Andere job, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Al 21 jaar werk ik in dezelfde branche en al 14 jaar werk ik bij dezelfde werkgever.
    Al een paar jaar heb ik het "is dit het" gevoel.
    Door hele roerige tijden prive heb ik het door laten sijpelen. De vastigheid was fijn en bovendien verdien ik een zeer ruim salaris en heb ik enorme vrijheid binnen mijn job qua werktijden. Met een zorgenkind thuis is dat een heel veilig gevoel.
    Toch heb ik de laatste tijd steeds vaker het "dit is het niet" gevoel.
    Ik ga met veel tegenzin naar mijn werk, zit letterlijk mijn dagen uit en ben blij als het weekend is aangebroken.
    Kortom, echt tijd om verder te gaan kijken want ik zit vast geroest.
    Maar naast dat ik het dood maar dan ook dood eng vind om uberhaupt verder te gaan kijken weet ik ook oprecht niet of ik in deze branche wil blijven.
    De grote vraag is dan alleen wat dan wel?
    Wat kan ik nou doen of inzetten om te ontdekken wat bij me past en wat ik dan wel zou willen. Iemand tips?
     
  2. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Misschien kun je (via je huidige werk als ze daar en budget voor hebben?) met een loopbaancoach kunnen praten.
     
  3. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Via mijn huidige werk zal niets mogelijk zijn. We zijn een heel klein kantoor van 4 personen. Er zullen daar dus ook geen doorgroei mogelijkheden oid zijn.
    Ik moet dus hoe dan ook op zoek naar een andere werkgever. Het lastige is alleen dat ik moet uitzoeken wat voor job dan en ik daar dus oprecht niet uitkomt (klinkt zo simpel he, maar is het blijkbaar niet ;-( )
     
  4. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Heb je al eens zo’n beroepentest gedaan?
     
  5. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Je kunt ook zelf via een loopbaancoach kijken wat de mogelijkheden zijn, waar je interesses liggen en wat je qua opleidingen / bijscholing nodig hebt voor een hele nieuwe job. Soms is het fijn om iemand van buiten jouw situatie mee te laten denken op dat gebied.
     
  6. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Herken het helemaal. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Nu 37... maar is het dit?
    Ik sta voor de klas. Heb het niet meer naar mijn zin. Veel werkdruk, geen doorgroei in deze school maar ik wil ook niet verder in het onderwijs denk ik. Maar het is zooo ideaal straks icm kids.. schoolvakanties vrij. Fijne tijden mbt kinderopvang. Mooi salaris. Maar werkplezier is veel belangrijker.
    Ik ben alleenstaand en heb een flinke hypotheek. Dus kan me niet veroorloven in veel omlaag te gaan qua salaris. Maar ik heb ook geen diploma buiten het onderwijs.
    Jobcoach gehad maar uit de beroepentest kwam onderwijs of zorg.. zorg is lichamelijk te zwaar ivm beperkingen en nachtdiensten ed lijken me niet handig als alleenstaande met weinig vangnet.
    Dus ik rommel nog een beetje verder met mijn gedachten maar begrijp je punt.
    Misschien wil ik wel een studie gaan doen maar geen idee wat..
     
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Start eens met je cv op orde maken. Dan kijk je professioneel terug op hetgeen je hebt gedaan bewaar je het meeste plezier uit haalt. Waar je goed in bent en waar niet.
    Verder, ga eens kijken op bijv indeed of andere sites met vacatures. Als je je gaat verdiepen dan kom je van alles tegen waarvan je al snel duidelijk hebt wat je dan wel leuk lijkt en wat totaal niet. Ook binnen je eigen werkveld zullen er veel opties zijn. Maar die zie je nu nog niet.
     
  8. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Hier nog iemand! Al 9 jaar bij de dezelfde werkgever in een branche waarbij eigenlijk nooit mijn hart heeft gelegen. Inderdaad de zekerheid was heel fijn, het is een goede werkgever en heb een ruim salaris. Maar ik ben niet meer happy en ga echt met tegenzin naar het werk. nu beide kinderen op school dus echt hoogste tijd wat anders te gaan doen, maar het is zo lastig wat dan! Dus alle tips ook welkom :)
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heb ik ook inderdaad, vind het zo moeilijk! Wil ook vooral iets zelf beginnen maar lastig om iets te doen.
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Wat ik vaak merk in gesprekken met mijn medewerkers is dat er te veel nagedacht wordt over 'wat wil ik gaan doen'. Ik stel altijd de vraag: waar krijg je energie van? Als je aan het einde van de dag zingend naar huis gaat, wat heb je die dag gedaan? Zo kom je er achter wat je leuk vindt en dan kun je gaan kijken in welke baan je dat zou kunnen vinden. Maar een algemene vraag als: wat wil je worden? is te breed om beantwoorden.
     
    Madelie, Chillin, Pechvogol en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Dat is een goeie.
    Ik weet iig wat ik heel erg mis op mijn huidige werkplek(en dat is een hele waslijst) dat is iig al een stapje
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wat maakt de werkdruk zo hoog in jouw baan?
    Zijn het de extra dingen, schoolreisjes. Extra werkgroepen?
    Zit je in het basisonderwijs of voorgezet onderwijs?
     
  13. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hoi hoi! Ik werk in het speciaal onderwijs. Wat het zwaar maakt vind ik inderdaad de extra belasting van alles buiten het lesgeven. Vergaderen, administratie tot op de mm, gesprekken met interne collega’s over problemen met leerlingen, overleg met externe instanties (helft vd leerlingen woont niet thuis) en dan moet ik nog ergens mijn lessen voorbereiden. Meestal is dit dus thuis. Afgelopen schooljaar gestart op een nieuwe school na 13 jaar.. maar helaas maakt dat geen verschil.
    Gesprekken met de leidinggevende leveren alleen meer stress op.. als je je werk niet aankunt zou ik maar een andere baan zoeken.. :|

    Het lesgeven is waar ik van geniet.. maar alles wat erbij komt .. je hebt ook weinig vrijheid om zelf een leuke les te bedenken out of the box.. moet volgens bepaald instructiemodel en methoden

    Dus dat alles maakt dat ik me na 14 jaar niet meer echt thuis voel in het onderwijs
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    En als je het speciaal onderwijs zou verlaten?
    Is dat een optie?
     
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben nu een half jaar uit het onderwijs en wow wat heeft het me goed gedaan zeg! Ik zat er nog dieper in dan ik dacht. Ik was altijd moe, met werk bezig, gestresst... echt voor mij ook geen onderwijs meer. Ik snap je helemaal, maarja wat dan voor jou? Er zijn ook banen in de zorg die overdag zijn hoor. Ik denk als je je er goed in gaat verdiepen je een beter beeld krijgt wat je nog meer leuk vindt en wat mogelijk is.

    Ts: ik zou inderdaad eerst voor jezelf een beroepentest doen, en evt een loopbaancoach inschakelen. En dan rondkijken op indeed en gewoon gaans scrollen en kijken wat er allemaal is... zo krijg je een beetje een beeld van wat er is.
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  16. imp

    imp Bekend lid

    16 nov 2012
    712
    22
    18
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen wat je nu voor werk doet? Ik werk nu in het onderwijs en zit in een traject bij een loopbaancoach en er komt een baan als docent of in de zorg uit. Ik heb echter niet het idee dat een baan in de zorg minder stress veroorzaakt als dat een baan in het onderwijs doet. ;)
     
  17. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Nu geen tijd voor, lees morgen dit topic. Ik herken wat je schrijft.
     
  18. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik stuur je even een pbtje
     
  19. imp

    imp Bekend lid

    16 nov 2012
    712
    22
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt! Pb terug gedaan. :)
     

Deel Deze Pagina