Ambulance vervoer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loeki2, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vorig jaar ben ik thuis bevallen van een gezonde dochter, maar helaas kwam mijn placenta niet snel genoeg los en ben ik per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik mocht mijn dochtertje niet mee nemen in de ambulance.

Nu ruim 15 maanden later heb ik een behoorlijk trauma overgehouden aan het feit dat ik zo snel gescheiden ben van mijn dochter. Ik hoor van meerdere kanten dat de zuigeling wel mee mag in de ambulance.

Mijn vraag is niet of die beslissing juist of onjuist was. Maar wat zijn de overwegingen om een zuigeling wel of niet mee te geven met de moeder in de ambulance?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Loeki2,

in een ambulance is er maar mogelijkheid tot zorg voor 1 persoon; baby of volwassene maakt niet uit. Omdat de veiligheid van een pas geboren baby niet kan worden gegarandeerd als het niet primair om het babietje gaat en er ook verzekeringsissues meespelen, wordt een kindje niet meegenomen in de ambulance, maar rijdt er met papa achteraan of komt iets later als de ambu met spoed weg moet. Ik heb in al die tijd nog niet gehad dat het kindje mee mocht, is niet veilig genoeg in mijn ogen. Ambupersoneel moet zich op jouw focussen, dus dan zou er nog iemand mee moeten om voor die kleine te zorgen en daar is gewoon geen plek voor en dan kan het presoneel ook zijn werk niet goed doen en dat is wel heel essentieel natuurlijk. Ik snap zeker dat het een hele nare ervaring is om zo snel van je kleine uk gescheiden te worden, maar het is toch geen rare gang van zaken.

Groetjes Brigitte

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank voor je antwoord Brigitte. Ik hoor hier namelijk heel tegenstrijdige berichten over, vandaar dat ik het maar aan een deskundige vraag.

Deel Deze Pagina