Andere opties?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nonamenononsense, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hey!
    Ik heb een historie van zware lange menstruaties en bloedingen (na miskramen en beide bevallingen). Zo kan een menstruatie rustig anderhalve week duren. En heb ik na beide bevallingen ruim 8 weken gevloeid. Na mijn 2de en laatste kindje was ik er dus klaar mee, no more blood.

    Ben naar de ha geweest, zij adviseerde microgynon 30. Prima. Ging ik loeihard doorheen. Dus na 2 maanden over naar de 50, ging ik ook doorheen. Toen adviseerde ze een spiraal, na 5 maanden menstrueren!

    Prima, oké. Dus 2 maanden geleden een spiraal laten plaatsen, en het plaatsen was vreselijk pijnlijk. Heb een hele dag krom gelopen van ellende. Nou heb ik pas een hele rits 12 uurs diensten gedraaid en kon ik maar om de 3 uur naar de wc waardoor ik dus eh lst van mijn darmen kreeg. Dat heeft lopen duwen, en uiteindelijk had ik een x flinke buikpijn. Iemand wees mij erop om het spiraal even te controleren, gedaan en hij steeds dus een flink stuk uit mijn bmm. Niet de touwtjes, maar echt het plastic zelf.

    Morgen heb ik een afspraak bij de dokter, en wederom al 7 dagen weer menstrueren. Ik ben het behoorlijk zat, van mij mag het kreng er helemaal uit.

    Wat heb ik nu voor opties? Ik zat zelf aan de implanon te denken, maar ik ben door meerdere mensen gewaarschuwd dat je daar ontzettend dik van wordt. Ik ben al vanaf januari aan het lijnen, en het lukt maar niet goed. Dus dat risico wil ik eigenlijk niet nemen. Dus weer de pil? Ik zie een beetje op tegen zo'n sterke heftige pil...

    (het gaat echt om mijn menstruatie, dus sterilisatie heeft geen zin)
    En die operatie waarbij een laagje van mijn bm wordt gehaald wil ik ook niet, ik wil nu geen kids pp mijn 32ste met 2 gezonde jongens. En ik ben 99.9 procent zeker. Maar geen 100...
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Heb je misschien al eens gekeken naar wat voeding kan doen?

    Klinkt misschien een beetje zweverig, maar met voeding kun je ontzettend veel. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat het eten van koolhydraten bij mij zorgde voor hormonale onbalans. Korte LF, 10 dagen vloeien... dat was voor mij vrij normaal. Ook lijnen lukte nooit.

    Iemand wees mij op de site van dietdoctor.com en toen kwam ik in contact met meerdere vrouwen die hier last van hadden.

    Door mijn leefstijl om te gooien en ketogeen / low carb high fat te gaan eten is mijn cyclus weer normaal geworden. Maar max 5 dagen vloeien en de LF met enkele dagen verlengd. Bovendien vlogen de kilo's eraf en ik blijf nu al een tijdje stabiel op een gezond gewicht.

    Nu wil ik niet zeggen dat ketogeen hetgeen is wat je per sé zou moeten doen, want voedingsaanpassingen is niet one-size-fits-all. Maar misschien wel de moeite waard om er eens naar te kijken wat bij jou zou kunnen passen.
     
  3. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hey bedankt! Toevallig is dat het lijnen wat ik doe. Voor mijn laatste zwangerschap ging dat als een tierelier. De kilo's vlogen er af!
    Nu gaat het oké, ik verlies kinder gewicht maar voel me een stuk gezonder :)
    Alleen geen effect op mijn menstruatie gemerkt helaas
     
  4. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het een optie om je er bij neer te leggen en het zo te laten? Of de pil te nemen en er dan vrede mee te nemen dat je alsnog doorbraakbloedingen krijgt (die misschien minder erg zijn?). Ik heb ook heel hevige menstruaties. Die duurt wel geen anderhalve week maar het de hoeveelheid bloed is ook gigantisch.
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    5
    Weken of maanden achter elkaar menstrueren vind ik moeilijk te accepteren :oops:
     
  6. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je schrijft dat je "door de microgynon 50" ging, maar dat las ik als doorbraakbloedingen en dus geen maanden achter elkaar menstrueren... daar is toch een verschil tussen.
     
  7. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja ik had allebei, ik ging er eerst een paar keer doorheen als in doorbraak bloedingen en later was ik achter elkaar 5 maanden ongesteld.

    Het was ook iets teveel om allemaal op te schrijven sorry!

    Ik ga morgen iig naar de huisarts, voor het spiraal te laten controle of te verwijderen. Ik weet dus niet of dat nog te redden is, als tie er zo half uit hangt. De huisarts assistente kon er niet veel over zeggen, die vond het vooral onzinnig dat ik kwam omdat ik ongesteld was. En dan kunnen ze niet veel zien... Maar hij moest ook geplaatst worden als je ongesteld bent... Dus nouja. Die snapte ik niet helemaal.
     
  8. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb in ieder geval al wel gehoord dat er sommige dames hun spiraaltje "uitmenstrueren", dus dat hij zeg maar mee naar buiten komt. Ik zou even de opties beluisteren van je arts, maar ik heb nooit wat gevonden buiten de pil (waar ik dus ook soms doorheen ga, maar dat is alsnog beter dan gewoon geen pil).
     
  9. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja idd, beter iets dan niets. Want niets is baby's of condoms en in beiden geen zin haha
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik weet natuurlijk niet of je spiraaltje nog te redden is, maar gyn heeft mij ooit de combinatie hormoonspiraal + pil voorgesteld. Die optie bestaat dus ook.

    Veel sterkte! Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt!
     
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik heb een maandje dubbel een spiraal en de pil gehad, omdat ik zo bang ben zwanger te worden. Alleen ben ik bang daar nog dikker van te worden, somber, depri... Alle nare bijwerkingen etc
     
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Dat effect komt ook pas als je minimaal 6 maand bezig bent hoor...
     
  13. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Spiraal is er uit, hij hing echt nog maar net aan vast. Ben blij dat ie er uit is, het zat meer in de weg dan ik dacht. Ben nu gewoon weer aan de pil, de yasmin. Hopelijk werkt dat!
     
  14. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Heb 2x een spiraal gehad

    Beide keren 6 maanden bloed gehad

    Vreselijk

    Erna 3 jaar niks toen weer onregelmatig
     
  15. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Klinkt al hormonaal disbalans. Ik zou naar een klassiek homeophaat gaat of accupunctuur.
     

Deel Deze Pagina