Angel care of aerosleep?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door conejita, 1 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik heb een buikslapertje van 2 mnd oud. Zal ik nu een aerosleepmatras (of beschermer?) aanschaffen of een angel care, zo'n ding dat je onder de matras moet leggen en dat er een alarm afgaat als er geen ademhaling geregistreerd wordt.
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Geen van beide? Mijn oudste sliep met acht weken ook op de buik. Is niks mis mee. Leer vertrouwen te hebben. Aerosleep en Angelcare bieden schijnzekerheid.
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vertrouwen hebben is mooi, maar soms lukt dat niet door wat je al hebt meegemaakt.

    Al die hulpmiddelen los heb je niet zo veel aan. Het is altijd een goed idee om een cursus kinder EHBO te volgen. Dan leer je ook reanimeren, wat je zeer waarschijnlijk nooit op je kind zal hoeven toepassen, maar ook wat de beste manier is om met kleine dagelijkse ongelukken om te gaan.

    Wij hadden een angel care in combinatie met een cursus EHBO.
     
    conejita vindt dit leuk.
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Aerosleep. Hij is misschien wat luchtiger, maar het is niet veiliger. Dat is schijnveiligheid.

    Vind ik het Aerosleep matras prettig? Ja.
    Zou er een matras zijn die net zo prettig is? Ja uiteraard.

    Ik zou wel weer dit matras kopen, omdat hij wat "luchtiger is" en ik dit vooral voor de zomer wat prettiger vind. Maar dit maakt voor de veiligheid dus geen verschil!
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt voor jullie reacties.
    Kinder-EHBO idd wel een goed idee. Heb dat ooit gedaan, ik werkte toen in de kinderopvang. Is alweer helemaal weggezakt.

    Ik denk dat ik 'm toch ga aanschaffen, de Angel care, omdat het me wat rust zal geven. Heb idd mijn eerste dochtertje verloren door een plotselinge dood (stil geboren). Vertrouwen heb ik tot op zekere hoogte.

    Verder las ik ook dat 't belangrijk is om niet te warm aan te kleden bij buikslapers, en dat co-sleeping en bv ook het risico verminderen op bijvoorbeeld wiegendood. Dat doe ik allemaal. Ik zie nu ook dat ze haar hoofdje echt optilt en naar links en rechts legt, als ze bijv wakker wordt.
     
  6. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik had ook Aerosleep, in combinatie met Luvion Babysense (is net zoiets volgens mij). Bij ons is ie een paar keer afgegaan, waarschijnlijk had zoon een apneutje door verkoudheid/dikke amandelen (aldus de huisarts). Ik weet dat iemand met een apneu 99 van de 100 keer weer zelf gaat ademen maar toch heb ik God op m'n blote knietjes gedankt dat ik die Babysense gekocht had.

    Cursus kinder-ehbo heb ik ook gevolgd en kan ik je zeker aanraden. Bij Livis kan je het leesgedeelte thuis doen en heb je een cursusdag inclusief examen van 4 uur.
     
    Lara123 en conejita vinden dit leuk.
  7. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @Spikkeltje dan schrok je je zeker het laplazarus... Fijn om ook jouw ervaring te horen.
    Ik woon in Spanje dus zou 't dan hier moeten doen.
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar ademde hij dan ook echt niet meer toen je bij hem kwam? Met andere woorden; leverde het feit dat hij afging je daadwerkelijk iets op in die zin dat je iets kon betekenen wat je niet had kunnen doen zonder? Of leverde het eigenlijk alleen een gigantisch schrikmoment op?
     
  9. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    #9 Spikkeltje, 3 jun 2019
    Laatst bewerkt: 3 jun 2019
    Dat weet ik niet, omdat ik niet de enige was die wakker schrok van het alarm: mijn zoontje net zo goed. Dus toen ik boven zijn bed hing, hoorde ik hem een heel diepe ademteug nemen en toen werd hij zelf wakker, godzijdank.
     

Deel Deze Pagina