AMH 0,57 FSH 6,5 en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door velena, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Hi meiden,

    Ik hoop dat ik dit op de juiste plek post.

    Ik ben 32. Vandaag te horen gekregen dat ik met 0,57 een laag AMH heb. FSH was 6,5 en dat was volgens de gyn te hoog.

    Het advies is om te proberen op de natuurlijke manier zwanger te worden. Is dat gebruikelijk bij zo'n lage AMH?

    Verder heb ik me suf gegoogled, maar een FSH van 6,5 lijkt normaal te zijn. Dus niet verhoogd. Heeft de gyn zich vergist in de haast? (Het was nogal een kort consult..)

    Benieuwd of iemand me hier meer kan vertellen. Alvast heel veel dank!!
     
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Ik heb altijd begrepen dat een fsh waarde onder de 10 moest zijn, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wat ik wel weet is dat je amh laag is. En dan vind ik het op de natuurlijke manier proberen geen heel goed advies. Het kan overigens wel op de natuurlijke manier hoor, maar de kans is gewoon een heel stuk kleiner. Hoe lang zijn jullie het al aan het proberen?
     
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik heb toevallig ook deze maand te horen gekregen dat mijn amh verlaagd is: 0,6. Dus qua amh zitten we ongeveer gelijk, mijn FSH is (nog) niet geprikt. Ik heb mijn uitslag 1,5 week geleden online gezien, morgen heb ik de afspraak met de gyn om de uitslag te bespreken.
    Onze situatie is wel een beetje anders.. door het slechte zaad van mijn man moeten we sowieso IVF/ICSI.
    Ik zal je morgen wel even op de hoogte brengen van wat de gyn aan ons verteld over de amh ;)
     
  4. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Wij zijn sinds juni 2017 aan het proberen en toen in ronde 2 zwanger, maar werd een miskraam in week 7. Daarna nog wat rondes geprobeerd zonder resultaat. Afgelopen half jaar om andere redenen even een pauze gehad van proberen zwanger te worden. We hebben dus niet heel lang geprobeerd nog. De lage eicelvoorraad is bij toeval ontdekt op een echo voor adenomyose. Het bloedonderzoek waar ik vandaag de uitslag van kreeg heeft de echo bevestigd.
     
  5. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Oh wat balen ook voor jou van die AMH! Heel benieuwd wat jouw gyn zegt. Super fijn als je het hier wilt posten. Succes morgen!!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Je amh is idd aan de lage kant hiermee kan je wel natuurlijk zwanger worden maar is de kans kleiner.

    Je fsh is prima, alles onder de 10 is gewoon helemaal goed.

    Heb he t advies van zelf proberen van de huisarts of de gynaecoloog gehad? Als t van huisarts zou ik je door laten verwijzen is het van de gyn dan zou ik een tweede gesprek eisen met een andere arts.
    Want hoe lang wil de arts je zelf laten proberen, je hebt kans dat je amh daalt en de kans via ifv/icsi steeds kleiner wordt.

    Hier zwanger via icsi, ivm verminderde zaad kwaliteit man, met een amh van 0,6 en fsh van 7,5 in 2015 en een amh van 0,4 en fsh van 9 in 2017.
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nou ik moest ff graven in mijn dossier, maar mijn fsh was zelfs 9.9 en nog “goed” volgens de gyn. Ik had wel een iets hoger amh, 1.4 nml. Dat in combinatie met mijn leeftijd zorgde ervoor dat ze direct stappen wilde zetten. Hormoonpillen, iui, etc.

    Dat was gelukkig niet nodig :) Ik werd spontaan zwanger van deze dame.
     
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @velena We zijn net thuis! Het was op zich een heel prettig gesprek met een hele fijne arts. Ze maakte niet direct een heel groot probleem van mijn lage amh, maar ze zei wel dat ze het liever hoger zou zien. Met een laag amh reageer je minder goed op follikel-stimulatie, dus wat ze willen doen is een “proef-IVF” om te kijken hoe ik reageer op stimulatie. Ze zetten dan gelijk een wat hogere dosering in qua stimulatie en kijken wat vaker of het aanslaat en sturen zo nodig nog wat bij aan de dosering. Dat vind ik heel fijn :).
    Wel zeiden ze, dat als het zaad van mijn man goed was geweest dat ze geen IVF zouden doen.. Ook kunnen ze verder niets vertellen wanneer ik in de overgang kom. Kan binnen een paar jaar zijn, maar hoeft niet. Wel vinden ze het goed dat ik er ben, omdat we met zo’n lage amh waarde niet langer moeten wachten om aan kinderen te beginnen.
     
  9. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Wij hebben het advies van zelf proberen van de gyn gehad, niet van de huisarts. Het idee is dat we over een half jaar terugkomen. Misschien dat we in de tussentijd nog wel voor een second opinion gaan inderdaad. Maar mijn man heeft juist hele goede zaadkwaliteit, dus misschien dat dat dan het verschil maakt in het advies voor nu.
     
  10. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    WoW! Dat zijn de betere berichten ☺️Gefeliciteerd!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Super fijn om te lezen. Dan is het in ieder geval niet heel raar dat ze ons nog geen ivf adviseren (zaadkwaliteit man is goed). Nu ben ik wat minder bezorgd dat de gyn te makkelijk denkt over mijn AMH. Ontzettend veel succes komende tijd!!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    velena vindt dit leuk.
  13. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben wel iets ouder dan dat jij bent, ruim 40, maar mijn amh is 0,53 en mijn fsh was resp. 17, 14 en 12.....3 x gemeten op dag 3 van mijn cyclus. Zoals je ziet schommelt het nogal, wat normaal is met hormonen.

    Mijn amh was te laag, en mijn fsh te hoog, alles onder de 10 is helemaal goed, zodra je daar boven komt in combinatie met een laag amh is dus niet gunstig. In mijn geval werd geadviseerd om iui over te slaan want dat zou toch geen nut hebben ivm de lage eicelreserve, eicelkwaliteit ivm leeftijd etc.....en dus werd ivf geadviseerd. Ik heb mede door de lage amh gelijk de overstap gemaakt naar Dusseldorf omdat ik een goede kans wilde. Inmiddels bezig met poging 4....gisteren punctie gehad. Het blijkt dat ik ook nog te hoge nk-cellen heb, welke een innesteling bemoeilijken. In nederland wordt dit niet onderzocht en dus ook niets mee gedaan. In Dusseldorf gelukkig wel.
     
    velena vindt dit leuk.
  14. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Ik moet even van me afschrijven, misschien dat iemand dit nog leest. Heb ik onlangs die AMH uitslag gehad heb ik nu INEENS een cyclus van maar 20 dagen.. Vandaag een week te vroeg ongesteld geworden, want normaal zo'n 27 dagen. Nooit, helemaal nooit word ik te vroeg ongesteld. Ik ben zo bang dat dit een teken is dat de overgang heel nabij is. Het gaat wel heel snel zo. Ben geneigd terug naar de gyn te gaan die mij nog een paar maanden wilde laten proberen op de natuurlijke manier. Maar wat zijn je opties bij een AMH van 0,57? Heeft ivf dan zin überhaupt? Ik ben echt slecht geïnformeerd merk ik. Pfff.. nou dit ben ik iig even "kwijt".
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik moest ff graven in mijn geheugen, heb dit gesprek ook weleen gehad nml. Volgens mij moet je kijken of je reageerd op de ivf hormonen en zul je wss niet echt veel eitjes hebben na de hormonen.

    Maar je hebt er maar 1 nodig en mijn gevoel zegt, beter eerder dan later beginnen. Sterkte
     
  16. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Thx!!
     
  17. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ik zou idd wel terug gaan naar de gyn, zo nodig een second opinion vragen want zelf proberen kan maar je amh kan over paar maanden minder zijn geworden.

    Qua ivf is het vooral de vraag hoe je op de medicatie reageert en hoeveel follikels er klaar liggen aan t begin van je cyclus.

    Ik ven zelf zwanger geraakt met een amh van 0,6 en fsh van 7,5. Wel had ik 300 eenheden aan hormonen nodig om tot 3 eicellen te komen uit 5 follikels. Vaak is de max dosering 225 eenheden in een ziekenhuis
     
    velena vindt dit leuk.
  18. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    Allemaal nieuwe info voor mij, dus heel nuttig. Thx!!
     
  19. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb dit jaar nu 4 ivf pogingen gehad.....allemaal met maximale dosering van 450 eenheden per dag...

    De 1e ivf poging had ik een stuk of 9 follikels, 5 eicellen waarvan 2 bevrucht en uiteindelijk 1 over voor een terugplaatsing.
    De 2e ivf poging had ik een stuk of 11 follikels, 6 eicellen waarvan 3 bevrucht en wederom 1 over voor tp.
    De 3e ivf poging weer een stuk of 10/11 follikels, 8 eicellen, 4 bevrucht en weer 1 over voor tp.
    De 43 ivf poging, ineens ruim 15 follikels, 11 eicellen, 5 bevrucht en vandaag de tp gehad van 2 embryo’s, en weer geen cryo’s.

    Alle pogingen dezelfde medicatie in dezelfde hoogste dosering gespoten. Je hebt idd met laag amh en als je een wat hoger fsh hebt wel wat meer hormonen nodig....
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik duim mee dat je terugplaatsertjes plakken!
     
    78Sandra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina