Amh/fsh

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maryflair, 7 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Hoi

    Ik hebbnet mij bloeduitslagen binnen. Weet iemand of dit goed is.

    Fsh is 7.2. Folliculair. 2.5_10.2
    Oculair. 3.4_33.4.
    Pm 23.0-116.3.
    . Zw. Kleiner dan 03.

    Amh. 2.20. 0 26-8.78


    Ik weer fsh moet onder de 10 maakt het uit hoe laag?

    Amh moet boven de 1 maar is dat goed gezien deze referentie?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoe oud ben je?
     
  3. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    44 jaar hoezo?
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wauw dan zijndit meer dan schitterende waardes! dat zie je niet vaak. Betekent dat je nog lang niet richting overgang gaat en nog veel eitjes hebt (amh 2.2) en bij evt ivf goed te stimuleren bent (fsh 7). Het zegt helaas niets over de kwaliteit van je eitjes, die met 44 gewoon niet zo goed meer is, en en hoe makkelijk je zwanger raakt zwanger. Heeft ook te maken met je partner, als die een heel stuk jonger is met heel goed zaad maak je weer meer kans..is een synergie.
     
  5. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18

    O wow echt ben ik heel blij mee. Zaad was ook helemaal goed zei de huisarts. Ik weet niet precies wat je met goed bedoeld maar gewoon normaal. Ik heb wel de uitslagen maar het zegt mij niks.

    Maar het zegt dus niks over de kwaliteit of over de snelheid?
     
  6. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Dat van ivf snap ik ook niet ze zeiden met mij leeftijd weinig kans. Ik heb deze waardes zelf laten bepalen.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou ook zeker geen ivf doen als je nog niet lang bezig bent..na je 40e heeft dat vaak niet zoveel meerwaarde als er met zaad niets mis is en je geen geblokkeerde eierstokken o.i.d. hebt. Je hebt dan wel veel eitjes maar je houdt meestal niets tot 1 of 2 embryos over terwijl het wel heel invasief is, veel stress, lange wachttijden, pijn etc. Je hebt dan hooguit enkele pogingen p.j. (zeker nu met corona wachttijden) terwijl je thuis in bed elke maand kans hebt zonder al dat gedoe. Ook is maar de vraag of je embryo niet beter in je baarmoeder doordeelt dan in een bakje.
    Je zou in duitsland een second opinion kunnen vragen daar willen ze met jouw waardes vast wel een poging wagen maar kansen zijn klein.
    Zijn jullie al lang bezig en hoe oud is je partner?
     
  8. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Wat bedoel jet met goed te stimuleren met ivf?
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Je amh wordt lager naarmate je dichter bij de overgang komt.
    Bijv mijn amh was op 28 jarige leeftijd 0,6 en dat is te laag.

    Met jouw waarde zou je met ivf goed te stimuleren te zijn. Dit betekent dat je goed reageerd op de medicatie en je eicellen goed groeien. Hoe de kwaliteit is kan niemand voorspellen dat kan op jouw leeftijd goed zijn maar hetbis een feit naarmate je ouder wordt de kwaliteit achteruit gaat.

    Volgens mij zijn jullie nog niet heel lang bezig en zou ik nog even zelf proberen
     
  10. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Mijn partner is 42 we zijn sinds de zomer bezig.
     
  11. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Dank jewel voor de informatie.
     
  12. maryflair

    maryflair Actief lid

    12 feb 2013
    204
    6
    18
    Is de kwaliteit van je eicellen ook altijd slechter of verschilt dit ook per persoon. Kan het ook aam de amh gekoppeld zijn. Of is dat te ver door gedacht
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Dit verschilt per persoon.
    Ik had bijv een laag amh maar goede kwaliteit eicellen
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee hoor staat los van elkaar. Er staat jullue niets in de weg om gewoon natuurlijk zwanger te raken, ivf gaat je daarbij echt niet helpen. Dat is eigenlijk vooral bedoelt voor slecht zaad, dichte/geen eierstokken, endometriose etc en soms helpt het ook bij onverklaarbaar onvruchtbaar, maar dat ben je pas na 1-2jr proberen zonder zwangerschap. Na je 43e is de kans op een zwangerschap gewoon niet erg groot elke maand of he nu ivf doet of natuurlijk. Je kunt alleen uitsluiten dat er niets ernstigs aan de hand is dmv alle onderzoeken te doen (en op jouw leeftijd zou ik daar niet te lang mee wachten) en zorgen dat je zo gezond mogelijk leeft beiden, evt supplementen nemen. Laat o o k je b12, ijzer, vit D status e.d. checken. Bij mannen gaat dna fragmentatie in zaad o ok achteruit vanaf 40 dus hem ook aan de suppl evt...
     
    maryflair vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina