Hallo @zorra dank je voor de site over pakketten heb het aangedurfd om ze nu ook aan te vragen. @Harley hopelijk is de zwelling minder, en voel je je iets beter. doe zeer rustig aan he. en de rest ik begin me een beetje zorgen te maken als ik lees dat jullie kwaaltjes afnemen of weg zijn, ik ben nog optimaal misselijk en geef nog over gelukkig niet meer elke dag. Mijn hoofdpijn blijft ook irritant aanwezig. en ik verdraag niets van geuren wat winkelen erg bemoeilijkt. Maar ik heb wel al de babykamer. toevallig via marktplaats een nagenoeg nieuwe kamer geheel in onze smaak en bij hele aardige mensen hebben goed geholpen en we kregen er vanalles bij het ziet er tip top uit. heb nu wat geld over voor de rest van de spullen Binnenkort als mijn dig. camera het weer doet zet ik alles in het album. allemaal groetjes
@Dizzy Missy: Graag gedaan hoor Ik ben tijdens de zw. schap van mn dochter 4 maanden misselijk geweest, dus het wil niet zeggen dat iedereen met 12 weken er meteen vanaf is. Ik hoop wel voor je dat het bij jou ook snel minder word, want het is geen pretje he die misselijkheid. Ik ben heel benieuwd naar je babykamer
Helaas hebben we geen babydump in de buurt, dus die moet ik dan maar missen. Ik heb die van Felicitas nu besteld, nu de rest nog, Kruisvat, Etos (moet ik even voor naar de stad), Prenatal (ook in de stad), nog meer dozen? Heeft iemand de doos van Babypoint besteld?
Ik kreeg net bericht van mijn VK en ik heb recht op een screenings echo ivm een open verhemelte in de familie, al is het in voor mij in de 3e graad ik heb daar dus wel recht op en ze had al een afspraak gemaakt. Weet nog niet voor wanneer. Ga er van uit dat het allemaal goed is, maar het is wel mooi een kans om de kleine nog een keer te zien.
Zal denk ik pas rond de 20 weken zijn, of zouden ze dat nu ook al kunnen zien? Je kan via internet die dozen van kruidvat en prenatal bestellen hoor, hoef je de stad niet voor in Zie mn vorige internetlink voor de adressen.
Ik heb nog geen idee wanneer die echo is, ze had al een afspraak voor me gemaakt, maar ik kan pas maandag bellen wanneer dat is. Ik kan de dozen wel online bestellen, maar je moet ze toch wel ophalen neem ik aan. Waar vind ik die van Prenatal, want die stond niet op het linkje volgens mij.
@Loeki: Op http://www.prenatal.nl kan je het pakket aanvragen, maar je kan ze vaak pas rond de 7e maand ophalen, dus nu al naar de winkel gaan heeft iig geen nut, je mag ze helaas nog niet meenemen
Ja ik weet dat je ze pas een paar weken voor de bevalling op kan halen, alsof je nog even moet bewijzen dat je zwanger bent. Heb een foto in mijn album van het aquarium, gaat erg goed. Kan er zo van genieten. Heerlijk.
He Loeki leuk aquarium! Doet me denken aan het aquarium dat wij vroeger hadden. Als klein meisje zat ik hele dagen met mn neus tegen het raam geplakt. hihi. Ik heb ook al een paar boxen besteld, die van felicitas doe ik niet. Ik heb geen zin in zo'n dame aan de deur die je van alles aan wil smeren.
zo ben eindelijk afgewerkt, ben echt bek en bek af! pff wat valt me dat werken zwaar zeg! ik heb die bozen ook al aangevraagd. morgen die van babydump halen, ben benieuwd! Loeki - mooie aquarium hoor! Dizzy missy - hoop dat je misselijkheid snel minder wordt, das geen pretje! em maak je niet druk, niet iedereen is hetzelfde!
Ik zag dat je bij babydump ook 50 euro brandstof krijgt bij aanschaf van een kamer. Haha daar kan ik wel 3 volle tanks voor kopen. Nadeel is dat er niet een in de buurt zit en ook bij mijn (schoon)ouders of broers en zussen is het een eind weg. Mijn man komt nog wel eens in Grou, maandag ook weer, maar dan is hij dicht helaas. Misschien woensdag even tijd als ik in Utrecht ben, maar dan heb ik het eigenlijk al veel te druk. Nou ja, m'n man is nu naar z'n werk en als hij op tijd terug is gaan we nog naar de Prenatal in Grunn, moet dan wel tegenoverstaan dat we ook nog even bij de Mediamarkt gaan kijken. We hebben van mijn ouders geld gekregen voor een videocamera en dat brand meneer in de broekzak . Ik moet nu echt meer broeken gaan kopen, want die ik heb zitten goed, maar er zitten geen zakken in en dat is verschrikkelijk vervelend op school. De enige broek die ik nog pas begint nu ook te knellen. Wat mij opvalt is dat ik vooral in de auto kan merken dat ik een buikje krijg, want mijn riem zit echt anders over m'n buik. Voel me dan wel echt zwanger, hihi. Oh, ik ga mijn eigen geboortje kaartjes drukken. Zelf ontwerpen én drukken lijkt me heel erg leuk om te doen. Super origineel iig.
Ja dat van die autogordel valt mij ook op. En mijn navel is ook al minder diep. Wij hebben ook al een heel leuk geboortekaartje in gedachten Ook heb ik er een paar ( nog 2 van dezelfde strekking) van internet gehaald.
Wie heeft de kraamzorg al geregeld? Donderdag weer naar de VK, manlief wilde ook graag mee, had ik nooit verwacht, gaan jullie partners altijd mee, of soms, of helemaal niet?
balen loeki dat er geen babydump bij je in de buurt zit, erg leuke winkel! me menneke is de vorige keer me geweest na de VK en ook voor de echo, nu gaat ie weer mee na de VK voor het hartje, daarna neem ik me moeder mee en misschien me zusje als ze vrij is. vind me vriend ook niet erg, hij moet ook gewoon werken (werkt bij me vader en kan wel gewoon makkelijk vrij daarvoor krijgen) maar me moeder vind het ook zo leuk ook mee te gaan. janne - ik merk idd ook dat me navel minder diep is! ik heb wel een info pakket aangevraagd voor kraamzorg maar nog niet binnen, bij mijn verzekering ook al aangevraagd en die formulieren heb ik al binnnen en kan ik ook aangeven waar ik kraamzorg wil, maar wacht effe het info pakket af. wie weet als je je aanmelt krijg je wel een leuk cadeautje
Ik heb vandaag het aanvraagformulier voor kraamzorg op de bus gedaan en ik heb ook al mn verzekering ingelicht ivm kraampakket. Is dat maar gebeurd. Mijn man gaat elke keer mee naar de gyn, vind ik wel zo fijn en hij wil niks missen de schat. Wij hebben nog helemaal geen idee over een geboortekaartje. Zelf ontwerpen en drukken is wel erg leuk Loeki!
Vandaag bij Prenatal geweest. Is eigenlijk nog veel te vroeg voor mijn idee. Hebben ook alleen een babyfoon gekocht en verder kleding voor mezelf. Heb nog helemaal geen zin om maxicosy's en zo uit te zoeken, dat komt allemaal later wel denk ik dan. Ik heb nog totaal niet verdiept in de kraamzorg. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk?
@Loeki: Hangt er een beetje vanaf waar je bij verzekerd bent, er zijn nl. verzekeringsmaatschappijen (bijv. Menzis) waarbij je een nummer van hun moet bellen om zowel het kraampakket als kraamzorg aan te vragen. Wij zitten dus bij Menzis en konden uit een heleboel kraamzorgbureaus kiezen, maar ik heb de meest bekende maar gekozen. Menzis vraagt dan de kraamzorg voor je aan en het bureau stuurt je dan een bevestiging. Een aantal weken voor je bevalling (rond de 36e week geloof ik) komt er een intake gesprek om te kijken hoeveel kraamzorg je nou echt nodig hebt. Wettelijk gezien heb je recht op 44 uur, maar er zijn uitzonderingen die dan meer uren krijgen. Vroeger was het zo dat je per verzek. maatschappij een verschillend aantal uren kreeg vergoed, nu staat bijv. in de polis van verzek. maatschappij A dat je 80 uur vergoed krijgt. Nu blijkt het dus zo te zijn dat de kraamzorgbureaus bepalen of je wel die 80 uur krijgt, dus ook al staat er dat je 80 uur vergoed krijgt meestal krijg je dat dus niet! Dat is dus echt balen als je verzek. maatschappij wel meer vergoed maar het bureau niet meer uren wil geven. Als het niet via je verzekeringsmaatschappij gaat dan kun je zelf een bureau in de omgeving opzoeken en bellen dat je kraamzorg wil regelen. Vaak word aangegeven dat je het eigenlijk zo snel mogelijk moet regelen aangezien ze het enorm druk hebben, dus ik zou het iig nu al wel gaan aanvragen. Volgens mij moet je het voor de 18e week aangevraagd hebben, maar dat weet ik niet zeker. Leuke aqua Loeki, ik geniet ook erg van mn aqua. Gisteren nog meer plantjes gekocht, ik vond het toch nog wat kaal en ik moet zeggen het staat meteen een stuk natuurlijker, echt heel mooi. Als je trouwens baby gupjes wilt laten overleven kan je het beste een plantje met fijne blaadjes bij zetten waar ze in kunnen verstoppen anders eten de ouders ze op. Of heb je alleen mannetjes? (moeilijk te zien op de foto) Ik heb nu een aantal maanden baby guppen, erg leuk om te groter te zien worden en op kleur te komen. Straks een nieuw huisje voor ze zoeken anders word het te vol in mn aqua. Vandaag in de Prenatal geweest, niks leuks gevonden. Ik wilde een schattig onzijdig pakje kopen, maar zag niks. Meeste allemaal specifiek voor jongens of meisjes. Wel een heel schattig jasje gekocht voor een meisje, maar dat is voor vrienden van ons, die verwachten in januari 2007 hun 1e kindje, een dochtertje. Bij de H&M wel een mooie broek gevonden, en voor mn dochtertje weer aardig wat kleertjes gekocht. Die groeit weer zo hard, zucht. Tís weer eens een lang verhaal geworden, sorry
zorra - heb je ook een foto an je aquarium? ik ben vanmiddag na de prenatal en babydump geweest. ik moet eerlijk zeggen dat ik de prenatal niet zo'n leuke gezellige winkel vind. geef mij maar babydump. natuurlijk heb ik al weer wat dingetjes gekocht. hihi vind het zo leuk! en die gratis doos van babydump heb ik vandaag ook gehaald en zitten ook heel wat leuke dingetjes in!
De Prenatal bij ons viel me ook heel erg tegen Meliske. Wel een leuek spijkerbroek gekocht van Noppies, beetje boven budget maar mijn man heeft al 5x gezegt hoe leuk hij staat Ik heb zowel mannen als vrouwen in het aqua en nog een paar luipaard danio's (totaal gestoorde vissen) Over een week of wat komen er nog tetra's, mollies en algeneters bij. Ik heb jaren guppies gekweekt (in een kom) dus dat gaat helemaal goed komen, het fokken van danio's is moeilijker omdat ze niet levendbarend zijn er dus de eitjes opeten. Ik kan er enorm van genieten.