Dankje sefanja vraag het ook as dinsdag op cb. Ik denk dat ik me te druk maak. Misschien wel om iets wat er niet is maar je kan toch moeilijk s nachts steeds gaan kijken of ze nog op goeie kant ligt? Of wekker zetten ? Hoofd terugdraaien doe ik 2 keer s nachts daarna geef ik het op. ik ben te bang dat ze er wakker van wordt met alle gevolge vandien
Vruchtje, ik merkte de voorkeur bij Sofie toen ik zag dat ze 1 kant veel opkeek. Maakte niet uit waar ze lag en ik kon haar hoofdje ook niet draaien, net alsof ze tegenwerkte. Ze wilde dus echt niet de andere kant op kijken.
Sefanja, van sprongetejs heb ik ook nog niks gemerkt. Maar daarbij gaan ze toch ook uit van de uitgerekende datum? Je zou dus de weken die ze te vroeg is geboren van haar leeftijd af moeten trekken om te kijken of ze al op een sprongen leeftijd zit.
Ik denk ook zolang je overdag ziet dat ze haar hoofdje wel draait, dat het niet zo erg is. Voor hetzelfde geld draait ze 's nachts ook gewoon, maar dat zie je gewoon niet.
unox viktor heeft eerder regeldagen gehad die kon ik redelijk handelen en mee omgaan maar die van gister kon ik niet handelen\oplossen want hij leek echt ergens pijn te hebben ook al was dat niet zo nadat ik op een goed moment heel zijn lijfje heb gecontroleerd. ik vertrouw mijn melk wel moet ik zeggen, want hij groeit goed, en heeft goede luiers. guusje fijn dat het zo goed gaat. vruchtje ik had het pas door toen er een afplatting was maar mijn vriend had het eerder door, wissel het beddengoed qau kant af zodat hij elke keer de andere kant op moet kijken voor het licht. ik draai zijn hoofd niet in de nacht, leg hem wel in een zijkussen. sefanja, ik vertrouw mijn voeding hij heeft mega volle plas luiers en goede poepluiers meerdere keren per dag. ik merk duidelijk dat het een sprong is en wacht gewoon tot het over is. hier een mega goede dag, heel de dag op stap eerst naar de opvang ging goed, wel het jammere nieuws dat viktor op de groep van 0-4 jaar komt met als het mogelijke gevolg dat hij ondersteboven gelopen wordt( ik wou hem eigenlijk op de babygroep maar dat kon niet daarna naar een verjaardag super goed wel veel bij bekenden gehouden vooral bij mijn moeder en mij op schoot even bij 2 tantes maar dat was beide keren van korte duur. het eten gaat super 5.20-8.10-10.40-12.50-15.40-18.40 en nu wacht ik nog op zijn volgende vraag voor eten. ik ga zo lekker zelf naar bed ik ben versleten. groetjes wendy
@ Miss Geul: Wat fijn dat het gisteren zo goed ging met Viktor @ Guusje: Fijn dat Sofie weer lekkerder in haar vel zit @ Vruchtje: Maylin ligt in haar bedje ook vaak met haar hoofd naar links en dat is richting de muur. Ik zie iets van een afplatting, maar alleen als je van achter of vanaf de bovenkant kijkt het is niet veel, dus ik draai haar hoofd zodra ik zie dat ze de verkeerde kant op kijkt. Ik moet zeggen dat ze wel steeds vaker zelf ook de andere kant op kijkt. Op haar zij leggen wil niet, want ze rolt zelf weer op haar rug. Hier een goede nacht gehad 21.30 uur de fles toen kwam ze om 3.15 uur en 6.45 uur. Gisteren een gezellige dag gehad vanmiddag komt mijn familie en de familie van mijn man, dus weer een vol huis en we hebben al zo'n klein huisje. Zo een kwarktaart maken. Heb ook al Zumba gedaan, dus ik ben goed bezig
Vruchtje, lekker dat Yara doorgeslapen heeft! Tamtam, nog gefeliciteerd! Miss Geul, hoe was het bij het kinderscentrum? en hoe ging de verjaardag? Sefanja, opzich vind ik het helemaal niet erg hoor dat Kaj savonds wakkerder is..als hij na zn laatste fles maar gaat slapen, en dat doet hij wel. Finn was ook altijd dan wakker (veel baby's denk ik) en dat ging ook vanzelf goed. Miss Geul, goed dat je daaraan denkt, dat een draagdoek niet bij de opvang wordt gebruikt. Ik werk op zo'n groep en idd, dat is wel eens lastig, als ouders hem thuis wel gebruiken. Guusje, fijn dat gisternacht goed ging, hoe ging afgelopen nacht? HIer een leuke dag gehad, eerst naar de dag in utrecht en daarna door naar de camping waar mn ouders staan. Waren uiteindelijk om kwart voor 12 thuis. Thuis was overdag alles goed gegaan Nu vandaag rustig dagje, wilden even naar een dorpje verderop, waar t feest is, maar t regent, even kijken dus..
@ vruchtje: Een afplatting kan heel snel gaan, bij Mila was t binnen een week.... maar trekt in deze periode ook weer net zo snel bij dus doe waar je je goed bij voelt... CB zal wel adviseren om haar in de zijligging te leggen als je t vermoeden hebt.. deden ze ook bij een vriendin van me en daar was ook nog niks te zien.... Hier een goeie nacht gehad... ons meisje gisteren om 22:145u de laatste fles gekregen en vanmorgen pas weer om half 7..... netjes toch??? Ze lijkt me wel niet helemaal fit... drinkt niet alle flessen leeg en liet net zelfs 80 van de 170cc over... vanmorgen ging er 150 van de 170cc op...... ze zal er wel genoeg aan hebben want stel dat ze 5.5kg weegt dan mag ze maximaal 990 hebben en ze krijgt nu 170x 6 aangeboden = 1040 cc... en minimaal moet ze dan hebben 825... ze mag dus zeker een hele fles per dag laten staan.....
hier druk weekend gehad.. gister kreeg de kleine laatste fles toen we op bezoek waren om 22u.. om half 1 in bedje thuis gelegd en toen was ze nog wakker.. had verwacht dat ze rond 2u voor een flesje zou komen.. maar dat deed ze niet.. ze heeft geslapen tot 6.45!! wel drinkt ze de laatste dagen haar flesjes niet leeg.. zo frustrerend pff... zit soms bijna n uur met dr om er wat in te krijgen.. na 100cc ongeveer (soms zelfs minder) valt ze in slaap en is niet wakker te krijgen... krijg er dan met moeite nog zo'n 20-30cc in.. normaal doet ze 15-20min over een flesje en ging alles op.. nu ineens niet meer.. d8 miss een sprongetje.. is dat niet rond de 6e week en kunnen ze daar ook minder door gaan drinken?? ben bang dat ze te weinig binnen krijgt! @chelleke je dochter zit over de liter per dag.. mocht dat van cb?
@ Moesch: Ik zit niet bij het VB, woon in Duitsland.. Mila krijg tidd meer dan een liter aangeboden, maar drinkt de flessen niet altijd leeg. Hier precies t zelfde als jouw verhaal hoor... ook soms halve flessen over... Ik heb het advies van 6x 170 gekregen van de lactatiedeskundige hier op t forum, en als dat goed ging mocht ik overstappen op 5x200cc..... Ik kijk gewoon puur naar wat Mila op kan en wil... als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg.... wil ze meer en ik heb nog in de fles, dan mag ze m leeg drinken..... Mila geeft zelf wel aan of ze genoeg heeft of meer wil...
Hier druk maar wilde even laten weten dat y.ara heeft geslapen van 22:45 t/m 7:15 zo trots. moesch: hier ook minder goed flessen leeg drinken sinds vandaag gaat het weer beter. ze komt wel vaker inhalen van de lange nacht denk ik. Tamtam: lekker nachtje. Leuke verjaardag gehad? Chelleke: ik denk dat vkh meevalt. Vraag het sowieso na dinsdag op CB.
Een goede nacht, maar een huilerige baby... Op dit moment zou ik Neva in een draagzak bij mij willen hebben, ze vraagt ook echt om vast gehouden te worden door mama... Mijn man vind het soms moeilijk om te zien dat zijn dochter bij hem niet rustig wordt maar bij wel... ik leg het hem goed uit maar kan mij daar wel mee inleven.. vruchtje graag gedaan, meid... Gekkie, de nacht is om te slapen en je rust te pakken.. Je hoeft geen wekker ed te zetten om haar om te draaien tenzij zij 's nachts komt voor voeding dan zou ik wel draaien. Als jij dan in de nacht wakker wordt kan je het hoofdje weer terug draaien en verder slapen maar ik zou er geen wekker op zetten.. Let er in ieder geval overdag goed op... guusje De kleine is misschien te vroeg geboren maar ontwikkeld zich net als andere baby's.. Ze zouden zelfs in principe nog voor lopen op leeftijdsgenoten... Neva is met 35 weken geboren, in buik ontwikkelt zij zich anders dan buiten mijn buik... Zij met 35 weken kan al veel en veel meer dan andere baby's van 35 weken in buik... Neva loopt zelf voor op baby's die rond uitgerekende datum zijn geboren... Haar stompje was bv al op dag 8 eraf gevallen, bij de meeste gebeurt dat op dag 10, dit geldt ook voor geboortegewicht en hoofd ophouden... miss geul Als jij niet eens ben met samenstelling groep, dan zoek je toch een andere kdv of probeer je met hen eruit te komen... Want ik las ergens dat jij erg tevreden was over deze kdv, toch? Waarom kan hij eigenlijk niet op de babygroep? te vol? Hoe heeft Viktor drukke dag ervaren? Jij was zeker wel gesloopt? tamtam Een lekker nacht zo te lezen... Heb een leuke dag met familie 2012mama Wat heb jij gisteren een leuke dag gehad... Hoe vonden de jongens het? Ben je nog naar het dorp geweest? of is het blijven regenen... chelleke Mag ik met je ruilen dat is volgens mij wederom weer een goede nacht bij jou of niet? Wees maar trots op je meid.. Het kan weleens gebeuren dat baby's een dag minder goed drinken, iets om je geen zorgen om te maken. 1040ml is wel veel, is dit in overleg met CB gedaan? moesch ze zal haar slaap wel nodig hebben gehad, veel indrukken verwerkt in haar slaap... Voor jou wel lekker, toch? Je hoeft niet bang te zijn dat zij te weinig krijgt, als zij honger heeft komt zij vanzelf... Bij een sprongetje kunnen ze idd minder gaan drinken... Maar ook al zou het geen sprongetje zijn, nergens om je druk over te maken... afplatting Ik zou mij er niet zo druk om maken... Bijna alle baby's ervaren dit, zolang jij probeert je baby na ieder voeding om te leggen en voorkeur houding probeert te voorkomen is er niets aan de hand... Sinds consultatie bureau hier zo heisa over hebben gemaakt, zie je half Nederland met helmpjes oplopen... Vroeger hadden zij dit allemaal niet, hebben onze ouders gekke hoofden ed... Er wordt zo moeilijk gedaan, je maakt je ongerust om eigenlijk niets... Maar zo is dat met meer dingen/ situaties...
@Sefanja: Nee niet in overleg met CB, heb namelijk in DL geen CB en mag dus alles lekker zelf uitzoeken.... die 1040 komt ze trouwens nooit aan.... mag blij zijn als ze 850 binnen krijgt momenteel.... Maar ik vind het ook vervelend dat ik het zelf allemaal maar uit moet zoeken... niemand die me kan helpen. Ik heb het advies van 6x 170 of 5x 200 gekregen van de voedingsdeskundige hier op het forum.... http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingsdeskundige/360565-hoeveelheid-voeding-tijd-tussen-flessen.html Geef ik dan te veel??? Zou iemand dat voor mij eens na kunnen vragen op het CB dan of zo... niet dat mijn arme meisje dadelijk last heeft door mijn geklooi....
Chelleke, ik zou het gewoon blijven geven hoor. Bij mij op het cb werd ook verteld dat je gewoon moet geven wat ze willen hebben, en dat dat vanzelf minder wordt... Hier geef ik in principe 4x 150 en 1x 180, en denk dat het niet al te lang meer duurt dat we naar 5x 180 gaan. Hoe zwaar zal Mila nu zijn? Zie dat je op 5-6 weer gaat wegen? Sefanja, nee zijn niet meer naar het dorp geweest, jammer maar ja. Finn heeft nu de waterpokken...Valt nog mee hoeveel last hij ervan heeft, af en toe een dipje, en heeft ook verhoging, 38.5. Benieuwd hoe vanavond/vannacht gaat...
wat ik graag wil weten; leeftijd en gewicht Voedingsschema Baby voeding schema Voedingsschema Baby 0 T/m 12 Maanden | Voedingsschema baby met borstvoeding en flesvoeding Hoeveelheid flesvoeding - baby Nou zijn dit ook richtlijnen, je mag iets meer of minder geven... ze zeggen vaak 150ml/ 180ml per 1kg... Neva is 3.5kg... dus 3.5x 150= 525 minimaal en maximaal 630 ml per 24 uur... Als jij 5 voedingen geeft is dat ong. 525:5= 105ml per voeding minimaal en maximaal 630:5= 126 ml per voeding... Als je baby dan nog tekort komt, voor je gevoel mag je naar maximaal 1 liter vocht per dag gaan. met maximaal 6 afgestreken schepjes... Wat jij aan advies heb gekregen is voor een baby van zwaarder dan 5/ 6 kilo...
tamtam fijne dag gehad? 2012mama bij het kdv ging het goed alleen viktor komt op de groep 0-4 jaar en niet op de babygroep jammer genoeg. de verjaardag ging super viktor veel geslapen en op schoot bij mij en mijn moeder. klinkt als een leuke drukke dag, veel succes vandaag neem je rust inderdaad. wat vervelend van de waterpokken bij finn. chelleke wat een heerlijke nacht, kijk naar je kind dat is mijn advies je docher kan zelf heel goed aangeven als ze genoeg heeft of te veel of te weinig. moesch misschien een groter gat in de speen dat ze te veel moeite moet doen om het eruit te krijgen. vruchtje fijn dat y zo goed geslapen heeft, sefanja ik heb het juist andersom dat viktor bij mijn vriend juist rustiger wordt, is inderdaad frustrerend. we gaan het proberen en mocht ik mij niet prettig voelen in de groep kan ik in gesprek met de locatiemanager. de babygroep is te leeg en sluit enkele dagen en anders moet hij verschillende dagen in verschillende groepen end at geeft waarschijnlijk juist onrust. ik was zeker gesloopt viktor merkte je gister niet veel aan maar vandaag wel weer onrust. hier is het bezoek weg en nu rust op de bank, viktor ligt te vechten tegen zijn slaap. groetjes
*zwaai* kom ik weer ego doen hoor. vreselijk druj gehad weer. vrijdag weer een bruiloft gehad. viggo had dinsdag een regeldag, maar is in dat ritme blijven hangen. dus al 5 dagen om de 2 uur (soms 1,5) drinken. verder is hij nog redelijk vrolijk, maar dat komt denk ik omdat hij 'snachts doorslaapt. en dat zal wel komen omdat hij overdag heel weinig slaapt (1-3 uur verspreid over de hele dag). vrijdag en zaterdag veel in de draagdoek gehad, dat vonden we beiden erg fijn. frustrerende is dat viggo steeds maar kost slaapt, heel weinig drinkt, weer kort slaapt (of zelfs helemaal niet) en dsn in een cirkeltje komt vsn te weinig drinken en te weinig slapen. heb vandsag geprobeerd de cirkel te doorbreken door zo lang mogelijk te wachten met voeden. rekken door speen te geven enzo tot hij echt niet meer stil te krijgen was.. pffff wat vermoeiend.. vanavond ook van 18:00 tot 22:10 met hem bezig geweest. al die tijd wakker en huilen merk wel dat het te maken heeft met een sprongetje, want jeetje wat doet hij weer veel nieuwe dingen. nieuwe geluidjes, meneer gaat zitten als ie op schoot ligt tegen mn benen aan, hij rolt van zij naar rug en soms van rug naar zij, tilt zn kont op, speelt met zn voetjes en lacht daar dsn ook heel hard om... pff.. wel leuk om te zien hoor! hoop dat alles goed met jullie gaat meiden. Ik lees af en toe wel wat hier, maar kom er op dagen als deze echt niet aan toe. Ik ga nu lekker slapen. morgen op zoek naar ee nieuwe (2e hands) auto. mijn autootje is total loss verklaard
Chelleke: als mila het toch niet opdrinkt is het toch prima. Ze drinken toch niet meer dan ze nodig hebben. Y krijgt 5x165 of 6x135 merken sinds ze doorslaapt dat 1e ochtend fles 165cc te weinig is. Ze blijft huilen nu geven we de 1e fles 180. Morgen moeten wij naar cb dus horen het dan wel. Hoeveel weegt mila? Geen idee wat y nu weegt maand geleden 3830gr sefanja: inderdaad rustig hier. Weekend hè zijn de meeste mannen ook gezellig thuis denk ik valt me op dat het altijd rustiger is in het weekend 2012mama: vervelend die waterpokken. Heeft hij er momenteel veel last van? Onze finn zat 2,5 maand geleden helemaal onder is er 2 dagen goed ziek van geweest. Verschilt erg per kind hoeveel last ze ervan hebben miss geul: hoe is jou nacht gegaan ? Viktor nog lang tegen zijn slaap gevochten? Gisteren had y minder gedronken dan normaal. Laatste fles 22:45 toen kwam ze 5:30. Mijn man heeft fles gegeven dus ik heb tot 7u geslapen toen was finn wakker. Manlief is lekker tot zondag vrij