Binnenkort ga ik voor het eerst naar babyzwemmen en ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben. Moet ik mijn kleintje een zwemluier omdoen? Ik zag nml dat Pampers alleen wat grotere maten heeft en mijn meisje heeft nog maar kleine billetjes dus dat gaat niet lukken. Ik heb wel eens gehoord dat het kruidvat kleine broekjes heeft, weet iemand dit? Moet ik haar zwembandjes omdoen? Ik denk het niet maar ja, wel een veilig idee dat ze niet zomaar onder water kan gaan.... Alvast bedankt! ps: alle tips zijn welkom!
Hier zwemluiers van de kruidvat. Zijn wel een beetje aan de grote kant maar zijn de kleinste die ik kin vinden. Verder daarover heen een zwembroek ( staat wat leuker). Ik doe Luc geen zwembandjes om maar sommige ouders wel, net wat je zelf wil.
Hier ook de zwemluiers van het Kruidvat, kleiner kon ik ze niet vinden. Je hoeft geen zwembandjes om te doen, aangezien je je kindje steeds bij alles goed kan vasthouden. Als ze per ongeluk even onder water komt gebeurt er niks trouwens.
Ik heb bij de Hans textiel van die zwemluierbroekjes gevonden, dat zijn zwembroekjes maar dan met klittenband aan de zijkanten. Een zwemluier is bij ons niet verplicht en de meesten hebben dan ook een gewoon zwembroekje aan, volgens mij poepen ze op zo'n moment tocht niet vaak in het water. Zwembandjes zijn niet nodig want je houdt je baby de hele tijd vast. Veel plezier!
Bij de Prenatal heb je (nog 2 dagen volgens mij) van die zwemluierbroekjes in de aanbieding. Wij zijn de eerste keer met zijn drietjes geweest zodat 1 van ons foto's kon maken. Hier is het echt een groot succes. Helaas stoppen ze bij ons tijdens de schoolvakantie voor 6 weken dus de ' les ' is deze week voor het laatst,daarna gaan we maar 6 weken ' gewoon' zwemmen. En idd het is niet erg als ze onder water komen. Sterker nog ons meisje zwemt al vanaf het begin onder water.
Wij hebben ook de zwemluiers van de Kruidvat, zijn vanaf 6kg meen ik. Huggies heeft ze ook, maar die zijn dacht ik vanaf 7. Ik gebruik een zwemluier met daaroverheen een zwembroekje, maar das vooral omdat ik dat schattiger vind Geen bandjes ofzo inderdaad, alles wat je in t water doet, hou je haar gewoon goed bij vast. Nog even ander tipje, ben je wellicht al van plan. Doet thuis alvast je badkleding aan onder je kleren, dan kun je daar gewoon je kleding uit doen en ben je klaar. Ik doe dus eerst mezelf, dan ligt m'n kleine nog in de maxicosi. Dan draag ik haar mee naar binnen en kleed ik haar om. Na het zwemmen zelfde verhaal maar dan andersom. Ik kleed eerst haar om, doe haar in de maxicosi en neem haar mee naar de kleedkamer waar ik mezelf dan weer aankleed. Veel plezier! Wij hebben over 2 weken een speciale zwemles, afzwemmen haha. Ze krijgen hun eerste zwemdiploma
hi hier ook een zwemmama. ik heb zelf een bloedjehekel aan zwemmen, maar goed, voor de kleine he... we hebben het al een paar keer geprobeerd en hebben ons nu opgegeven voor de hele cursus na de zomer, echt heel leuk! wij doen het gewoon met het zwemluiertje hoor, staat ook een gezellig printje op. Bij ons zwembad hoeft dat trouwens ook nietper se, alleen een zwembroekje mag ook. ze doen (bijna) toch nooit wat in t water.. die luiertjes van kruitvat zijn geloof ik vanaf 6 kilo..
Bij ons was een zwemluier verplicht. Maar Jon. heeft nog nooit tijdens de zwemles gepoept. En ook geen zwembandjes hoor.... als het goed is ga je juist onder water met de kleine (maar een seconde hoor) dat is juist goed voor ze. Jonathan is nu dan ook helemaal niet bang voor water, gaat juist express met zijn hoofd onder de douche enzo. Voor mijn gevoel heeft dit echt te maken met de zwemlessen. (kinderen van een kennis durven nooit met hun hoofd onder de kraan) Heel veel plezier, het is echt geweldig leuk om te zien hoe zo'n kleintje al zo kan genieten!
Wat doe je met de maxicosi as je gaat zwemmen met die kleine? Of met een kinderwagen, nemen mensen die gewoon mee? En zijn jullie de eerste keer allemaal alleen geweest meteen? Of hebben jullie man of oma meegenomen? Tinkerbel
Bij ons in t zwembad neemt iedereen de maxicosi gewoon mee naar binnen. Er zijn hier een stuk of 10 aankleedkussen op een plank en daaronder zet je de maxicosi. Een kinderwagen blijft gewoon in het kleedhok staan. Ik moet er wel bijzeggen, tijdens het babyzwemmen is het zwembad verder gewoon gesloten, dus er zijn geen anderen in t complex aanwezig. Als dat wel zo is, kan ik me voorstellen dat het anders gaat. Ik ga overigens altijd gewoon alleen. Ik ben wel een keer (tijdens een weekendje weg) al met de kleine naar t zwembad geweest en dat deden we wel samen. Maar t echte babyzwemmen doe ik alleen. Behalve volgende week, dan gaat iedereen mee, want dan gaan ze AFZWEMMEN! Hahaha m'n meisje is 7 maanden en krijgt dr eerste 'zwem'diploma.
Bedankt allemaal! Ik ga het zwembad maar eens bellen of een luier verplicht is, mijn meisje weegt nu 5250 gr dus zelfs de luiers van het kruidvat zijn te groot. Wel heb ik een klein (en héél schattig) zwembroekje dus hopelijk mag ze zonder luier Het lijkt me idd erg handig als je de maxicosi ergens kwijt kan, waar moet ik haar anders laten als ik mezelf aan ga kleden? Kan ik meteen vragen als ik het zwembad ga bellen... Ben benieuwd hoe het zal gaan de eerste keer! Spannend!
Als je jezelf aan t aankleden bent, heb je haar als t goed is al aangekleed en kan je haar dus met de mc gewoon mee het kleedhok innemen. Dan hoef je haar ook niet 'zomaar ergens neer te zetten' zeg maar.