Anencefalie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Catheny, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik ben bijna 12 weken zwanger en gisteren tijdens de echo is gebleken dat ons kindje zeer waarschijnlijk Anencefalie heeft oftewel "geen hersenen" het hersendak mist.
    Nu krijg ik dinsdag een vlokkentest en een echo om het zeker te weten.
    Is een curretage dan nog mogelijk op die termijn? Tot welke week curetteren ze? Kindje is niet levensvatbaar en heb albesloten het niet uit te dragen.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het echt heel erg zwaar mee..
    Mijn vorige kindje had het ook en is met 8 weken overleden.
     
  2. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Ik heb er geen ervaring mee. Er is wel een brits kindje genaamd Brandon met ook deze afwijking. Hij heeft een eigen Facebook dacht ik. Keer voorbij zien komen.

    Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!!
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
    Geen ervaring maar wil je veel sterkte wensen!
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
  5. Lallie4

    Lallie4 Actief lid

    24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een kindje verloren met dezelfde afwijking, zo n 2 jaar geleden. Ik moest bevallen omdat we er wat later achter kwamen.
    Ik dacht dat ze konden curriteren tm 13 weken
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Vanaf 13 weken is de procedure wat ingewikkelder (althans dat is de termijn bij casaklinieken alhier).
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg