Angst is uitgekomen.

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Laperla26, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Mijn zwangerschap kwam als een hele grote surprise voor ons beide, en is dan ook wel even moeilijk geweest of we het zouden houden ja of nee.
    Allebei zware baan, midden in het leven, korte bij elkaar en niet echt stabiele relatie.
    In eerste instantie was mijn idee dat ik het beter niet door kon zetten omdat ik heel bang was en dit niet echt in gedachten had om zo een kind op de wereld te zetten.
    Na veel denken afspraak gemaakt om een abortus te laten plegen (toen 13 weken) op de dag van de afspraak stond mijn vriend( nu ex) voor de deur om met me te praten.
    Na lang praten besloten we er samen tegen aan te gaan en het te behouden dus ook samenwonen in zijn huis wat nog verbouwd moest worden.
    Een aantal kleine weekjes erna waarin ondertussen weer veel gepraat ruzie enz in voor kwam melde hij dat hij het meer doet voor het kind en niet voor mij wel om me geeft maar niet van me houdt.
    Dit was wel een grote schrok maar bewust dacht ik het al.
    Dus dat was best vervelend omdat ik me huis opgegeven had en tijdelijk ff logeerde bij vrienden.
    Dus kon ik weer verder gaan met huizen zoeken.
    Ondertussen besefte hij na weer veel praten en afstand dat hij liever heeft dat ik bij hem zou zijn met de kleine dalijk.
    Het ging allemaal oke niet echt lekker maar oke totdat hij mij 2 maanden aan het lijntje hield geen bal gebeurde in het huis en alles zag als teveel gevraagd, gezeur onder druk gezet enz..
    Het is onlangs zo hoog opgelopen dat ik er een punt achter heb gezet.

Op dit moment is een eigen huis zoeken het hoogste prioriteit alleen is er zoveel tijd verstreken en moet ik 01-06-2010 hier bij de vrienden eruit dat ik even niet meer weet waar ik het zoeken moet om ff snel een woning te krijgen.
    Dan is het feit dat ik er nu alleen voor komt te staan en al bang was vanaf begin al aan maakt me zo ontzettend verdrietig en dat ik het af en toe niet meer ziet zitten om een kind te krijgen.
    Ik weet dat ik me kind onvoorwaardelijk zal verzorgen, van houden, goed opvoeden en niks te kort laat komen..
    Maar als je denkt er samen voor te gaan en dan toch met 21 weken single wordt toch nog een huis moet regelen snachts alleen ligt enz..

Ja het is een keuze ook vanuit mezelf om single te worden maar kan niet bij iemand blijven die me aan het lijntje houdt en me tot waanzin drijft.

Weet iemand naar welke instanties ik toe kan rijken en wat maatschappelijk werk voor je kan beteken?

Alvast hartelijk dank en voor de meiden en/of vrouwen in deze forum
    succes en kop op

2. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hey meis,

Jeetje, wat ontzettend naar voor je. Vind het wel heel goed en dapper dat je voor jezelf gekozen hebt. Als je het gevoel hebt alleen te staan in een relatie, heeft het geen zin om bij elkaar te blijven. T komt zeker hard aan, pijn en verdriet bah. Weet zo hoe je je voelt.
    ik heb een zoontje van 1 en ben 21wk zwanger van een meisje. ben net 2 maanden alleenstaand. T is even een hele schok, ik wacht ook nog steeds op een eigen huisje.. Hopelijk krijg jij snel eentje toegewezen.
    Momenteel loop ik bij een haptotherapeute, dit helpt mij enorm maar dat is voor ieder persoon verschillend.
    Maatschappelijk werk zou idd voor jou een uitkomst kunnen zijn, zij kunnen je ook helpen met het stuk financien en subsidies. en wie weet kunnen zij ook een balletje laten rollen bij de woningstichting.
    Het deel over het alleen staan tijdens de zwangerschap...ja ik voel dat ook. Ik lig s'avonds ook alleen met mijn handen op mijn buik de baby te voelen, t is vreselijk. En hopelijk slijt het snel. We komen er sowieso sterker uit, ook al is dat nu nog niet te beseffen.
    Wil je heel veel sterkte wensen.
    liefs fontana

3. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Lief van je Fontana dank je...;)
    wat je al zei we komen er sterker uit alleen beseffen we dat nog niet klopt vindt heel moeilijk om dat al in te zien..ben kapot en moe.
    Er moet zoveel geregeld worden dat ik af en toe niet meer weet of ik het uberhaubt wel ga redden maar zal wel moeten voor me kleine.
    En dan ben jij even ver als mij en nog een kleine erbij hoe je het doet ik weet het niet maar alle respect.

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    gewoon doorgaan.. tja je moet idd wat. Maar als je dan naar je kindje kijkt straks weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt. heb je al een afspraak gemaakt bij het maatschappelijk werk?
    veel sterkte je red het wel.

5. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Nee nog niet ben eerst bezig om zelf een huis te verkrijgen wou een urgentie aanvragen maar dat is tegenwoordig zo debielig in elkaar gezet dat als je 5 maanden zwanger ben dakloos ben geen 1 krijg...
    Nu ga ik morgen naar de dokter om alles door te bespreken en kijken of hij een hengeltje voor me uit kan gooien en weet waar ik naar toe moet.
    Gisterenavond ben ik in elkaar gestort, het werd me allemaal teveel..
    Ik spreek hem nog wel en hij wilt me ook wel helpen met van alles en nog wat alleen zeggen heb je niet veel aan het ias het doen waar die lax in is.
    Loop net naar de markt en ik zie hem daar gezellig zitten met zijn vrienden terwijl ik heel de morgen bezig ben om alles te regelen...
    Doet pijn heel veel pijn

6. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Sterkte meid...

7. stral

stral Actief lid

6 jul 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!!!Ik heb zelfde mee gemakt.Maar hormonen maken natuurlijk niet makkelijker door al die pijn en verdriet dubbel hard te voelen.

Ik weet niet wat is in jou regio met woningen.Maar bij ons(r'dam) ook geen urgentie te krijgen.Maar ik zag bij die woonstichting folders hangen " direct te huur"/En niet de duurste huisen maar flat zo als mij(dus met subsidies.
    Misschien hebben jullie daar ook zo iets.Waar op je kan reageren.Als je niet te hoge eisen hebt lukt het wel.jij hebt nog 4 manden.probeer maar.
    ik wens je heel veel geluk en sterkte!!!!!!!!probeer vol te houden en niet inzakken. ik ze tegen mij zelf "dat zijn hormonen",komt alles weer in orde.ik ben sterk.

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En nog een tip: met de stagnerende woningmarkt worden er via makelaars ook huizen te huur aangeboden. Kijk bijvoorbeeld maar eens op funda.nl

Ik ben zelf doordeweeks alleen ( lang verhaal..als je het wilt weten PB je maar) en ja: het is zwaar. Maar het IS te doen. Ik hoop, dat je een beetje een entwerk om je heen hebt van vrienden en familie. Deze mensen zijn echt je reddingsboeien. En dan nog is het pittig, maar op een goede dag denk je ineens "hee...ik ben in een soort ritme gekomen". Althans, zo heb ik het ervaren.

En als je vragen hebt of ff een schouder nodig hebt....dan kun je ook hier terecht, dat weet ik zeker.

Ik hoop, dat je van de tweede helft van je zwangerschap kunt genieten. Het komt uiteindelijk écht wel goed!

9. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Hallo dames,

A.s. Maandag 4 bezichtigingen van particuliere aanbieders voor woningen.
    DUIMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN :)
    Me ex gaat me helpen ja ja heb hem zover dat hij zijn verantwoordelijkheid neem na 2,5 verspilde tijd.
    Hij stuurde ook een sms-je met : je moet even kijken naar bericht uit je buik echt leuk!
    (dat had ik al maar was zoooo pissig op hem dat ik het niet gezegd had).
    Dan denk ik toch van ja stomme trut hij is van begin af aan trots dat hij paps wordt moet je dat ook niet tegen gaan zitten werken.
    Voordeel van af en toe in de spiegel kijken en jezelf op je donder geven.
    Kijk dat hij trots is op zijn kleine die nog geboren moet worden, zeker de verantwoordlijkheid gaat nemen heb ik nooit aangetwijfeld, alleen de liefde van hem voor mij zat niet goed waarin begrip niet meer aan orde was en hij mij helpen of steunen al helemaal niet.
    Dat hij me 2 maanden aan het lijntje heb gehouden beseft hij maar al te goed en heb ik hem goed laten weten, want zo'n trut ben ik dan ook jij mij au doen jij ook voelen.

Het gaat ook niet goed komen tussen ons want heb liever iemand die van me houdt dan iemand die om me geeft als moeder van zijn kind.
    en zou zoooooooooo blij zijn als ik me eigen huisje heb en iedereen een poepie kan laten ruiken dat a.s. alleenstaande moeders helemaal niet zo verschikkelijk is zoals door ons verdriet en egocentrische klootzakken getekend wordt.
    waardoor de angst steeds groter wordt om te bevallen ;)
    (wedden lukt het huis niet a.s. maandag dan ben ik ook weer depri en verdrietig maar goed probeer NU posi te zijn)

Hou jullie op de hoogte en bedankt voor de lieve berichten.. heerlijk zo'n forum om je gal te spugen, tips te geven, tips te krijgen en levens verhalen uit te wisselen en ons oestrogeen te steunen.

10. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Dan kan je nog beter via pararius kijken dan funda omdat hun meer up to date zijn en met meer makelaars werken.
    Die meer een sector aanbieden van lagere huren..

Wel super thanxxxxxxxxxxx voor je tip:D

Deel Deze Pagina