Annuleren vakantie maar 5 mnd later ineens de rekening

Discussie in 'Corona forum' gestart door Boelie88, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke, misschien weet iemand hier iets meer over? Of kan ons helpen.

    Wij hadden in januari een vakantie geboekt via vacanselect in Italie op een camping voor 17 juni tot en met 1 juli. Ivm corona hebben wij in april contact opgenomen, want moesten betalen maar we hadden nog geen idee van het verloop toen, dus misschien uitstel van betaling mogelijk?
    Nou mw aan de tel gaf aan dat we tot 4 weken van te voren konden betalen, het rest bedrag dan, we hadden namelijk alleen een aanbetaling gedaan van 124 euro. Dus we konden er nog even over denken als we wilden. We konden ook annuleren, dan waren we alleen de aanbetaling kwijt. Die optie gekozen. Uiteindelijk bleek dat 15 juni al grenzen open gingen maar dan hadden wij er toch niet graag gezeten. Dus prima keuze voor ons.

    Nu, vijf maanden na dat telefoontje krijgen we ineens ff een factuur opgestuurd van nog te betalen: 818 euro... cancellation fee....
    Gekke mail ook, want we worden erin welkom geheten, fijn dat we voor hen hebben gekozen en dan dus die factuur.
    Mail was al gestuurd na sluitingstijd van de klantenservice vandaag dus kan niet bellen nu, maar iemand een idee of we dit echt zouden moeten betalen, of kunnen we iets anders voorleggen? Op het feit na dat dit ons dus niet was vertelt door vacanselect...? Want anders had ik het bedrag betaald en een voucher gevraagd op dat moment. En geld terugvragen mocht ook toch..? Vindt dit zo vreemd, weet ook ff niet meer wat nou was rond die periode dat je geld Kon terugvragen of voucher kon krijgen. Iemand die duidelijkheid kan scheppen, of misschien andere tips?
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Wat waren de oorspronkelijke annuleringsvoorwaarden?

    Voucher etc. geldt denk ik alleen voor de periode dat je ook daadwerkelijk niet kon gaan. Omdat het bij jullie gaat om een periode dat je wel kon gaan maak je daar denk ik geen aanspraak op.

    Heb je wel een bevestiging van je annulering gehad en zo ja wat stond daar in?
     
  3. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #3 Boelie88, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    Het vervelende is dus dat ik die hele bevestigingsmail van annulering niet meer kan vinden. Maar zou toch wel bijzonder gek zijn dat als je annuleert, omdat er niks zeker is op dat moment van op vakantie kunnen omdat de grenzen dicht waren, en je dus alleen de aanbetaling kwijt zou zijn (zoals de dame aan de tel zei) een maand later blijkt dat alle grenzen open gaan en je dan toch ineens moet gaan betalen terwijl je al geannuleerd had...??

    Maar zover ik mij herinner stond in de annuleringsmail alleen het algemene in dat ie geannuleerd was, en verder niets over dat we nog iets moesten gaan betalen.
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik denk dat je moet kijken wat er in je annuleringsvoorwaarden staat. Toen je reserveerde, ben je daarmee akkoord gegaan. Dan maakt het in principe niet zoveel uit wat de dame aan de telefoon verteld heeft, want je zult je moeten houden aan wat er op papier staat. Staat daarin dat je annuleringskosten moet betalen als je zelf annuleert, dan denk ik dat je geen andere keus hebt dan de rekening toch te voldoen. Over het algemeen krijg je geen voucher als je zelf annuleert. Dus dan kun je ook geen geld terug vragen.
     
  5. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Vaak maken klantenservices opnames voor trainingsdoeleinden. Ik zou deze opvragen zodat je in ieder geval bewijs hebt van wat besproken is aan de telefoon. En inderdaad annuleringsvoorwaarden goed doornemen en bellen om te horen waar het nou precies mis gaat. Ik zou iig niet zomaar betalen, voordat ik zeker weet hoe het zit
     
  6. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou onder geen beding betalen. Lijkt mij eerder dat dit of een foutje is, of ze wagen het er gewoon op dat je wel betaald. Vreemd dat je de mail niet kan vinden, vraag anders of zij de mail zelf opzoeken waarin staat dat je hebt geannuleerd.
     
    Vitamientjuh en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    ik zou eerst gewoon die mail gaan opsnorren. Je herinnert je hem wel dus hij er moet zijn. Vanuit daar kun je verder denken over stappen.
     
  8. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    nou, ales dus doorgespit, maar is denk
    Ik tussendoor dus wel in prullenbak terecht gekomen en die verwijderd dus automatisch berichten van 30 dagen en ouder...


    Dat laatste kan ik proberen.
    Eerst deel, het was 48 dagen voor we zouden inchecken geannuleerd en NU staat dus in de voorwaarden vanaf 50 dagen voor vertrek wordt het 60%van de soms betalen... alleen de voorwaarden van toen zijn er niet meer, en dus geen idee wat daar dus instond. Daarom baal ik enorm dat zij ons aan de tel daarover niet volledig had ingelicht... ben bang dat we het dus kwijt zijn....:cry::(
     
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.663
    113
    Vrouw
    Wij ook gehad maar enkel die aanbetaling en dat het al betaald was
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dan hebben jullie denk ik voor die 50 dagen gezeten??
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Niet betalen! Zo’n mail komt nooit maanden later!
    Gewoon even bellen vandaag waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan.

    Vacanselect is aangesloten bij de anvr en deze mail is niet volgens de voorwaarden.
     
  12. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee nou, daar ben ik dus net ook achter gekomen... foutieve mails waren er gestuurd... nou mijn stress systeem heeft even een flinke optater gehad hierdoor...:eek::confused:
     
    Nellie4 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  13. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.663
    113
    Vrouw
    Ja meer da
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Is het opgelost?
     
  15. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja gelukkig waren het dus foutieve mails, en klopte het godzijdank toch niet. En in systeem stond dus idd netjes dat het alleen bij aanbetaling zou blijven. Nou, 40 grijzen haren verder maar opgelost.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoop voor je dat t nooit meer gebeurd maar je kunt dan online de status van je reservering opzoeken. Als daar een bedrag in de min had gestaan had ik ook een onderbuik gevoel gehad.

    Fijn iig dat t opgelost is
     

Deel Deze Pagina