Hoi hoi, Allereerst allemaal bedankt voor de felicitaties We hebben een leuk daggie gehad. Wel druk, maar wel gezellig. Ik heb niet alles meer teruggelezen, maar wel wat. Sharon: fijn om te horen dat het beter gaat met de kleine meid en dat alles stabiel is. Hebben ze niks gezegd over de overplaatsing? Dat wanneer ze bijv zo blijft dat ze volgende week o.i.d. overgeplaatst kan worden? Ik hoop in ieder geval voor jullie dat het gauw zo ver is. Ik las al een aantal over de babykamer. Heerlijk lijkt me dat. Onze babykamer komt woensdag. Jippie. Heb er zo'n zin in. Er komen dus steeds meer bij die slecht slapen. Vervelend he? Nesteldrang heb ik niet extreem last van. Wil het eigenlijk altijd wel schoon hebben in huis. M'n mannetje is gisteren naar Engeland gegaan voor een cursus. Komt vrijdag weer thuis.
Heel erg vervelend, dat slechte slapen. Word nu iedere keer misselijk wakker, omdat ik buikgriep heb. Verder word ik wakker om te plassen, en kan dan echt niet meer slapen. Ik sta dus rond drie uur op, en me vriend om vier uur, om te gaan werken. Maar iemand een idee, wanneer de kleine begint met indalen?
Hoi Allemaal Ik heb ff gezocht, maar bijna overal vind ik dat het rond 36 weken zou moeten gaan indalen.. Tenminste, een eerste kindje.. Slapen gaat bij mij op zich wel goed... Nu ik met een kussentje tussen mijn knieën slaap, heb ik minder pijn.. Heb wel gemerkt dat ik mijn benen in 1 keer moet draaien als ik van zij wissel.. Dus gewoon kussentje tussen mijn knieën vasthouden en dan draaien.. Vandaag wel weer een rotdag, mijn heup doet weer flink pijn.. Daarstraks ff een fikse huilbui gehad. Baalde er gewoon zo van.. Maarja.. Straks maar ff met de hond wandelen.. FF weer naar buiten. En wandelen schijnt wel goed te zijn.. Nou ja, wandelen.... Tis meer waggelen. Maar ok.. Ik merk trouwens wel dat ik heel onrustig droom 's nachts, en dat ik datgene wat i overdag meemaak of zie, erg terugkomt in mijn dromen.. Gister hetb ik het EK schaatsen gekeken. Nou je kan wel raden waar ik over gedroomd heb vannacht.. Echt zo maf.. Maar ja.. Ukkepuk doet op dit moment geloof ik weer de polke.. Tis lekker druk... Fijne dag nog!
Ja, kussentje tussen de knieën doe ik al een tijdje met slapen. En nu moet ik ook echt iets hebben waar m'n buik op kan steunen, krijg anders vreselijke pijn in m'n rug. Ik slaap sinds een week met een voedingskussen, maar echt handig vind ik dat ding niet: zoooo groot! Misschien toch maar twee kleine kussentjes proberen. Xena (e.a.): op je rug liggen kan inderdaad klachten veroorzaken door het afknellen van de holle ader (vena cava). Je kunt daar duizelig van worden, of misselijk. Als je daar last van hebt, kun je het beste op je linkerzij gaan liggen met je benen opgetrokken. Dan zou het snel over moeten zijn. Maar dat helpt natuurlijk niet als je misselijk bent door griep of maagzuur. Ik vind het zelf gewoon helemaal niet prettig meer om op m'n rug te liggen: krijg het dan benauwd en een zere rug (die trekt te hol). Kussentje onder je knieën helpt dan wel wat, maar het blijft behelpen.
Nee, lukt me nu echt niet op me zij liggen, ben kots-misselijk. Heb erge last van buikgriep, hoop er snel vanaf te zijn, want ben het nu al zat. Op me rug liggen vind ik zelf fijner, want op me zij krijg ik zowiezo al pijn.
Ben niet zo'n medicijn-slikker (niet lullig bedoeld hoor) Maar doe altijd liever zonder dan met. Tenzij ik het echt niet meer uithoud. Heeft hier toevallig iemand tips, wat ik heb beste kan eten tijdens buikgriep? Want kan al moeilijk naar de wc toe..
Oke Want hoor ook veel, dat je rozijnen moet eten, en bananen, en weet ik veel wat, maar dat werkt niet bij mij. Ik ga maar weer eens verder met inpakken van spullen. Iedereen nog een fijne dag vandaag!
bananen verstoppen de boel juist, als alles er zo doorheen loopt kun je het overwegen, maar niet te veel hoor, je wil niet dat et er niet meer uitkomt hahaha
Bij buikgriep zou ik gaan voor een beschuitje, slappe thee en een geraspte appel. Met banaan inderdaad oppassen, omdat die nogal verstoppend kunnen werken. Handig als je echt aan de diaree bent, maar bij verstopping niet doen! Veel drinken blijft belangrijk, maar rustig aan met vruchtensap, dat is erg zuur en als je al last hebt van maagzuur wordt dat alleen maar erger.
Kili, Wij hebben kinderopvang al geregeld met ongeveer 14 weken. En toen was er al weinig plaats meer! Is wel lastig dat je maar 1 dag vast kan zetten. Hier scheert manlief me van onderen. Kan echt niets meer zien en op gevoel lukt het me niet Dus maken we gebruik van de privé kapper Indalen kan geloof ik rond de 36 weken gebeuren. Maar kan ook al eerder. Ik heb al heel lang last van maagzuur, maar word steeds erger en irritanter Heb bij de apotheek Antagel gekregen. Is een vies drankje met een nep pepermunt smaak, maar mij helpt het prima! Met bukken moet ik helemaal oppassen, anders is zo mijn eten eruit. Ook veel last van als ik op bed lig. Dus maak vee lgebruik van dat drankje. Misschien een tip voor jullie! Nee over meeting is nog niets bekend. Zal even contact opnemen met Nikita. We moeten nu toch ee ndatum gaan prikken en een bestemming kiezen, want de tijd gaat zo snel. Cadeautje voor Sharon zou zij ook regelen geloof ik
Ja, dat is een beetje ouderwets huismiddeltje. Doordat je 'm raspt, kan die appel meer stoffen opnemen uit je systeem (stoffen waar je ziek van bent) dan dat je 'm in grotere stukken opeet (heeeeeeeel goed kauwen is natuurlijk ook een goede optie). Beetje vergelijkbaar met norit. Het is hoe dan ook licht verteerbaar, bevat wat suikers en vocht, dus het zal sowieso wel goed voor je zijn bij buikgriep...
Kinderopvang: ik heb al ingeschreven bij meerdere kinderdagverblijven voor ik 12 weken zwanger was, en het is nog maar de vraag of ik op tijd een plekje krijg. De wachtlijsten zijn hier namelijk nogal lang. Ik verwacht niet dat ze me voor de geboorte al kunnen zeggen of er plaats is, ze houden zelf 2 maanden voor ingangsdatum opvang aan. Wat we nu willen onderzoeken is de mogelijkheid een goede, leuke gastouder te vinden. Er zijn hier wel een paar bureaus actief, dus wie weet lukt het.
Bri, das wel balen dat je nog niet weet of er plaats is. Bij ons waren er ook best wat wachtlijsten, bij sommigen was er pas plaats in jan.2009! Zal bij jullie nog wel veel erger zijn in A'dam. Gastouder lijkt me ook wel wat, maar je moet wel echt iemand vertrouwen. En geluk hebben.
't Is hier zelfs zo erg: er is er een die helemaal geen inschrijvingen aanneemt, omdat de wachtlijst meer dan 2,5 jaar is! Bij de andere is dat minder dramatisch hoor, en eind 2008 gaat er een nieuw kdv open, dus dan zijn er weer meer plaatsen. 't Is hier een hard groeiende nieuwbouwwijk waarbij er sneller kindjes bijkomen dan opvangplaatsen. Ik heb dus ook ingeschreven voor kdv's die iets verder weg liggen, maar daar is het ook nogal kinderrijk... hoop gedoe dus.
Jeetje wachtlijst van 2,5 jaar! Moet je al voordat je gaat klussen, je kind opgeven Is wel erg Vervelend! Vond het een heel fijn gevoel dat het geregeld was. Jij zit toch nog in onzekerheid.
Hey girls, Is alles weer gefikst Cristel? Word je niet blij van een zeiknatte badkamer. 4cats dat is wel ff schrikken, gelukkig dat er niks aan de hand was! Angel hoe was het vandaag bij jullie meisje? Buddy ik hou je inderdaad wel op de hoogte mocht er hier iets gebeuren! Kinderopvang: heb me maanden geleden al ingeschreven bij 2 kdv in de buurt. Nog geen bericht gehad. Het lastige ook is dat ik nog geen baan heb voor straks, dus weet ook niet om welke 3 dagen het zal gaan. Xena wat vervelend die buikgriep! Hoop voor je dat het snel over is! Balen ook van je fiets! Dit weekend de babykamer zo goed als leeg geruimd! Volgende week maandagochtend gaan we naar de ikea om kledingkast en ledikantje te halen en een stoel. Commode staat nog beneden, moeten we nog ff naar boven zien te krijgen. Moet waarschijnlijk via de tuin (klein trapgat). Hier was het vanochtend weer raak, de hele tijd boeren en misselijk en ja hoor even later weer overgeven. Zo naar met een lege maag. Toen nam ik ff een slokje water en dat kwam er 20 seconden later ook weer uit. Ben het wel aardig zat na een half jaar! Ook slapen word steeds lastiger. Ben blij dat ik alle tijd heb voor dutjes enzo want ik heb ze echt nodig. Voor iedereen hier met klachtjes een dikke knuffel, gelukkig zijn we allemaal inmiddels goed over de helft dus nog ff volhouden!
hey meiden @angel4life ik ben blij te horen dat het jullie eindelijk een beetje voor de wind gaat zowel met de werkgever van je man als met jullie dochter jamelia ze doet het toch maar even dat kleine vechtertje van jullie daar mogen jullie echt heel trots op zijn @xena87 haha herkenbaar he rennen naar de wc en dan 5 druppels pfffffffff en hoe brutaal gewoon je fiets bij de voordeur weggepikt wel altijd aangifte van doen hoor schijnt namelijk dat er een hoop fietsen worden teruggevonden maar omdat eigenaren geen aangifte doen omdat ze denken dat het niet helpt kunnen ze niets met die fietsen en worden ze eens in de zoveel tijd verkocht @cristel1986 nou moet eerlijk zeggen we hebben bijna 3 uur gewandeld en moest niet een keer naar de wc alleen toen het gevoel doordrong dat we bijna thuis waren moest ik toch zooooo nodig opeens he dat ik bijna heb gerend om naar huis te gaan haha die 5 druppels waren een hele opluchting nou meiden gisteren heerlijk gewandeld bijna 3 uur de honden vonden het heerlijk en ook de kinderen vinden het bos altijd wel het einde was ook ontzettend lekker wandelweer dus al met al een topdag gehad hier nog steeds dezelfde kwaaltjes en heb savons zoo last van maagzuur zo erg dat het gewoon pijn doet vanillevla helpt hier al niet meer en de warme melk ook niet ooo en shoarmaaaaaa lekkerrr dat heb ik al zooolang niet meer gegeten groetjes naatje