Hallo, Ik heb de laatste tijd 's nachts veel last van tintelingen in mijn benen. Het voelt als een soort groeipijn. Kan dit komen doordat ik vocht vasthoud? En kan ik er ook iets tegen doen? Ik heb het voeteneinde van ons bed al geruime tijd omhoog staan. En nog even een nieuwsgierigheidje. Ons eerste kindje is met 37+1 week geboren. Hoe groot is de kans dat dit kindje ook weer eerder komt, of is de kans net zo groot dat deze twee weken later komt? Ik hoor namelijk nogal vaak dat de tweede meestal later komt, is dit zo of zijn dit 'bakerpraatjes' en kun je er niks van zeggen? Alvast bedankt voor je antwoord. Betty
Hoi Betty, De tintelingen in je benen kunnen inderdaad veroorzaakt worden doordat je wat vocht vasthoudt. Het voeteneind omhoog is inderdaad goed. Bij het douchen door middel van warm/koud je circulatie stimuleren. Wel heel goed blijven drinken. Minimaal 2,5 liter vocht, waarvan 1,5 liter water. Brandnetelthee wil ook nog wel eens helpen om wat vocht af te voeren. Dat je de vorige keer met 37 weken bent bevallen, wil niet zeggen dat je dit keer ook weer bij 37 weken bevalt. Voor hetzelfde geld beval je dit keer na 40 weken... Afwachten... Lonneke