerschap een kans is dat het daardoor misgaat. Ik bedoel, wat kunnen ze daaraan doen?
    Iemand die daar ervaring mee heeft?

    Nu weer een cyclus verder in ieder geval, wachtend op mijn ongesteldheid.. Hopend dat het binnenkort gewoon wel raak zal zijn.
     
  12. Constellations1984

    Constellations1984 Actief lid

    13 sep 2019
    106
    99
    28
    Vrouw
    Super dat jullie nu zwanger zijn! Met welke medicatie is het nu wel gelukt (als ik vragen mag?)?
     
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik reageer even op je stukje van het DNA onderzoek. Wij zitten zelf in een IVF ICSI traject en hebben 2x een missed abortion achter de rug. Wij lopen in het UZ Gent en hebben vorige week bloedgeprikt voor een chromosoom/ dna onderzoek. Als daar uit komt dat wij of een van ons een genetische afwijking heeft kunnen ze daar zeker iets aan doen (mits de afwijking dat toelaat). Dat wil zeggen wij doen gewoon een IVF ICSI poging, als daar bevruchting uitkomen doen ze een biopsie bij de embryo's om te kijken welke embryo's wel on welke embryo's geen afwijking hebben. Degene welke wel een afwijking hebben worden vernietigd. De kans is 99,9% dat de zwangerschap niet goed zal verlopen namelijk. Echter moet je wel weten welke genetische afwijking er is want er zijn ook genetishe afwijkingen waarbij alle embryo's aangetast worden en dan heeft het dus geen enkele zin helaas en is de enige optie eicel of zaaddonatie (ligt eraan bij wie de afwijking wordt gevonden). Als je op een natuurlijke manier zwanger wordt is de kans ook gewoon 99,9% dat de zwangerschap niet goed gaat. Wij willen dat risico niet lopen en niets steeds weer voor een teleurstelling komen te staan en willen dus wel graag weten of een van ons een genetische afwijking heeft. 9 van de 10 keer komt er niets uit het onderzoek, maar als het wel zo is, kunnen we daar in ieder geval verder op borduren. Daarbij hebben ze bij mij diversen andere bloedonderzoeken gedaan en saar is uitgekomen dat ik een licht verstoorde schildklier heb. Dit kan helaas ook voor de missed abortions/ miskramen zorgen. Ik moet nu dan ook hormoonmedicatie slikken om deze weer in balns te krijgen.
     
    sarah28 en Constellations1984 vinden dit leuk.
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb utrogestan, fraxiparine en prednison, met alleen utrogestan bleef ik miskramen houden. Gelukkig werkt deze combi wel!
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij ons is na herhaalde miskramen een translocatie bij mijn vriend vastgesteld. Wat ons betreft kan je het maar beter weten.. Naast de vergrote kans op een miskraam is er bij ons ook een kans op een levend maar zwaar gehandicapt kindje. Wij zijn nu bezig met een ivf-pgd traject. Daarbij worden de embryo’s voor terugplaatsing nagekeken. Het is heel erg naar om hier achter te komen, maar geeft je wel antwoorden.
     

Deel Deze Pagina