AMH 4.7, goed of slecht?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Spikkeltje, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Hoi dames, wij hebben in 2017 een prachtig zoontje mogen verwelkomen na ICSI in UZ Gent. Toen we met ICSI begonnen was mijn AMH-waarde iets van 5.25 en was ik net 36 geworden. Ik ben nu 38 en op zich willen we wel een tweede, maar ik zie nogal wat leeuwen en beren. Zo hebben wij geen oppas en zou ons zoontje dus mee moeten bij de controles, pick up, terugplaatsing etc. Graag zou ik dan ook willen weten of er dames zijn die thuismonitoring of monitoring in een ander zkh hebben gedaan en hoe vaak zij dan naar Gent moesten.

    Afijn, ik mag vooralsnog niet zwanger worden, want actieve ziekte van Graves. Begint nu wel te stabiliseren, ik heb nu nog maar twee pilletjes PTU per dag. Ik was benieuwd hoe het er voor staat qua AMH, plat gezegd dan weet ik "of ik nog tijd heb". Gyn hier wilde de AMH niet testen, want "daar doen zij niets mee" maar ik heb het via de huisarts gespeeld. Zojuist de uitslag gekregen, die is 4.7. Ik ben dus wel gezakt in die twee jaar tijd maar dat leek me ook wel te verwachten. Alleen vraag ik me nu af of een AMH van 4.7 goed is of niet.

    Zijn er trouwens meer mensen die terug de medische molen ingegaan zijn zonder dat ze oppas hadden voor hun kindje? Zo ja hoe heb je dat aangepakt, viel het mee of tegen, heb je tips etc? Bedankt!
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik weet er het fijne niet van, maar ik weet wel dat je een mooi Amh nog hebt. Volgens mij hoef je je pas druk te maken zodra hij onder de 1 zakt.

    Ik heb in maart/april dit jaar ook laten prikken op AMH. De precieze waarde weet ik niet meer, maar dat was ook 4,iets. Volgens de fertiliteitsarts een mooie waarde. En dan was ik 24 op dat moment.

    Uiteindelijk spontaan zwanger geraakt overigens.
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De waarde is voor je leeftijd hartstikke mooi, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  4. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Dat hangt van de eenheid af die gebruikt wordt. Dus 4.7 pmol/L of 4.7 ng/ml?
    Bij pmol/L is de waarde aan de lage kant maar niet heel slecht. Bij de ng/ml is hij mooi hoog :).
    Meestal wordt ng/ml gebruikt dus heb goede hoop dat je een prachtig AMH hebt! :D
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  5. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik heb even gekeken, er staat ug/L als eenheid. Er staat ook een H'tje achter, dus zal ie inderdaad aan de hoge kant zijn (Bij de schildklierwaardes staat er een H of L achter als ze te hoog resp te laag zijn). Mijn AMH is dus een half punt gedaald in twee jaar tijd, geen idee of dat snel of langzaam is. Maar blij dat ik nog een goede waarde heb blijkbaar :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Jess89 vindt dit leuk.
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niks mis mee, daling is normaal als je ouder wordt. Pas bij een amh onder de 1.0 spreekt men over de peri-menopauze

    Ik zou op zoek gaan naar een flexibele oppas voor je zoon.
     

Deel Deze Pagina