April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik hoop het want anders zou er wat zijn. hij is sinds 13.00 wakker en veel huilen huilen huilen, alleen stil als hij aan de borst hangt wat vaak en lang is. of als wij met hem lopen wandelen of bezig zijn.
    nu ligt hij op schoot in slaap maar ik zit hem echt in slaap te wiegen maar zodra ik langzamer ga wordt hij wakkerder.

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Vruchtje: Mila ligt in de delta baby sleep van de babydump.
    Delta Baby Sleep | Veiligheid | Baby-Dump
    Hier ligt ze ook 's nachts in. Hij is heel veilig, maar tegen het begin van de morgen ligt ze meestal wel boven in het bedje, maar ze meld zich dan ook meteen..... m.a.w. ik heb honger en heb even genoeg geslapen hahaha, ik vind hem echt heel fijn en handig in gebruik en heb er eigenlijk tot nu toe alleen positieve ervaringen mee... Haar afplatting is al heeeel veel verbeterd en alleen als je t weet zie en voel je t nog....

echte aanrader...

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, nee..ik weet niet of het erfelijk is maar ben er wel allert op, al moet ik zeggen dat er dan weinig aan te doen is.
    Ja, bedje omhoog en evt medicijnen, maar bij Finn hielp dat nog steeds weinig...
    We zullen zien hoe het ontwikkeld bij Kaj.
    Dierentuin van Emmen is voor mij 10min rijden.

Tamtam, ja dat vind ik ook zo ideaal aan mn abo, kan gewoon voor een uurtje even heen.

Vruchtje, ik denk ook dat mijn man het soms onderschat...dus komt hij morgen mooi achter..
    Denk dat het trouwens met de jongens wel goed gaat, maar dat het in huis gewoon een dikke zooi wordt..
    Nu kan hij al niet opruimen en tegelijk voor de jongens zorgen...nouja, ben benieuwd!

Miss geul, sprongetje?

chelleke, wat fijn dat haar afplatting verbeterd is!

Hier al de hele avond een wakker en soms onrustig mannetje. Hij kan de slaap niet echt vatten. Als hij aandacht krijgt voert hij hele gesprekken en lacht ujitgebreid,
    zodra ik hem wegleg is het gillen..
    Zo maar een flesje en dan op bed...ben benieuwd!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama ik denk het wel, maar ik vind het best heftig zelfs met koken afwisselen de ene kookt de ander is met viktor bezig, en ga zo maar door, hij slaapt soms 10 minuten of is stil aan het rondkijken maar langer niet, ja nu ik hem ingebakerd heb, hij lag in bed, geen succes nu ingebakerd in de box met een slaapliedje erbij wel een succes voor nu

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: bedankt voor de link. Fijn dat de afplatting zo goed als weg is. Moest ze wennen aan op haar zij slapen en leg je haar evengoed wakker in bed oo haar zij?

Hoe is iedereen zijn nacht gegaan ?

Hier eerste keer eigen bed eigen kamer doorgeslapen van 22:30 - 6:00 uur. Zo trots op mijn kleine meid:)

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: lekker hoor zo' n nacht.

Hier gisteravond om 22.30 uur de fles gegeven, maar dat was denk ik te laat, want daarna sliep ze maar 4 uur. Ze kwam om 2.15 uur en daarna 6.15 uur.
    Een druk weekend vanmiddag en morgenmiddag verjaardagsvisite. Ben vandaag 34 geworden:)

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat goed zo een nacht.

tamtam gefeliciteerd met je verjaardag wel vervelend dat je nacht minder fijn was heb je niet uitgelegd dat je jarig bent en verwend hoor te worden

hier een mega goede nacht eindelijk viktor sliep van 23.00-5.00-8.00
    hij denk ik moe van gister al het huilen en van het wakker zijn en ik had hem voor het eerst in de nacht ingebakerd, maar men wat een verschil met de dag.
    nou zo meteen viktor lekker in bad doen, dan zelf douchen enmijn vriend wakker maken. vandaag is er open dag bij het kinderentrum waar waar viktor heen gaat als ik ga werken dus daar gaan we even heen, en we hebben een verjaardag bij een heeeeeel druk gezin, daar zie ik wel tegenop dus even afwachten hoe viktor vandaag is het scheelt mijn ouders gaan daar ook heen dus die kunnen helpen vanmiddag.

groetjes

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    tamtam Ik hou wel van wandelen, ben een echte buiten mens.

miss geul hoe ziet je melk productie uit, kleur? Als het te licht van kleur is dan heb je weinig voedingswaarde in je melk...

misschien is een draagdoek ook wat voor jou, je hebt viktor continu bij je, hij voelt je bewegingen ed...

Zie jij ook dat hij een sprongetje maakt? het beinvloed hele gedrag maar opent de mogelijkheid om iets nieuws te leren..

in de tweede maand heeft baby veel behoefte aan veiligheid en troost...
    ze kunnen nog steeds niet alle indrukken goed verwerken, daardoor kan het eerder van slag raken..Ze willen meer lichaamscontact en aandacht... Ze zijn onrustiger, slapen slechter en huilen meer...

lekker dat viktor een goede nacht gemaakt...
    Heel veel plezier bij open dag van kdv... Als de dag allemaal teveel wordt voor viktor zou ik nog geen eens naar verjaardag gaan...

2012mama ze zeggen als baby 's avonds wakker, huilerig en onrustig zijn, een frustratie moment heeft... Probeer te achterhalen wat hem frustreert (vieze luier? honger? aandacht?) troost hem en leg hem dan weer terug...

ik lees dat je dat al doet, herhalen???

vruchtje
    Nacht is hier heerlijk gegaan, om 23.30 uur naar bed, om 05.00 uur de fles en tot 08.00 uur gelegen... Neva heeft wederom heerlijk tegen mij aan, op mij en naast mij gelegen... Wat kan zij tevreden slapen....

misschien was zij eraan toe; eigen kamertje en eigen bed... Of vreemde ogen dwingen, wie weet geldt deze situatie bij haar... Ik hoop op het eerste... Maar even goed trots op je meisje...

tamtam een heel fijn weekend toegewenst...
    GEFELICITEERD.

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Tamtam: HAPPY BIRTHDAY en 34 lentes jong..... maak er een super leuke dag van;)

@ Vruchtje: Ook als ze wakker is ligt ze idd op haar zij... en af en toe laat ik haar bijvoorbeeld in de box of als ze nog maar een uurtje in bed blijft liggen en al wakker is lekker op haar rug, dan is ze zo ook weer vertrokken.... maar het grootste deel van de dag ligt ze op haar rechter zij... in het begin idd even wennen maar na een dag of 3 begon ze er al aan te wennen, nu was het bij haar wel zo dat ze maar 10 minuutjes huilde en dat het dan al goed was... ik schonk er ook niet te veel aandacht aan want helaas is er even geen andere keus...., maar ik zeg doen.... heeft je dochter ook een afplatting dan??

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja, mijn melk is echt wit.
    die draagdoek ik kan het doen maar dat kunnen ze bij de opvang niet dus dat soort dingen wil ik voorkomen anders heeft hij zo een moeite met wennen op de opvang.
    de 5 weken sprong is hier duidelijk te merken, viktor is van zichzelf eigenlijk heel rustig, laat alles over zich heen komen en slaapt goed maar sinds enkele dagen is dat anders al si vandaag weer beter dan gister.
    we gaan naar de verjaardag en we zien wel.
    hij heeft vandaag niet erg veel gehuil, ik neem de buikdrager en de kinderwagenbak mee dus genoeg plekken om te slapen:p

11. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
  12. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Oh, en Tamtam; gefeliciteerd!

13. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Tamtam, gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier hebben we eindelijk een goede dag gehad. Vannacht heeft Sofie de laatste fles om 22.30 gehad en ze kwam daarna pas om 5.00 weer. Dat heeft ze echt nog nooit gedaan, dus dat was wel even lekker.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: gefeliciteerd:)

Meiden met kindjes met voorkeurshouding: ik probeer te achterhalen of Y.ara last heeft daarvan. Hoe weet je dat? Ze slaapt namelijk continue op links, maar in de box of waar dan ook draait ze wel zelf de hoofd naar rechts ze kan het dus wel, maar of ze dat ook tijdens slapen doet geen idee tref haar bijna altijd op links aan namelijk. Terugdraaien gaat wel voor even daarna draait ze vaak weer terug.

Chelleke: keek Mila altijd één kant op of alleen tijdens slapen? Wist jij dat ze voorkeurshouding had viel het jou op of heb je dat echt van de artsen gehoord?

Guusje: fijn zo een goede dag hopelijk blijft dat zo.

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @vruchtje: t viel mij echt zelf op omdat ik haar hoofdje erg afgeplat vond... toen ging ik het in de gaten houden en bleek ze echt een voorkeurshouding te hebben... ze keek altijd naar links, nu kijkt ze daar ook nog wel heen, maar zijn haar nekspiertjes wat soepeler en kan ze ook goed naar rechts kijken.... ze wisselt het steeds meer zelf af.... maar moet haar wel nog regelmatig corrigeren omdat ze uiteindelijk toch naar links draait. Helaas is ze absoluut geen buikslaper want dan hoefde ik er dadelijk als ze zelf gaat draaien niet meer zo'n zorgen om te maken... zal haar nu evengoed moeten blijven corrigeren denk ik.....

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ vruchtje: als ze naar links kijkt, kijkt ze dan richting het livht?? dan is het vrij logisch dat ze steeds terug draait naar links... is dat niet het geval dan zou ik het idd even goed in de gaten houden want dan kan het goed een voorkeurshouding zijn...

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    misschien heb je Te weinig achtermelk, omdat je misschien niet langer dan tien minuten mag voeden. De eerste melk die uit de borst komt bevat vrij veel water, en is een goede dorstlesser. Hoe leger de borst wordt, hoe vetter de melk die er uit komt. De laatste druppeltjes die een baby drinkt, zijn erg vet.

De vettere melk die later uit de borst komt noemt men achtermelk. Daarom is het belangrijk dat een baby zo lang mag drinken als hij wil. Dan zal hij genoeg binnenkrijgen en ook genoeg vette achtermelk.

Ik heb nog vrij weinig gemerkt van sprongen... De ene dag huilt ze iets meer dan anders, maar dat kan aan allerlei zaken liggen... Ik word er nog niet helemaal gek van :)

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    nou hopen dat zij dat blijft doen, wie weet. :D

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Kijk even op Online Consultatiebureau

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: ja is wel kant van licht. Andere kant is muur. Nu geen afplatting te zien maar ben zo bang dat ze krijgt geen idee hoe snel dat gaat?

Deel Deze Pagina