Anencefalie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Catheny, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik ben bijna 12 weken zwanger en gisteren tijdens de echo is gebleken dat ons kindje zeer waarschijnlijk Anencefalie heeft oftewel "geen hersenen" het hersendak mist.
    Nu krijg ik dinsdag een vlokkentest en een echo om het zeker te weten.
    Is een curretage dan nog mogelijk op die termijn? Tot welke week curetteren ze? Kindje is niet levensvatbaar en heb albesloten het niet uit te dragen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het echt heel erg zwaar mee..
    Mijn vorige kindje had het ook en is met 8 weken overleden.
     
  2. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Ik heb er geen ervaring mee. Er is wel een brits kindje genaamd Brandon met ook deze afwijking. Hij heeft een eigen Facebook dacht ik. Keer voorbij zien komen.

    Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!!
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
    Geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen!
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
  5. Lallie4

    Lallie4 Actief lid

    24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een kindje verloren met dezelfde afwijking, zo n 2 jaar geleden. Ik moest bevallen omdat we er wat later achter kwamen.
    Ik dacht dat ze konden curriteren tm 13 weken
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Vanaf 13 weken is de procedure wat ingewikkelder (althans dat is de termijn bij casaklinieken alhier).
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ligt ook aan de grote van jé kindje. Vriendin van mijn heeft met 16 wk nog curettage gehad maar kindje was erg klein. Kindje was niet levensvatbaar ;( . Eer dat uitslagen er waren vruchtwater punctie was ze al zover. Ze had het er heel moeilijk mee. Achteraf had ze liever gewoon bevallen omdat kindje wel leefde tijdens curettage en wat voelt zich daar nu erg schuldig over. maar op dat moment wilde ze er gewoon van af zijn maar achteraf vind ze her erg jammer. Dus denk goed na en bespreek de mogelijkheden met de gynaecoloog. Sterkte
     
  8. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Dank je wel voor jullie reacties.
    Dinsdag krijg ik een vlokkentest en echo en wat hoop ik op een wonder dat ze het verkeerd gezien hebben.
    Mijn voorkeur gaat nu uit naar gewoon bevallen maar ik heb dan weer de angst van wat als ze het toch fout hebben? Ik weet het echt even niet meer.
    Kan ik het emotioneel aan om het kindje te zien of krijg ik spijt na een curretage? 😔
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wat je ook kiest, er is geen foute keuze zolang je er maar zelf achterstaat. Persoonlijk denk ik dat het zien van jé kindje, het afscheid kunnen nemen pijnlijk is maar daarnaast ook helpt met de rouwverwerking. Eventueel foto's maken, soms kunnen zelfs voet of hand afdrukken al rond deze tijd. Foto's nemen is mogelijk. Bij een curettage ga je zwanger naar binnen en niet zwanger naar buiten. Je hebt het snel achter de rug maar je zult wel er mee moeten leven dat je je kindje nooit hebt gezien, gevoelt etc. Foto's maken is niet mogelijk. Meenemen mag in sommige ziekenhuizen wel. Anders wordt het gecremeerd samen met andere kindjes. Daar heb ik bij mijn curettage voor gekozen met 12 wk. Vriendin van mijn heeft ook gekozen voor in zh achterlaten
     
  10. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Mijn zusje heeft een zwangerschap afgebroken met 15 weken middels een curettage. Met die termijn kan dat nog maar op een paar plaatsen .Juist door dat het een curettage was en niet een bevalling heeft ze het minder als een echt verlies van een kindje ervaren maar meer als een late miskraam als het ware
    Zij is toevallig pas geleden bevallen van een gezond kindje
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
     
  11. Moeder2017

    Moeder2017 Actief lid

    2 jan 2017
    281
    2
    18
    Hoe is het gegaan vandaag
     
  12. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Dank voor je reactie, je geeft precies weer hoe ik er ook over denk.
    Gezien mijn verleden gaan ze mij niet curetteren (2x gebeurd en heb Asherman) dus er let mijn geen keus om te bevallen. Ik word morgen opgenomen en dan wordt het op gang gebracht.
    Ik ben bang voor wat komen gaat, bang om mijn kindje te zien maar ik wil hem/haar ook graag zien zodat ik echt afscheid kan nemen en hem/haar een naam geven. Ik vind het ook een beetje eng omdat mijn kindje geen hersendakje heeft en het zal er toch heel anders uitzien.
     
  13. Lallie4

    Lallie4 Actief lid

    24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Meis, veel sterkte morgen! Maak je vooral geen zorgen, over hoe je kindje er uit ziet! Ik was daar ook bang voor, maar ze wat helemaal niet eng. Ze leek ook niet op de foto's die ik gezien had. Een hele dikke knuffel
     

Deel Deze Pagina