april 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door cvm1985, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi meiden,

    hoewel je op Facebook een hoop voorbij ziet komen was ik toch benieuwd hoe het met iedereen en de kindjes gaat!

    Hier alles goed, werk inmiddels meer dan fulltime als gastouder, maandag tm donderdag 4 kindjes per dag (plus liv) en vrijdag en zaterdag 1 kindje. Maak zeker 50/60 uur per week maar omdat ik thuis ben voelt t niet alsof ik zoveel werk, kan natuurlijk tussendoor e.e.a in huis doen en heb mijn meisje om me heen, ook fijn!
    Hoewel het ook hard werken is, huis moet altijd netjes zijn dus elke avond opruimen, zuigen, doekje over de meubels enz. Maar het bevalt goed!

    Liv doet het top, 1 vd gastkindjes, een meisje van 3, is echt een dikke vriendin van Liv geworden, die meiden spelen zo leuk en dat maakt het voor Liv ook heel leuk. Ze is nog steeds een klein fijn grietje maar ontwikkeld verder prima, praat heel goed en veel, slaapt goed en is heerlijk bijdehand.

    Verder...nog steeds een grote wens voor een tweede, we hadden afgesproken dat we mei 2015 ervoor zouden gaan als de zaken zo goed blijven gaan als nu, en ook zodat we de tijd hadden om even te sparen voor een financiele buffer mocht ik na een zwangerschapsverlof mijn gastkindjes niet terugkrijgen...Iets waar ik me wel heel druk om maak. Geen kindjes is geen inkomen. Maar manlief heeft maandagavond de knoop doorgehakt, nu of nooit...hij is al 40 en wil zsm een tweede nu het kan, hij vind dat sparen ook wel tijdens de zwangerschap kan en dat we verder wel zien hoe het gaat, garanties heb je nooit zegt hij... Dus we gaan de komende tijd iig niet voorkomen dat ik zwanger word (zijn woorden) maar ik heb natuurlijk de dag erna meteen opgespoort wanneer ik mn eisprong heb hahaha.

    Hoe gaat het met jullie?

    Nikske, vertel eens over je nieuwe liefde(s)???
    Titania, hoe gaat het met jullie 2 wonders? En nog aan het werk gegaan als doula?
    Luckey, hoe is het nu met Sem en jou onderling?
    Musty, weet je al meer over het kortere beentje van MD?

    Enz enz... ;)
     
  2. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O wat een super leuk bericht zeg!!
    Ik duim mee dat het snel raak is hihi

    Hier gaat t wel... weet sinds 3 weken dat ik een burn out heb :(
     
  3. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Leuk CVM dat jullie ook voor een tweede gaan!

    Wij hadden ook al een tijdje een wens voor een tweede alleen wisten wij nog niet zo goed wanneer precies :). In maart (net na Daimen's verjaardag) knoop doorgehakt en gestopt met de pil. Een half jaar later raakte ik weer zwanger. We zijn dolblij :d. Wel is deze zwangerschap weer een tikje zwaarder dan de vorige. Ik heb weer last van Hyperemesis (zwangerschapmiselijkheid, in extreme vorm) en lig nu inmiddels voor de derde keer in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was. Met een beetje geluk mag ik maandag weer naar huis, maar werken is voorlopig nog geen optie.

    Hoe gaat het verder met de April 2011 mama's?
     
  4. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Wat een vervelend nieuws FB. Enige idee waardoor het is gekomen?
     
  5. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mir... gefeliciteerd en wat ontzettend balen dat je last hebt van HG. Ik ben er zelf ook bekend mee, maar gelukkig maar 1x in ziekenhuis gelegen. 2e keer kunnen voorkomen omdat ik toch was bijgekomen....
    Medicatie op tijd nemen heeft mij ook geholpen. Het heeft bij mij tot 20 weken geduurd.... Hopelijk ben je er gauw vanaf!!!!

    FB.. ben je al achter de oorzaak van je burnout?? Kom je verder bij je behandelaar?

    Om op de vraag over Sem en mij terug te komen.
    In de zomer zijn bepaalde dingen opgevallen aan sem. Korte situatieschets. We waren in een edesteenmijn en kregen een rondleiding. De tourlady vertelde over een steen en dat hij eruit zag als het oog van een draak en dat we misschien ook de rest vd draak zouden zien. Sem kwam naast me staan, pakte mijn hand, ik keek hem aan en was hem kwijt. Waterval vol vragen kwam eruit.... Is het een grote draak of een kleine draak, komt hij ons na of zijn we veilig enz....
    De allereerste keer dat me echt super superduidelijk opviel dat hij soms echt stappenplan/voorbereiding nodig heeft.
    De allereerste keer dat me echt super superduidelijk opviel dat zijn fantasie en realiteit soms door elkaar heen vloeien en zijn gedachten al 5 stappen verder zijn.
    De allereerste keer dat ik supergoed erop kon reageren zoals zou moeten.... niet met opmerkingen als "stel je niet aan, je weet dat draken niet bestaan" "laat je maar verrassen".
    Het klinkt nu allemaal veel dramatischer maar goed....

    Eind verhaal, we zijn wel verder gegaan... Hij heeft oa een intelligentietest en autismetest gedaan en ik heb een uitgebreide vragenlijst ingevuld. 28e krijg ik hiervan de uitslagen en dus ook een eventueel behandelplan.
    Hij doet het super goed in groep 4.
    De juffen van dit jaar herkennen helemaal niks van de verslagen van vorig jaar. Hij laat zich goed corrigeren en is heel gevoelig voor negatieve opmerkingen. Hij is wel snel afgeleid en wil het liefst iedereen in de klas helpen/begeleiden/etc, terwijl hij zich op zijn eigen werk moet concentreren. Maar komt allemaal wel goed.

    Met mij gaat het wel iets beter. April gediagnosticeerd met zware depressie, periode van 3 maanden gepakt om te kijken of er niet toch anti-depressiva bij moesten komen. Psych heeft dit niet meer aan de orde gebracht dus niet nodig.
    Na 3 maanden ww kon ik weer terug bij thuiszorg, maar helaas zorgden mijn rugproblemen ervoor dat proeftijd niet verlengd werd en ik dus weer in de ww zit.
    Ben naar een 2elijns rugpraktijk gestapt (www.hetrughuis.nl) en daar mag ik het traject starten. Is interdisciplinair dus zowel psycholoog als psycho-somatisch als ook fysiotherapie/manueel therapeut. 19 weken lang 3x per week therapie. 1-2 uur per keer.
    EINDELIJK werd er eens goed naar mijn rug gekeken. Onderste helft totaal geen stabilteit in en bovenste helft totaal gespannen. Trekt ook linkerbeen in en sinds een paar weken kan ik zelfs niet eens meer stofzuigen/dweilen/strijken/afwassen/badkamer poetsen op 1 dag...
    Het werk in De Leukste Taarten Shop mag ik nog steeds gewoon doen van het UWV dus daar ben ik wel heel blij mee. Maar een hele dag daar, merk ik wel in mijn rug...
    Maar goed ook ik kom er wel.....
     
  6. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek heropend
     
  7. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden ik had niet door dat er een nieuw topic was.. wil even melden dat wij er een zoon bij hebben. Een heerlijk tevreden mannetje van ruim 9 weken. Hij woog 2770gram bij geboorte
     
  8. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Van harte gefeliciteerd!!
     
  9. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Thnx jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed?
     
  10. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Cvm gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  11. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Dankjewel. Ja nu gelukkig wel. Ik ben nog wel aan herstellen, heb de eerste maanden Hyperemesis (extreme zwangerschapmisselijkheid) gehad en heb vier zk opnames achter de rug. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug en blijft het met de juiste medicatie stabiel. Hoe was jou zwangerschap en bevalling verlopen?
     
  12. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Zwangerschap ging prima. Liep onder controle bij de gyn. Alles ging prima, kleine man groeide goed, was niet heel groot, maar vergeleken met Lars was hij wel groot haha. Vanaf 37wk ging mijn bloeddruk omhoog en met 38+3wk vonden ze m echt te hoog worden en werd voorgesteld om een paar dagen later in te gaan leiden. Dus met 38+5wk ben ik ingeleid. Om half 8 melden in zkh, om 8u vliezen gebroken, om 9u aan het infuus om weeën op te wekken en om 12.05u is onze kleine man geboren. Best even pittig weer zo'n snelle bevalling, maar achteraf valt alles mee :) Bevalling was vergelijkbaar als de eerste, alleen was ik nu 3 kwartier sneller ;)

    Wel errug fijn dat ik deze keer dezelfde dag nog naar huis mocht (met Jens), compleet nieuwe ervaring thuis de kraamtijd maar wel veel leuker!
    En Lars is apetrots op zijn kleine broertje, hij is ontzettend lief voor hem.
     

Deel Deze Pagina