Angst om te testen... Herkenbaar?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Piep15, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Goedemorgen..

    Misschien is het raar maar ik durf niet te testen...
    Zijn er meer meiden die hier last van hebben..

    Heb dochter via ICSI en daarvoor veel negatieve testen gehad en ook wel eens overtijd geweest, dit heeft me toen iedere keer zon verdriet gegeven.
    Toen ik zwanger was van onze dochter via ICSI doe je geen test maar krijg je een bloedafname.

    in december een miskraam gehad, dit was mijn eerste positieve test die ik in handen had!!!! maar dit ging mis...
    Weer intens verdriet gehad.

    inmiddels ben ik 11 dagen overtijd maar durf niet te testen, bang op toch negatieve test (al wordt die kans steeds kleiner) bang om blij te zijn en vervolgens verdrietig...

    ik wacht het weekeinde en moederdag nog even af, kijken of ik dan de moed bijeen kan rapen om een test te gaan doen...
    (heb geen wachtlijsten bij verloskundige, dat is een vriendin dat scheelt)

    wie is er evenver? 11 dagen overtijd en ongeveer 5 weken dan..
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou zelf zo snel mogelijk duidelijkheid willen en dus vandaag nog testen ;)

    Word je niet gek van de onzekerheid?
     
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.940
    12.415
    113
    Vrouw
    @Piep15 Ik snap je angst heel erg goed, maar je bent bijna 2 weken overtijd. De kans op een negatieve test is idd een stuk kleiner geworden, als je zeker bent van je eisprong zou ik gewoon testen. Als je pas na moederdag test of nu beide blijft het spannend, en op beide momenten heb je nooit 100% zekerheid of het goed gaat..
     
  4. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Snap je wel! Ik test zelf ook niet vroeg. Heb ook wel een beetje onregelmatige cycles. Maar als je al voor je nod of net erna test kan het heel vaak nog misgaan, dan vind ik persoonlijk dat je dan maar beter niet kan weten dat je zwanger was. Ik test altijd als ik 2 weken overtijd ben. En dat is dan alleen puur voor de bevestiging van wat ik zelf al weet. Je kan je eigen helemaal gek maken met testen, maar als je zwanger ben merk je het vanzelf.
    Ik hoop voor jou op een goede zwangerschap!!
     
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Het al dan niet doen van een test doet niks af aan een eventuele zwangerschap. Rap testen dus!
     
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar... die ontelbare witte testen maken je zo verdrietig. Ik heb dat ook wel, beetje struisvogelpolitiek.. kop in het zand en vasthouden aan dat kleine beetje hoop, een witte test schopt je helemaal onderuit.
    Maar toch ik zou wel testen meid, dan heb je tenminste zekerheid. Na 11 dagen had ik dat ook echt wel gedaan :oops:
    Succes!!!
     
  7. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Ik ben toch wel een beetje gek denk ik zo te zien..
    Heb nog niet getest..

    Heb voor mezelf besloten dat ik dat na moederdag ga doen..
    Mocht het toch negatief zijn kan ik niet gaan zitten bokken op moederdag..
    Mijn dochter is de hele dag haar versje aan het repeteren en vraagt iedere dag mama is het al moederdag???

    Ik wil die dag er voor haar zijn en er samen een leuke dag van maken..

    nee ik wordt er niet gek van hoor, ik zie het wel.. het maakt een zwangerschap niet anders.
    als het geen zwangerschap is, dat heb ik al verwerkt.. heb genoeg meegemaakt.. wat maakt dat ik dit kan relativeren helaas

    (ben wel net tante geworden!!! zo leuk!! leid lekker af!
     
  8. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Struisvogelpolitiek.. juiste woord! zo omschrijf ik het zelf ook hihi
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  9. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Klopt heb ervaren dat na een positive test het ook mis kan gaan.. de drang om te testen is door die miskraam wel veel minder geworden merk ik..
     
  10. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Maar ben je wel eens eerder 11 dagen overtijd geweest en vervolgens ongesteld geworden dan? Zonder zwanger te zijn?
     
  11. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Jup helaas heb ik alles al meegemaakt...
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar dan was je dus niet echt over tijd. Want je kunt niet een LF hebben van vier weken.

    Ben je dit keer wel zeker van je eisprong?
     
  13. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Cyclus van 40 dg lukt hoor als je maar onregelmatig genoeg bent
    Eisprong ben ik nooit zeker

    Ben er ook niet fanatiek mee bezig om zwanger te raken
    Zoals ik aangaf hebben wij ons neergelegd bij de realiteit en is wat komt een geschenk uit de hemel..
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, helemaal na de bbz .... Ik dwing mijzelf om te testen omdat ik echt hele vroege controle moet (liefst al met 5 week zwangerschap). Ik test daarom ook als ik ongesteld ben want bloedverlies had ik toen ook. Horror.
    Vorige maand had ik een lichte positieve test nadat de pregnyl allang was uitgewerkt maar voelde niet goed, werd een vmk. Gelukkig zonder complicaties.
    Toen liepen de pregnyl lijntjes af en werd het steeds lichter, bleef alleen op het laatst paar dagen steken. Maar wel echt licht.

    En nu blijven ze juist donker, lopen totaal niet af. Ik wil niet testen, maar ik moet :( man wat een stess geeft het.

    Ik zeg wel eens dat ik het mis zoals het de eerste maanden vd eerste kinderwens ging toen we het net probeerden, toen het nog romantisch was en je nog relatief naïef erin stond. Je probeert jezelf nu toch te beschermen tegen teleurstelling.
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zeg ook niet dat je geen cyclus van 40 dagen kunt hebben ;). Ik zeg dat je niet 11 dgn overtijd (alsin 25 dagen na je eisprong) kunt zijn zonder zwanger te zijn. Dan was je eisprong dus later en was je niet overtijd.

    Ik hoop voor je dat je positief test als je zo ver bent!
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd @Piep15!!!
    Laat je het weten? :)
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.002
    17.026
    113
    Vrouw
    Herkenbaar.... Ik word liever ongesteld dan een witte test te moeten zien. maar bij zoveel dagen overtijd zou ik toch wat meer duidelijkheid willen.
    Ben benieuwd of je nog getest hebt.
     
  18. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik kom hier af en toe checken @Piep15. Ik snap je aarzeling wel na al die teleurstelling. Ik hoop dat je goed nieuws hebt na moederdag❤️
     
  19. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Wat lief!!
    Maandag heb ik een drukke dag doe het denk ik dinsdag..
     
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.265
    7.827
    113
    Gelderland
    Ook ik kom soms even kijken ;) spannend hoor! Je bent maandag al 18 dagen over tijd?

    Hou wel rekening met een eventueel hook effect. De test kan lichter uit slaan omdat je teveel hcg kan hebben. Meestal zo rond de 6 weken zwangerschap.
    Ik hoop dat je een hele mooie positieve test zal hebben!
     

Deel Deze Pagina